Jump to content
Festivalanlæg dk

Halfinator på cykel

Marcusrs
 Share

Recommended Posts

Stående Halfinator med Maxamp20 og 12V 9A gelebatteri.

Cyklen er en Specialized Daily Sport, som standard kommer med frontlad.. Jeg valgte denne cykel da den var let og hurtig men stadig kunne have et anlæg foran. Anlægget er spændt fast med hurtigspændere fra Biltema, der kroges i håndtagene (som også er fra Biltema) og føres under ladet, og så er der en trippel-elastik rundt om (også fra Biltema). Har endnu ikke fået kørt en tur med det, men jeg regner ikke med at cyklens styreegenskaber er forbedrede. Bestiller formentlig denne mobilholder til styret, hvis ikke jeg finder noget bedre. Desuden skal det males, formentlig med Warnex (jeg køber gerne en rest hvis nogle af jer ligger inde med det), og have påmonteret plasthjørner..

Cyklen kan ikke stå selv med anlægget på, jeg har overvejet at købe et dobbelt støtteben, eller bare lade det være som det er, og så tage anlægget af og stille det på jorden.

Forventer også at købe en solcelle og laderegulator, da jeg skal have det med på Skanderborg.. (her kunne jeg godt tænke mig et par forslag på solcellen) - jeg forventer ikke at fastmontere solcellen, den skal bare tilsluttes på festival. Monterer laderegulatoren i elrummet, og et hunstik i mit elektronikpanel, så kan jeg tilslutte computerlader eller solcelle derigennem.. - Tænker at jeg laserskærer et nyt akryl- eller træpanel, til knapper og voltmeter, jeg har nemlig adgang til en laserskærer - så sig til hvis I kunne tænke jer et panel eller at få skåret træ til mindre ting - mod lidt penge selvfølgelig ;) 

large.2015-02-23_14.13.30.jpg.58248e93f7

large.2015-02-26_18.00.30.jpg.011edcae3a

large.2015-03-05_17.10.45.jpg.8b56eee2a9

large.2015-03-05_17.10.50.jpg.4b6e739cef

Det ser nice ud! Har du overvejet en løsning, hvor halfinatoren kan ligge ned i stedet for? Min erfaring med frontlad er, at vægt helst skal holdes så lavt som muligt. :)

Evt. kan du smide et porteur styr med guidonnet-bremser på, så du kan få anlægget til at hvile mod selve styret. Jeg bruger selv den slags styr og det virker mega godt, se et eksempel jeg fandt på nettet her:

Det kunne måske være en mulighed, men så ville det ikke se symmetrisk ud, men jeg kan godt se det smarte I at få rykket tyngdepunktet ned.. Det må jeg lige eksperimentere med. Har umiddelbart ikke lige tænkt mig at udskifte hverken styr eller bremser, så langt skal jeg nu alligevel heller ikke cykle med anlæg foran ^_^

Tro mig - du kommer til at bruge det frontlad til vildt mange underlige ting. Jeg har haft kasse på størrelse med 2 af de store flyttekasser med, uden problemer. Jeg skal aldrig have en cykel uden igen. Det var et klogt valg, også selvom den måske var valgt lidt ud fra anlæg. :)

Det er jeg heller ikke i tvivl om, har også for nyligt hentet 20L jord til chiliplanterne, det var ingen problem.. Ladet er egentlig påklistret et mærke der siger max 10kg, men jeg går ud fra det er noget de skriver for at slippe for reklamationer, jeg synes det virker rimelig robust.. 

Det er jeg heller ikke i tvivl om, har også for nyligt hentet 20L jord til chiliplanterne, det var ingen problem.. Ladet er egentlig påklistret et mærke der siger max 10kg, men jeg går ud fra det er noget de skriver for at slippe for reklamationer, jeg synes det virker rimelig robust.. 

​Ja, mit er vist til 15kg, men jeg ville ikke have noget imod det dobbelte. Mit støtter også helt nede på hjulakslen så det kan nok holde til mere, men jeg har siddet på det, uden problemer (dog uden at køre med cyklen). Det er nok bare, fordi de skriver noget meget konservativt.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.