Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator MINI

fred7847
 Share

Recommended Posts

Hej Festivalanlæg.dk

Siden jeg sidste sommer fik lavet min Boominator Mini og endeligt har fået alt til at spille, må jeg hellere få oprettet denne show-off tråd.

I min Boominator findes:

• Indeed HIFI TA2021
  • Dayton Audio ND16FA Tweeters
  • Aurasound NS525 Woofers
  • Sure 4.0 APTX Bluetooth board
  • Solcelleregulator
  • Ældre bærbaroplader 
  • 12V 7,2AH Batteri
  • To hjemmelavede filtre
  • 9mm Birke-krydsfiner. 
  • Håndtag
  • AUX-udgang
  • mm. 

Jeg har valgt at tilføje solcelleregulator og bærbaroplader så man kan tilslutte den til 230V med standard 8-tals EURO-stik. Derudover et bluetooth-board med muligheden for at skifte mellem AUX/bluetooth på en DPDT-knap. Derudover et voltmeter med tilhørende tænd/sluk-knap til at holde lidt styr på strømforbruget. Diagram ses herunder: 

20140606_102003.thumb.jpg.4155c44154bcbb

Jeg har lavet den som mit første selvbyggerprojekt efter Teknisk Gymnasium (HTX). Herunder ses link til billeder af byggeprocessen samt det endelige resultat :)

http://s1072.photobucket.com/user/Frederik_Witt/slideshow/Boominator MINI

Jeg er selv blevet godt tilfreds med resultatet. Jeg havde et par problemer med opladningen der larmede, men det virker nu. Jeg skiftede knappen til bluetooth og sørgede for at hverken + eller - til bluetooth var forbundet (DPST-knap i stedet for en SPST). Dette har gjort at jeg kan lade og spille via AUX på samme tid :D 

Tilsidst, lige et enkelt billede af det færdige resultat:

DSC02981.thumb.jpg.8896a96774290ff665edb

Mvh. Frederik

20140606_102003.thumb.jpg.4155c44154bcbb

DSC02981.thumb.jpg.8896a96774290ff665edb

Super lækkert diagram sådan et har jeg ledt efter noget tid :) 

Hvor har du købt delene til filtrene ?? :D

Hvor højt synes du den spiller sammenlignet med andre små anlæg?? kan det spille 5 mennesker op til fest eller ?

håber du kan svare på disse 2 hurtige, Super fedt anlæg du har bygget :D 

Filterdelene fik jeg manden WesleyK fra Accusafe til at hjælpe med. Han skulle alligevel have noget med hjem fra USA og var så meget venlig at hjælpe ?

Det kan SAGTENS spille 5 mand op. Uden problemer! Vi havde det med rundt på studenterkørsel i sommers. Der var stort anlæg i lastbilen men det passede perfekt i alle haverne, og der var vi 26 + forældre og andre. Vi kørte i to dage og brugte det i samtlige haver, samt til festen om natten dag 1. 

Ved ikke om det var nok svar. Altså klart at 26 er mange folk. Der var i hvert fald ingen der klagede og eneste mulighed vi havde. 

Vi har også haft det med på sejlture i sommers. Der kunne det da høres et godt stykke væk ?

og mange tak for roserne! ?

Fedt lavet. Du kunne vel aldrig linke til det voltmeter med tænd/sluk knap, lige hvad jeg har brug for ?

​Det kan jeg da sagtens.  :) 

Købt på den europæiske afdeling af dealextreme.com:

Tænd/sluk knap (2 stk pr. 16dkr): 

http://eud.dx.com/product/cs14a02-diy-2p-round-shape-on-off-rocker-switch-black-2pcs-844298994#.VRQA8lxi6Ox

Voltmeter (1 stk 20dkr)

http://eud.dx.com/product/v27d-t1-0-56-3-digital-led-voltmeter-black-dc-3-2-30v-844229568#.VRQAn1xi6Ox

Men som ESO siger, Man sætter det selv sammen, som på diagrammet...

Edited by fred7847

Kan det passe at jeg bare kan bestille denne pakke fra accusafe http://store.accusafe.nl/complete-sets/boominator-sets/boominator-mini-speakerset-en-filter-set også er jeg kørende med alle filtre og enheder ? :D kan se at de sælger nogle andre woofer, ved du om det har noget at sige?

Lidt grill hygge, og en båd tur er lige præcis også det jeg skal bruge den til :D så det jo perfekt 

Edited by rasmusw

Er ret sikker på at grunden til at der blev lagt to forskellige sketchup filer ud er at woofers som jeg brugte udgik og der derfor måtte laves en anden version. Skal nok lige tjekke efter imorgen. 

Den filterpakke er hvad du skal bruge til de højttalere ja. 

Evt giv dig til til at læse denne tråd igennem et par gange eller ti:

http://forum.speakerplans.com/boominator-mini-development-thread_topic74610.html

Kan det passe at jeg bare kan bestille denne pakke fra accusafe http://store.accusafe.nl/complete-sets/boominator-sets/boominator-mini-speakerset-en-filter-set også er jeg kørende med alle filtre og enheder ? :D kan se at de sælger nogle andre woofer, ved du om det har noget at sige?

Lidt grill hygge, og en båd tur er lige præcis også det jeg skal bruge den til :D så det jo perfekt 

Lige for at uddybe. 

Pt. er der problemer med mini v2 med SP60 enheden. Så for tiden ville jeg undgå at bygge denne, indtil Saturnus har kigget på det og ordnet fejlen. 

I øvrigt så mener Saturnus også, at NS525 RR den bedste model, da den er bedre bass :-) 

Vælger du at bygge v1, så skal du ligeledes også bruge et andet filter + kabinet mål :-) 

Edited by zaxder

Lige for at uddybe. 

Pt. er der problemer med mini v2 med SP60 enheden. Så for tiden ville jeg undgå at bygge denne, indtil Saturnus har kigget på det og ordnet fejlen. 

I øvrigt så mener Saturnus også, at NS525 RR den bedste model, da den er bedre bass :-) 

Vælger du at bygge v1, så skal du ligeledes også bruge et andet filter + kabinet mål :-) 

​Var det noget med, at de havde ændret specs på SP-60'eren, eller noget i den stil? Jeg har nemlig et par fra 2011 liggende...

Jep, det skulle problemet være, så dine fra 2011 burde være fine at bruge + det gør hele filter arbejdet meget lettere at arbejde med + man får en noget mindre mini ud af det :-) 

​Er der nogle der har et link til diskussion af det her, hvis det findes et sted? Jeg gad godt at se, hvad de har ændret. Det lyder godt nok spøjst.

De har skrevet om det på udviklingstråden for boominator mini. Tror det starter på side 68, hvis jeg husker rigtigt. 

http://forum.speakerplans.com/boominator-mini-development-thread_topic74610.html

​Takker. Det er jo noget bøvl.

Jeg synes du bør starte fra side 1 i tråden på Speakersplans.com og så læse den igennem flere gange. Det tager tid, men for fanden hvor er det godt givet ud. Desuden lærer man en helt masse generelt samt får en masse god inspiration! :)

​Ja, det er helt sikkert en god ide. Ikke at jeg selv gider - jeg gjorde det i sin tid med den originale Boominator tråd, dengang den "kun" var på 400 sider, men jeg har ikke lige lyst til endnu en tur. :D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.