Jump to content
Festivalanlæg dk

Genesis Profile Four Ultra - Ris/Ros

CampSP
 Share

Recommended Posts

Nåå, efter et par skuffende oplevelser med vores t4'er, kom jeg til at købe sådan en her : http://www.genesis-ice.com/global-en/products/profile-range.php (4500 kr av av) som vi vil bruge når der virkelig skal knald på om aften, og en sure Tk2050 til vores dag timer. Selv om de har nogenlunde samme specs altså 4x100 watt i 4 ohm, så må jeg ærligt indrømme at der er MEGET (Rigtig meget) mere knald på den Genesis end vores Tk2050. Er der nogen kloge hoveder der kan forklarer dette? Også skal jeg lige have noget på det rene, så det står at vores forstærker trækker 45 amps i 4ohm, betyder det så at vi bruger 45 amp i timen?

Reply To: Genesis Profile Four Ultra - Ris/Ros Ja det er nemt at forklare. Det handler om indgangsfølsomheden og matching mellem jeres kilde og forstærkeren. Og så ved jeg ikke men jeg kan forestille mig at i bruges TK2050eren direkte på 12V hvilket den godt kan, men den foretrækker minimum 24V, altså 2 batterier i serie. T4eren kan endda køre med op til 48V forsyning, men I må for alt i verden ikke sætte 4 batterier i serie for at prøve for batterier har op til 13.5V fuldt opladt så 4 i serie vil give op til 54V, og det er langt mere end forstærkeren kan holde til. 3 batterier i serie max for 36V nominel (op til ca. 40V), eller brug en dc-dc konverter. Forskellen er enorm om i kører på 12V, 24, 36 eller 48V: 12V i 8 ohm = 12*12/(2*8)*0.9 = 8W per kanal 24V i 8 ohm = 24*24/(2*8)*0.9 = 32W per kanal 36V i 8 ohm = 36*36/(2*8)*0.9 = 73W per kanal 48V i 8 ohm = 48*48/(2*8)*0.9 = 130W per kanal

Reply To: Genesis Profile Four Ultra - Ris/Ros

[b]

Anders Hegner

[/b]: Også skal jeg lige have noget på det rene, så det står at vores forstærker trækker 45 amps i 4ohm, betyder det så at vi bruger 45 amp i timen?

Tvivlsomt. Det er nok maximum de kan holde til. Forbruget vil nok ligge på omkring 10-12A. Det er en klasse G forstærker så den er ikke nær så effektiv som en klasse D forstærker men mere effektiv end en klasse A/B forstærker.

Reply To: Genesis Profile Four Ultra - Ris/Ros Vores T4'ere har altid været på converteren du anbefalede, de første 2 brændte af, den sidste spillede latterligt dårligt, og det var fuldstændig lige meget hvilke kilder vi brugte, både ipods, eksterne lydkort, stationære pc'er, og en pioneer pult, de er derfor alle 3 sendt tilbage. Kilden vi brugte til vores TK2050(ja den var i 24v) og Genesis da vi testede var en Pioneer CDJ 1000. Og forskellen var rigtig stor, meget mere bund og kontrol over bassen med Genesis'en. Men behageligt at forbruget ikke er de 45A men omkring 12A, det giver os alligevel cirka 170-190 timers musik, men nu har vi jo også 10x225AH (opgraderet lige med 2 extra).

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.