Jump to content
Festivalanlæg dk

2 * Jack 12 (+ 4 * Cubo 15)

adrianhinge
 Share

Recommended Posts

Så blev jeg færdig med mine Jack 12, og fik taget billeder af hele mit system samt min lydcykel for i år.

Billeder af hele Jack 12 byggeprocessen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152792377493687.1073741831.652373686&type=1&l=ec99b387b3

Billeder af min lydcykel for i år: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152147073513687.1073741828.652373686&type=1&l=e5a8bac3fa

Billeder af Cubo 15 byggeprocessen (de første to): https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151785223988687.1073741826.652373686&type=1&l=eab190f30f

Og her er vedhæftet et billede af mit "store" system. Lydcyklen vil primært blive brugt med en enkelt Jack 12. En Jack 12 kan løbe totalt fra en Cubo, men to stk giver en vis højde, så man får lyden ud til langt flere mennesker :) (To Cuboer bliver for tungt, både for cyklen og mig). På Jack 12'erne vil der være fastmonteret sort led bånd med både blåt og RGB smd 5050 bånd. RGB båndet vil pege nedad, mod "dansegulvet" og være med 60 leds/m, så der kommer godt med smæk på. Det blå lyser op på tweeters. Alt har små styringer på kablet lige inden strippen, som kan rigtig meget. Der er også blå og RGB strib på Cuboen til cyklen.

I skal self. ikke snydes for nogle specs

Jack 12
12 mm birkefinér, 9-lags (B/BB tror jeg)
Eminence Deltalite 2512
Melded tweeter arrays og 500W delefiltre fra Speakerhardware
4-polede speakons monteret med parallel udgang
Malet med Warnex og Montana spraymaling på tweeters

Cubo 15 standard
18 mm støbekrydsfinér, 13-lags
Eminence Kappalite 3015lf
4-polede speakons monteret med parallel udgang
Med blå hjul
Kanter og grills malet med montana spraymaling

IMG_3760.JPG

Edited by adrianhinge

Mange tak! :) Jeg ved, at cyklen, en Cubo og to Jacks skal med på Roskilde med GM-D8604 og Maxamp20 til om dagen på Jacks. Jeg gad virkelig godt have 4 bunde med, det kræver bare en trækvogn. Hvis jeg kan skaffe én billigt, kommer det hele med på Roskilde! :) Regner med at bo i toppen af P.

Super fedt setup, virkelig godt bygget ser det ud til. Jeg har selv en enkelt Jack 12 med på Roskilde sidste år sammen med en indeed Ta2020, men synes at der manglede lidt juice til at drive bassen når der skulle skrues op. Hvad er din erfaring med MaxAmp? Jeg havde selv tænkt mig at købe en større forstærker i år, formentlig en 2x50 W @ 8 ohm fra Sure.

Hvad mener du med at Jack 12 løber fra Cuboen, er det rent performance-mæssigt?

Super fedt setup, virkelig godt bygget ser det ud til. Jeg har selv en enkelt Jack 12 med på Roskilde sidste år sammen med en indeed Ta2020, men synes at der manglede lidt juice til at drive bassen når der skulle skrues op. Hvad er din erfaring med MaxAmp? Jeg havde selv tænkt mig at købe en større forstærker i år, formentlig en 2x50 W @ 8 ohm fra Sure.

Hvad mener du med at Jack 12 løber fra Cuboen, er det rent performance-mæssigt?

​Det er netop det han mener. Hvis du kører cubo og jack 12 er der mange som mener at jack 12 spiller for højt i forhold til cubo'en (hvilket egentlig er en smagssag). Derfor er har han lavet 2 cubo'er pr jack 12.

Det er S/SS birkefiner Adrian :) Only the very best for you! 

Svejs en trækvogn med en du kender. Det tog os en dag og så havde vi den lige som vi vil have den, ikke for stor så roskilde ikke bliver fremkommelig, men samtidig rigeligt plads :)

S/SS så, kan ikke redigere indlægget nu :P

Jeg kan ikke svejse, og ved slet ikke hvor jeg skulle starte. Der skal også købes nogle dele ind, har ikke penge til det lige nu :( Mon det er billigere at bygge én selv i sidste ende, i forhold til at finde én? Den skal faktisk ikke være ret stor.

Har ikke prøvet med Maxamp20 på Jacks endnu, men i boominator spiller maxamp super godt. Plejer dog at lave lidt low-cut og hæve de højeste diskantfrekvenser en smule (i Denon Audio, en app til iPhone). Så sparer man strøm, og man kan spille en smule højere uden at clippe. Nu køber jeg snart MiniDSP.

