Jump to content
Festivalanlæg dk

Usikker på ledningsdiagram

peterbondrup
 Share

Recommended Posts

Hej FA,

Jeg er så småt begyndt og forberede mig på at bygge en cubo15 til min boominator. Jeg har drejet et ledningsdiagram af efter bedste evne, men jeg er stadig usikker på om det er helt korrekt. Er der nogen kloge hoveder der evt. kan gå det efter, og fortælle om der er være nogen fejl?

Planen er og bygge en form for batteribank, hvor forstærkeren også ligger i som samtidig er flytbar.ledningsdiagram_batteribank.thumb.png.49

På forhånd tak.

ledningsdiagram_batteribank.thumb.png.49

Alright, førte ting jeg tænker er, hvorfor har du en 220v inverter? Kan ikke se nogen grund til den, og den er en unødvendig slømstruger? Den negative pol på dit voltmeter skal gå tilbage til dit batteri i stedet for at gå til din laderegulator. Derefter ser det meget rigtigt ud. Giver det mening, eller skal jeg strikke en tegning sammen til dig?

Edited by KHesse

Køb en 12v->5v step down converter.
De koster ingenting på ebay, eller hos accusafe.
Det meget effektive, det er helt væk at bruge en 220v inverter.. Det du har gang i der er først at tage strømmen fra 12v DC til 220V AC, derefter stikker på den mobiloplader i som tager 220V AC til 5V DC, det koster dig en MASSE strøm.
Grunden til at en computer/mobil oplader bliver varm, er netop den kæmpe store mængden strøm der går tabt i omformeringen!
http://www.ebay.co.uk/itm/DIY-DC-6-35V-to-5V-3A-Double-USB-Converter-Voltage-Step-Down-Regulator-Module-/271700574802?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f429dc252
Med ​USB udtag :) 

Eller, hvis du ikke har lyst til at smide en step-down converter ind i spillet kan du også snuppe dig en USB-oplader til cigarrettænderen, da de allerede kører på 12v. Jeg skal ikke kunne sige hvad der er mest effektivt, vil tro det er step-down, men en 12v er lidt nemmere at få indarbejdet!

http://www.ebay.com/itm/12v-dual-port-USB-car-charger-5V-3100mah-for-iPhone4-4S-5-5s-6-sat-nav-ecig-/181697411086?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2a4e02780e

Jeg sidder med min laderegulator og kan ikke få min maxamp til at tænde (afprøver den i boominatoren),  Der er 5 kabler. Hvis vi tager dem fra venstre:

1 og 2 skal til forstærker sammen med højtalere. 3 er positiv/plus på batteri. 4 er celle (bliver ikke brugt pt). 5 er negativ/minus og går direkte på batteri.

hvor sender man strøm til forstærkeren? sammen med højtalerne eller? kan ikke helt få det til at hænge sammen.

laderegulator_manual.thumb.png.d4729dfc3

laderegulator_manual.thumb.png.d4729dfc3

Tænder din laderegulator når du tænder?
Er der strøm på batteriet?
- Du skal kun bruge en af udgang 1 og 2! 
Negativ fra forstærkeren skal forbindes til negativ på batteriet.
Hvad mener du med "1 og 2 skal til forstærker sammen med højtalere"? Højtalerne sidder vel forbundet til forstærkeren og ikke udgangen på laderegulatoren.

Ja laderegulatoren tænder og der er strøm på batteriet. Se nu begynder det at give mening.

ahh okay, så amp: positiv fra laderegulator og negativ fra batteri. Hvad er den anden udgang til?

Troede højtalerne skulle over laderegulatoren, men de har jo ikke noget der skal "reguleres", kan jeg godt se nu.

Jeg tror der er en fejl på regulatoren. Der kommer intet signal i forstærkeren når den er tilsluttet en af de to lamper. Så prøvede jeg direkte på batteriet, og der virkede det fint.

Nogen ideer? eller er det en ny regulator der skal til.  

11053327_10152670119965919_2621522243680

Edited by truemanager

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.