Jump to content
Festivalanlæg dk

Sure Irs2092 Og Tas5613

Alfred
 Share

Recommended Posts

Ville bare høre om der var nogle der havde erfaring med en af disse to chips? Havde kigget på Sure's færdigbyggede modeller http://store.sure-electronics.com/audio/audio-amplifier-board/medium-power/aa-ab32291 og http://store.sure-electronics.com/audio/audio-amplifier-board/medium-power/aa-ab32221 og synes det ser meget lovende ud til at drive to tophøjttalere.

Nogle der har erfaring og evt. ved om de skal bruge eksklusiv heatsink?

MVH

• 3 weeks later...

Jeg har anvendt IRS2092 forstærkeren brokoblet til en 18" sub, med IRFI4019H-117P MOSFET udgaven, det giver hvis jeg husker rigtigt 500Wrms @ 8 Ohm, jeg har desværre ikke målt strømforbrug. Det er samme demo board fra IRF som du linker til, men min var fra en anden producent.

Jeg er ganske tilfreds med den. dog skal du huske at den skal have fra ±50V til ±80V jeg fandt en konverter på aliexpress.com, Husk at være forsigtig da spændingen er oppe hvor det kan være livsfarligt.

Hvis du vil anvende samme konverter skal du huske at finde en køleplade til den da det ikke følger med. og det er vigtigt at du elektrisk isolere MOSFET'ne fra kølepladen. dioderne behøves ikke ekstra køling.

Jeg vil også anbefale at lave et lavpas filter på både udgang og indgang da konverteren støjer en del.

http://www.aliexpress.com/item/Freeshipping-Car-Amp-1000W-DC-12V-To-60V-Adjustable-Switching-Boost-Power-Supply-Board-For-HiFi/830070341.html  

Køleplanerne til forstærkeren er dog i underkanten så dem vil jeg anbefale at skifte eller sætter en blæser på.

Nu aner jeg ikke hvilke top højtaler du har i tankerne, men 2 x 250Wrms @ 8 Ohm det er en del, så du skal ikke vælge den bare fordi du kan, men fordi du har nogle højtaler hvor du har planer om at smide 250W i dem, da effektiviteten for en klasse D forstærker er størst ved fuld belastning.  

Link til lidt data http://www.irf.com/technical-info/refdesigns/iraudamp7d.pdf
Lidt billeder

forstærker.thumb.jpg.0d39ad717c911a4def10347170_10152467495482969_3382319423186

10441177_10152467495187969_9155802093068

10425138_10152467494897969_8766990035068

• 4 weeks later...

Tak for svar Emil, havde simpelthen ikke fået set det!

Det virker på nogle måder som om det er uden for mine tekniske færdigheder, og måske var det også lidt et overkill. Det jeg sådan set ledte efter var et lidt kraftigere alternativ til STA508/TK2050, som vi har i forvejen, men billigere end den Pioneer forstærker mange herinde bruger. Kiggede lidt igennem på Sures hjemmeside og støtte på TAS'en og IRS'en. 

Jeg ville bruge det til et sæt Jack 12, som vi er igang med at bygge. Dog tror jeg først vi tager stilling til om vi skal have en større forstærker, når vi har hørt dem med vores nuværende STA508

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.