Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator mini med Aurasound NS525

Abeburet
 Share

Recommended Posts

Hej Alle - så blev det tid til at lave min "Showoff" tråd med min mini. 

Jeg vil først og fremmest sige, at jeg selv er ganske godt tilfreds med resultatet! 

IMG_2121.thumb.JPG.cc0e5fb42d92ae8344516

Komponentliste for min mini:

• Maxamp20
  • 4x Aurasound NS525-255
  • 4x Dayton audio ND16FA-6
  • Akustisk uld (elektronik lavpris)
  • Filter baseret på Boominator MK1 fra Accusafe

Batterier (se billede nedenfor)

• 7.2 Ah SLA batteri - 2400 gram
  • 5 Ah LiPo 3S - 410 gram
  • 3 Ah LiPo 3S - 212 gram
  • 220v forsyning, med ekstra klap til når jeg bruger den

Alt sat op med den samme type stik, for hurtig skift mellem batterier/strømforsyning

Jeg sad den anden aften og spillede musik ved hyggevolumen i 5 timer på et 2.2 Ah LiPo batteri og brugte under 25% af batteriet - så der er masser at komme efter på LiPo batterier! 

IMG_2123.thumb.JPG.299ecdf0f978cf4bd6993

Meget andet havde jeg til at ligge et eller andet sted i gemmerne (som i kan se ligger der meget rundt omkrin på 1 af de 3 værksteder)

IMG_2107.thumb.JPG.eb04d2f0c050737c0fbde

Jeg har vedlagt en masse byggebileder til de interesserede :) 

Yderligere har jeg et par versioner af sketchup filen (credit til Saturnus for originalen jeg har modificeret på baggrund af hans anvisninger på DYIaudio dev. tråden).

Kom gerne med jeres mening om projektet :) 

IMG_2072.JPG

IMG_2079.JPG

IMG_2074.jpg

IMG_2073.jpg

IMG_2080.JPG

IMG_2077.jpg

IMG_2084.JPG

IMG_2089.jpg

IMG_2090.JPG

IMG_2091.jpg

IMG_2099.JPG

IMG_2106.JPG

IMG_2108.JPG

IMG_2110.JPG

IMG_2114.JPG

IMG_2115.JPG

IMG_2116.jpg

IMG_2117.jpg

IMG_2118.jpg

IMG_2125.jpg

IMG_2126.JPG

Edited by Abeburet

Ser godt ud! :) Fint arbejde du!

Os med Mini'en må godt nok give Saturnus en stor hånd. Den er sgu iorden, ligesom Standard-versionen :)

Iøvrigt, hvad er de beslag i enderne beregnet til? :) (Går ud fra at der sidder en i begge ender). Jeg har selv overvejer lignende på min med guitarstrop til lettere transport. Hvis det er det du bruger... Fungerer det godt? :D 

Rigtig fint stykke håndværk. Lyder den godt? :) 

Btw. kunne du fristes til at smide nævnte sketchup ind under "Downloads" her på siden? Tænker så småt at bygge den del op med diverse sketchup-filer der er relevante for selvbyggere :) 

Rigtig fint stykke håndværk. Lyder den godt? :) 

Btw. kunne du fristes til at smide nævnte sketchup ind under "Downloads" her på siden? Tænker så småt at bygge den del op med diverse sketchup-filer der er relevante for selvbyggere :) 

​Det skal jeg da gerne gøre… :) 

Har lavet et par forskellige udgaver (inc. en med tapsamling da jeg fik en kontakt med en lasercutter)… 

Og ja, der er virkelig god lyd i den - faktisk mere end jeg havde troet…. Det bliver ikke meget de store bliver taget med rundt med den volumen den bette satan kan levere :P Har desværre ikke noget jeg kan måle den med - men slæber den gerne med hvis der er nogle der kan måle...

Ser godt ud! :) Fint arbejde du!

