Jump to content
Festivalanlæg dk

Adgang til batterirum

KHesse
 Share

Recommended Posts

På en Boominator, hvad ville I mene er den bedste måde at lukke batterirummet på? Har personligt overvejet nogle skabshængsler på indersiden, og så en hængelås med kode til at holde den lukket når vi ikke skal ind i batterirummet. Hvad har I andre gjort / hvad fungerer bedst?

1. Bor hul med kopbor i pladen
  2. Bor hul, som bolten kan "køre" i
  3. Sav "hovedet" af bolten. 
  4. Sæt fjeder, to møtrikker med en spænskive imellem og tilpas ved at skrue møtrikker frem eller tilbage
  5. Bor hul i siden af boominatoren som møtrikken skal stikke ind i, og "lukke" rummet :D 

Giver sikkert ingen mening, men forsøgte alligevel uden tegninger.. Kan tage billeder her i løbet af weekenden :) 

Så vidt jeg kan se er det noget med en bolt, og en fjeder som holder bolten inde når den ikke bliver skubbet til. Men hvordan hænger de to sammen, det kan jeg sgu ikke helt lure! 

​Mig bekendt, kan bolten skubbes længere ind mod midten af pladen end det er muligt at se. og fjederen skubber ellers den anden vej. Men forestil dig at der er et tomrum for enden af bolten du ikke kan se! :D

Har sgu stadig ikke fattet den helt må jeg indrømme.. Ud fra Viktors billeder ligner det ikke at hullet går længere ind i pladen end det hul som går mellem ydersiden af pladen, og det store hul som er lavet med kopboret. Jeg tror det jeg ikke forstår er præcis hvordan bolten "bliver kortere" når man gerne vil åbne, bare ved at skrue på en møtrik. Så Fred, jeg ville elske nogle billeder :D

... Er det så nemt? :P

Mange tak Alex, nu giver det pludselig mening for mig, forstår sgu ikke helt hvorfor det ikke gjorde før. Men nu tror jeg altså jeg har forstået den, så jeg må ud og købe nogle møtrikker og bolte, og begynde at lege lidt med dem!

Ved godt det ikke siger så meget dette billede, men som jeg skrev længere oppe er det bare en lås i hver side (skulle ha sat dem i top og bund i stedet. Yderligere er boominatoren sikret med gps og forstærkeren sidder fast med kemisk metal, så den er super tyverisikret :) 

1428051298960-401294564.jpg

Hende Fede-Dorrit, det lader til at mange af jer herinde på forummet er stødt på hende en gang eller to.. Så det vil jeg klart have i baghovedet. Overvejer dog stadig om jeg skal gå med det design, eller et som minder mere om Kredeskous, bare for at sikre sig at Brian og hans venner ikke stikker afsted med al min indmad!

• Blå: udboring til pind.
  • Rød: pind.
  • Grøn: møtrik, der både gør, at fjederen kan få fat i pind (rød), men samtidig forhindrer den i at skubbe den helt ud af udboring (blå).

image3047.png

Lige præcist sådan! Jeg har dog fundet udaf at det ikke er nødvendigt med fjedre i begge sider af låsen (Altså man behøver ikke både de to øverste OG to nederste på billedet.. :) Det er nok kun med fjeder i fx. de to øverste og så blot bore hul på langs til bolten som så stikker lidt ud.. Dermed "sparer" man to huller væk til flyvende øl eller andet klamt. Dog skal det siges at mit sidder i bunden af Boominator Mini'en, så det ses slet ikke :) 

Edit: Desuden fandt jeg fjederen i Bauhaus. Det er et sæt med 4 "træk-sammen"-fjedre, som jeg bare har trukket ud og klippet til i den rigtige størrelse. jeg tror også man kan bruge en lidt stiv ståltråd, hvis ikke man vil betale de ca. 50.- de fjedre kostede :)

Edited by fred7847

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.