Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp go karma fysisk sammensætning og forstærker indstillinger

nielsrye
 Share

Recommended Posts

Goddag alle sammen!

Så er det ved at være tid igen, hvor alt omkring vores anlæg skal besluttes 100 % og derfor har jeg selvfølgelig lige et par spørgsmål til jer.
Vores anlæg består af:
2x Titan39
2x Cervin Vega 18' horn subs, målene er ca. 60x70x90 cm ville jeg skyde på.
2x Elektro Voice sx300 http://www.electrovoice.com/product.php?id=202 
1x bassface 2.1
1x pioneer gm-d8604
miniDSP
batterier
Desuden en ta2020 til at spille om dagen og lys

Første spørgsmål er vedrørende den fysiske opsætning af anlægget. Sidste år havde vi det hele (dog uden cervin vega subs, da de skal med for første gang i år) på en 2x1 m vogn. dumme som vi var bygge vi to store tårn til toppene, så tyngdepunktet blev rykket alt for lang op.
I år diskuterer vi så to muligheder; enten igen at bruge en 2x1 m vogn, hvor toppene så bliver sat på stativer, som sidder fast på vognen i stedet for, for derved at få en vogn der er meget mere stabil, alle fire subwoofere skulle så stå på række på den ene lange side. fordelen ved dette er at det hele er på én vogn, som kan blive lukket helt af. til gengæld er jeg bange for, at det er for meget at have på en vogn?
Ellers har vi snakket om at bygge tre lidt mindre vogne; en til alt elektronikken og to, som hver skal have halvdelen af højtalerne. Denne løsning tænker jeg er smart, pga man for det første har nogle mindre vogne at køre rundt med og for det andet kan adskille lydkilderne og derved få bedre lyd. til gengæld er vi så meget i tvivl om de ledninger der jo kommer til at være i mellem vognene ville blive et stort problem , det er jo roskilde og folk jo ikke just ædru og nogle er dicideret ude på at ødelægge ting (sidste år var der en pige der i fuldskab mente hun da skulle skippe vores LED bånd over og hælde vand ned til elektronikken - LED båndende blev klippet, men heldigvis fik vi afværget total ødelæggelse af strømrummet..).
Hvordan er folks meninger, inputs og evt erfaringer med disse og råd til valg af opsætning? 

Andet spørgsmål:
Min plan var umiddelbart at sætte titans til bassface forstærkeren og CV bundene til pioneer forstærkeren i parallel på to brokoblede kanaler og toppene på de sidste to kanaler.
Ville dog gerne kunne presse lidt mere ud af CV bundene og tænker, at gain funktionen på pioneer forstærkeren kunne være en mulig løsning - er der nogle der ved om dette ville være en god idé? og hvor meget pioneer forstærkerens strømforbrug ville ændre sig? jeg har desuden set at man kan sætte gain på både A og B siden på forstærkeren, hvordan ville gain på toppene fungere? 

På forhånd mange tak og håber der er nogle der kan hjælpe med dette - og undskyld den meget lange tekst.

Camp Go' Karma

Hvis pengene er til det havde jeg bygget 3 mindre vogne, Så kan i altid lave det sådan at toppene sidder fast på stativet oppe på vognen ,og bundene kan løftes ned og stakkes på en Palle. Skulle vidst også give mere bass hvis bunende står delt op som højre of venstre front med 5-10m afstand. Samtidig er anlægget også mobilt og vognen til elektronik kan i jo også bygge til dj pult. Og som ESO skriver grav kablerne ned, gør jeg med mit set-up i år som forbliver stationært under hele festivalen. Nu ved jeg ikke hvad jeres Titans og CV bundes enheder har af modstand. Men er begge 8ohm så parallelforbind dem en Titan og CV pr. Side. :D

Er det bare mig der er helt væk, eller er det ikke noget rod hvis man blander flere forskellige subs på samme lydbillede?

​Generelt set jo, men oftest kan man sagtens slippe afsted med det, men ganske rigtigt.

Tror også vi prøver at skrabe pengene sammen til at bygge tre vogne - to med højtalere og én med elektronikken!
Vi har testet alle fire subs sammen, og det fungerer og lyder helt fint eller rigtig godt faktisk!
tak for inputs!

Nogle der ved omkring gainfunktionerne på pioneer forstærkeren - i forhold til strømforbrug og lydkvaliteten? :D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.