Jump to content
Festivalanlæg dk

Lys i campen

Marius
 Share

Recommended Posts

Hey FA

Jeg starter den tråd af ren nysgerrighed og da jeg ikke synes der er specielt meget læsning omkring lys på denne side :)
Vi kunne i år godt tænke os at have noget lys i vores camp, man kunne evt. hænge en 12v lampe i pavalionen?
jeg tænkte om man kunne købe en 12v lampe et sted man bare slår til sit batteri, men synes alt jeg finder i 12v er lys pærer.

Så jeg ville bare høre hvad i brugte, og om i har nogle forslag.
Det skal helst kunne lyse sådan en 3x3 pavalion op, og bruge så lidt strøm så muligt :))

LED bånd koster ingenting via ebay.co.uk har lige fået 10m RGB med controller fra Kinaland for 124.- inkl fragt. Så til helvede med om det dør i slutningen. Skal lige siges det er 5050 og ikke 3528. Hvis du gerne ville bruge det som lampe kan du jo vikle det om pavillon stængerne. Og er kan du lodde, kunne du evt. klippe LED-strippen op og lodde sammen som en samlet firkantet lampe på noget finer plade. Forresten mindes jeg at have læst et sted at det hvide lys bruger mere strøm end Farverne? Må en anden lige sige om er rigtigt eller forkert. :)

LED bånd koster ingenting via ebay.co.uk har lige fået 10m RGB med controller fra Kinaland for 124.- inkl fragt. Så til helvede med om det dør i slutningen. Skal lige siges det er 5050 og ikke 3528. Hvis du gerne ville bruge det som lampe kan du jo vikle det om pavillon stængerne. Og er kan du lodde, kunne du evt. klippe LED-strippen op og lodde sammen som en samlet firkantet lampe på noget finer plade. Forresten mindes jeg at have læst et sted at det hvide lys bruger mere strøm end Farverne? Må en anden lige sige om er rigtigt eller forkert. :)

​Det et RGB bånd sådan set er en masse små LED'er i hhv. Red Green & Blue er det sådan at hvis man vælger en af grundfarverne er det kune den ene af 3 pærer der lyser. Nogle af kombinationsfarverne bruger så lidt mere og til sidst den hvide, som er alle 3 på fuld styrke, bruger derfor mest strøm :) 

Men ja, LED-bånd er super fedt. Og bare en 30cm kan lyse ganske fornuftigt op!

Her er et billede af mit loftsrum oplyst af LED-bånd :P Masser af lys :) 

​Det et RGB bånd sådan set er en masse små LED'er i hhv. Red Green & Blue er det sådan at hvis man vælger en af grundfarverne er det kune den ene af 3 pærer der lyser. Nogle af kombinationsfarverne bruger så lidt mere og til sidst den hvide, som er alle 3 på fuld styrke, bruger derfor mest strøm :) 

Men ja, LED-bånd er super fedt. Og bare en 30cm kan lyse ganske fornuftigt op!

Mente nok jeg huskede rigtigt, og tak for lige at give forklaringen på hvorfor! :D

Vi har 8m RGB LED-bånd hægtet fast på vores pavilion pegende indad med et kabel trukket langs det ene ben ned og kan kobles til vores musikvogn når det er i campen. Ideelt set ville jeg gerne have en fast strømforsyning i campen, men det skal jo heller ikke blive for hightech :o)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.