Os med Mini'en må godt nok give Saturnus en stor hånd. Den er sgu iorden, ligesom Standard-versionen :)

Iøvrigt, hvad er de beslag i enderne beregnet til? :) (Går ud fra at der sidder en i begge ender). Jeg har selv overvejer lignende på min med guitarstrop til lettere transport. Hvis det er det du bruger... Fungerer det godt? :D 

Ser samme godt ud! Jeg ville hører hvor du har fået den "dims" der sidder på siden? Kunne jeg rigtig godt bruge til vores anlæg :)

Tak! Er også selv meget gods tilfreds med resultatet, den er lækker og vejer ikke meget…. 

Hvis I snakker om de øskner der sidder monteret på enderne (som kan bruges til at låse den fast eller en bærestrop),

så har jeg købt dem hos jem&fix som den ene del af et overfald :D

http://www.harald-nyborg.dk/p1020/overfald-galv

Edited by Abeburet

• 1 month later...

Hey! Det ser rigtig godt og gennemført ud.

Jeg vil selv til at bygge en med samme opbygning som din, men har dog et par spørgsmål.

Hvilket filter har du brugt, og hvor har du købt? Evt. et link?
Hvor er Voltmeteret købt? Evt link?

Hvis der er andet, jeg skal være opmærksom på, inden jeg springer ud i det, må du meget gerne fortælle mig det.

På forhånd mange tak!

Hey! Det ser rigtig godt og gennemført ud.

Jeg vil selv til at bygge en med samme opbygning som din, men har dog et par spørgsmål.

Hvilket filter har du brugt, og hvor har du købt? Evt. et link?
Hvor er Voltmeteret købt? Evt link?

Hvis der er andet, jeg skal være opmærksom på, inden jeg springer ud i det, må du meget gerne fortælle mig det.

På forhånd mange tak!

​Jeg kan lige hoppe med på her, da jeg for cirka 2 uger siden blev færdig med min mini også med NS525. 

Du køber dette filter

Angående voltmeter, så skal du ikke køber fra Accusafe. Deres voltmeter er ALT for stort til en mini. Prøv at find det et andet sted. 

Du skal være opmærksom på, at der virkelig ikke er meget plads at have med at gøre. Så planlæg godt frem. Jeg ville f.eks. gerne have solceller på min, og det resulterede i, at jeg virkelig skulle kæmpe for at få plads til en laderegulator i elektronik rummet, så mit elektronikrum er lige til at give en et OCD klik. 

Ville disse filtre ikke udgøre det samme? Her vil jeg kunne spare en del penge.
Edit: De er fundet på europe-audio.com

Udklip.PNG

Vil du anbefale, at jeg gør elektronikrummet større? Jeg har nemlig også planer om at have en laderegulator i.

Edited by jebber123

• 2 weeks later...

Ville disse filtre ikke udgøre det samme? Her vil jeg kunne spare en del penge.
Edit: De er fundet på europe-audio.com

Udklip.PNG

Vil du anbefale, at jeg gør elektronikrummet større? Jeg har nemlig også planer om at have en laderegulator i.

​Det burde være rigeligt fint - de havde bare udsolgt af nogle af deres dele da jeg skulle købe mit. 

Og ja hvis du vil have en laderegulator i - så vil jeg nok forstørre den en anelse (i hvertfald så længe du bruger SLA batterier). 

Ellers så får du virkelig en kamp for at få det hele i

Jeg har heller ikke fået filtrene endnu, så jeg frygter at de ikke kommer frem inden roskilde. Er der en side (evt. dansk) der har de filtre jeg skal bruge, som kan nå at levere inden på torsdag? 

​De kommer nok i morgen ;-)

I hope so.. ;-) Ellers begynder det at blive presset! Hvor meget tid skal en noob som jeg regne med det tager at samle alt elektronik osv? 

Hvis du har styr på det, så tager filteret ikke mere end 30 minutter at lave. 

Jeg tror at jeg har brugt omkring 2 timer på at finde ud af, hvordan filteret skulle laves samt samle det. 

Det værste er at få plads til det hele i elektronikrummet. Bare husk at tjekke om dit filter virker, INDEN du samler hele kabinettet. 

Du kan, hvis du er lidt hardcore, samle hele højttaleren på 1 dag.

• 10 months later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.