Jump to content
Festivalanlæg dk

Valg af PA Toppe til 4xCubo15

kreativ
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte det var bedre at lave en ny tråd sådan at det er mere fin opdelt til andre der kommer ind på forummet og læser. Så valget faldt på 2 x Cubo215, jeg skal nu have fundet mig nogle topkasser der kan følge med disse bæster men som heller ikke løber fra dem. Kan forstå hvis det er selvbyg er BFM DR250 og OT12 nogle gode toppe at vælge, hvor at 212OT skulle kunne løbe fra 4 x Cubo15 korrekt forstået? Hvilke færdiglavede kasser kan i anbefale herinde? Nogle foreslår Behringer 215XL hvor Ganon også foreslår nummeret mindre 212XL da den er mere afbalanceret eller EV SX200. Andre forsalg? Kigger lidt på Thebox Pro Achat 112M og EV's ELX112. På forhånd tak for alt jeres gode input :)!

Du kan jo dæmpe og justere med en minidsp. Sådan en vil jeg sige du skal have under alle omstændigheder. Og ja, ang. toppe ville jeg anbefale 2 stk. Omnitops. DR250 kræver virkelig noget erfaring før du kan kaste dig ud at bygge dem.

Kiggede lige på de der EV ELX112, de har en følsomhed på 94, så det er ikke særlig højt kontra de andre du linker til, hvad er dit budget? Det vil give indblik i hvad der er indenfor dine rammer. sx 200 kan fås brugt til en 2000 kr. hvis der er nogen på dba, ellers kan sx300 købes fra nye. Jeg synes personligt at de lyder bedre end behringer'ne.

Du kan jo dæmpe og justere med en minidsp. Sådan en vil jeg sige du skal have under alle omstændigheder. Og ja' date=' ang. toppe ville jeg anbefale 2 stk. Omnitops. DR250 kræver virkelig noget erfaring før du kan kaste dig ud at bygge dem. [/quote'] Jeg tænkte ellers at benytte mig af Pioneers GM-D forstærkere og dermed slippe for at skulle erhverve mig en minidsp? Vil 2 x Omnitop 12 være fint, eller vil 15" versionen være bedre at bygge hvis pungen er til det?

Kiggede lige på de der EV ELX112, de har en følsomhed på 94, så det er ikke særlig højt kontra de andre du linker til, hvad er dit budget? Det vil give indblik i hvad der er indenfor dine rammer. sx 200 kan fås brugt til en 2000 kr. hvis der er nogen på dba, ellers kan sx300 købes fra nye. Jeg synes personligt at de lyder bedre end behringer'ne.
Så må EV ELX112 være udelukket skal jo gerne have en god følsomhed. Mit budget er et enkeltmands, kan ikke finde nogen i omgangskredsen der syntes musik og fest er fedt at være med til at give/holde på RF medmindre de kun skal slippe 100bobs. Så vil sige mac 14.000. Ved ikke hvor meget Omnitops koster at bygge? Kigger lige på de SX kasser en gang.

Er det 14.000 minus de 6000 for Cubo'erne? Hvor meget erfaring har du med byggeri af højtaler eller træarbejde generalt, for hvad jeg har forstået på alle de andre på forummet som selv har bygget Bfm, siger at det kræver lidt erfaring,

Ja 14.000 minus Cubo, regner med det overskrides lidt men ikke ender på 20.000 Har bygget nogle mere simple anlæg til Roskilde men ikke et rigtig par højtaler efter en plan. Men OT12 skulle være okay at bygge hvis man giver sig tid? Lodning er ikke et problem.

• 1 month later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.