Jump to content
Festivalanlæg dk

Nye regler på Smukfest

Marcusrs
 Share

Recommended Posts

På Smukfest elsker vi musik, men hvis I har et anlæg i lejren, så vil vi elske jer lidt mere, hvis I holder volumen på et niveau, så I ikke generer naboen unødigt - specielt om natten.

Syreholdige batterier er ikke tilladte - heller ikke til at drive musikanlæg. Ved tvivlspørgsmål er det altid side 1/2 Campingregler Camping Safety, der har det sidste ord

Så det ser ud til at vi nu med god samvittighed kan medbringe anlæg der spiller med ordentlige batterier! 

Edit: 

kilde: http://www.smukfest.dk/media/1736/campingregler_2015.pdf

Edited by Marcusrs

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg vil lade dem op endnu faktisk :mellow: Så hvis der er nogle der har et par gode råd og fif lytter jeg gerne :)

Det danske firma VivaEnergi har en række forskellige batterier til, hvad jeg synes, er nogle fornuftige priser: http://www.vivaenergi.dk/LiFePO4_batterier-453.aspx - Så der regner jeg med at bestille hjem fra på et tidspunkt

Det var også den side jeg havde fundet. Har læst at CTEK opladere kan lade LiPo batterier, men kan se i nogle andre tråde at nogle folk bruger et BMS board (tror jeg de kaldte det). Er der nogen der kan kaste lidt lys over situationen? :D 
Og evt. nogle links hvis i kender nogle billigere steder :) 

Der er stor forskel på LiPo og LiFePo4 batterier :) 

blandt andet har de forskellige spændinger på en enkelt celle - og så er LiFePo4 lidt mere robuste i forhold til at lade dem forkert. 

og den side der er da godtnok ekstremt dyr! 

Se eks. her http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=218&LiPoConfig=4&sortlist=&CatSortOrder=desc

i skal bruge 4S når det er LiFePo4

Har lige fået svar fra facebook. 

"Hej Kristian. Vores campingregler finder du her:http://www.smukfest.dk/media/1736/campingregler_2015.pdf – I må gerne medbringe funky selvbyg-anlæg, men ikke bilbatterier. Mvh, Randi/Smukfest" 

De batterier vi bruger er ikke bilbatterier, så det handler vel lidt om hvordan man tolker hvad de siger og skriver :D 

Eftersom de skriver at det er campinglederen der i sidste ende bestemmer, så vil jeg nok være påpasselig med at tage noget der kan ligne et syrebatteri med. 

mener selvfølgelig LifePo4! :) Vidste bare ikke der var noget der hed LiPo så skrev bare hvad jeg troede var en forkortelse - tak for rettelsen! :) 
Hvad betyder 4s?? 

​4S betyder at det er et 4 cellers batteri.

LiPo celle ligger på 4,2V ved fuld opladning og er nomeret til 3,7V i snit. 

Jeg bruger i min boominator mini LiPo batterier med 3 celler, altså max spænding på 12,6v og ved 100% afladning vil de ligge på 9V, men holder spændingen relativt godt. De ligger godt over 10v ned til 20-30%.... 

LiFePo4 har en nominal spænding på 3,2v - så her vil du typisk bruge et 4S til et standard 12v kredsløb som de fleste festivalanlæg jo er :) 

Håber det opklarer lidt for dig.... 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.