Men fveriksen, en ta2020 på en enkelt Jack 12? Bruger du så bare den ene kanal og giver forstærkeren monosignal? Mig bekendt kan ingen 2020 brokobles :I

• 4 weeks later...

Det ser lækkert ud, står også og mangler et par toppe til årets festival, hva koster sådan et par jack 12 der?

​Du skal bygge dem selv, medmindre du kan finde nogle brugt (det er svært at finde). Jeg mener vidst nok at en Jack12 koster i omegnen af 2400kr pr. styk at bygge, alt efter hvilket træ du bruger selvfølgelig

• 2 weeks later...

Jeg mener vidst nok at en Jack12 koster i omegnen af 2400kr pr. styk at bygge, alt efter hvilket træ du bruger selvfølgelig

​Tror ikke du kan bygge én for 2400, selv med det billigste træ, de billigste enheder, flat tweeter array, løse dele til filtrene og uden maling.. Mine to kostede:

Træ: 1238 kr

Drivere: 2516 kr

Pre built array + filter: 2600 kr

Told, moms, gebyr: 709 kr

Håndtag, pole mounts, speakon, kabler, forstærkerkabler, powercon m.m.: 1218 kr

PU skum, multifiller, skruer: 113 kr

Sandpapir, bor, bits: 128 kr

Maling: 456 kr

IALT: 8978 kr

​Tror ikke du kan bygge én for 2400, selv med det billigste træ, de billigste enheder, flat tweeter array, løse dele til filtrene og uden maling.. Mine to kostede:

​Nu har jeg selv bygget et par Jacks og vil blot minde om at det kan gøres væsentligt billigere. Jeg tror nærmest ikke engang vi har brugt 2k på hver, dog har vi også fået træet gratis. 

I alt pr. styk.

Træ 400-600

Delefilter: som tommelfingerregel kan man gå ud fra at man ikke skal bruge meget mere end halvdelen af ens enheders samlede pris. Så max. en 300-500 kr.

Billigeste anbefalede driver: Eminence Beta 12 står til 560 kr på thomann.de

Tweeter array: 1,2$ på parts-express. Ellers fås Monacor i EU til ca. 40 kr stykket. Der skal bruges 8 med flat eller 16 med melded så enten 320 eller 640, hvis man bestiller indenfor EU. Fra Parts Express koster det 71 kr eller 143 kr. eksl. fragt

Alt det resterende, altså mounts, speakonconnectors, lim, kan alt sammen fås til under 1000 kr. 

Det er ikke ment som en provokering, @adrianhinge, men blot en inspiration til at man altså ikke behøves 9000 for at bygge et par Jacks. Man kan snildt bruge både mere eller mindre, men det er alt afhængig af, hvor meget man vil lave selv, hvor pænt man vil lave det og hvad man i forvejen har til rådighed.

​Nu har jeg selv bygget et par Jacks og vil blot minde om at det kan gøres væsentligt billigere. Jeg tror nærmest ikke engang vi har brugt 2k på hver, dog har vi også fået træet gratis. 

I alt pr. styk.

Træ 400-600

Delefilter: som tommelfingerregel kan man gå ud fra at man ikke skal bruge meget mere end halvdelen af ens enheders samlede pris. Så max. en 300-500 kr.

Billigeste anbefalede driver: Eminence Beta 12 står til 560 kr på thomann.de

Tweeter array: 1,2$ på parts-express. Ellers fås Monacor i EU til ca. 40 kr stykket. Der skal bruges 8 med flat eller 16 med melded så enten 320 eller 640, hvis man bestiller indenfor EU. Fra Parts Express koster det 71 kr eller 143 kr. eksl. fragt

Alt det resterende, altså mounts, speakonconnectors, lim, kan alt sammen fås til under 1000 kr. 

Det er ikke ment som en provokering, @adrianhinge, men blot en inspiration til at man altså ikke behøves 9000 for at bygge et par Jacks. Man kan snildt bruge både mere eller mindre, men det er alt afhængig af, hvor meget man vil lave selv, hvor pænt man vil lave det og hvad man i forvejen har til rådighed.

​Ja, og for at lave et par jacks som er med middel til gode materialer vil det ligge omkring 2400-2600kr (inklusiv træ). ville anbefale at lægge ca. 2500 i pr. styk hvis du gerne vil lave den gode (forstå mig ret, de er gode lige meget hvad, men man kan lige så godt investere lidt ekstra, så de holder længere og spiller bedre.)

• 3 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.