Jump to content
Festivalanlæg dk

Batteri, solceller, LED

virumflame
 Share

Recommended Posts

siger det igen FED FED SIDE!!! Jeg har søgt lidt og prøvet at gøre mig selv lidet klogere på solceller og batterier:) Hvis jeg nu vil have et batteri der kunne bruges til at lade nogle mobiler og ipods op i løbet af dagen, er der så andre alternativer end at købe de der cigarettænder løsninger??? og hvor meget strøm bruger de egentlig??? Med hensyn til solceller har jeg kigget lidt omkring, men ingen ide hvad jeg skal lede efter... har læst mig til at jeg udover solcellerne skal have fat i en laderegulator... Hvis jeg nu skulle have et batteri stående hele ugen ved kun at oplades via solceller(til en rimelig pris) hvor stort skal batteriet være??? JEg antager selvføgelig fuld sol hele ugen:D Sidste spørgsmål er omkring LED-lys:) Jeg er sikker på at jeg køber sådan en fem meter RGB LED.:) Så har jeg søgt på nettet omkring en sound controller. har i nogle gode i kan anbefale? noget der taler imod denne pakkeløsning??? http://www.ebay.co.uk/itm/5M-IP68-5050RGB-LED-Strip-Kit-60W-Sound-Activated-Music-IR-Controller-Adapter-/110850782721?pt=UK_HomeGarden_Lighting_Lamps_Lighting_SM&hash=item19cf38b601#ht_4865wt_1037 Håber på i kan hjælpe mig:D

Reply To: Batteri, solceller, LED Tror det er noget billigt skrammel. Båndet ser ok ud. Controlleren har jeg ingen anelse om, men man får nok hvad man betaler for :) Derudover skal du lige bemærke at den er fra hongkong så der kommer moms, told og 160kr. importgebyr oveni den pris du ser der. Kan igen oplyse at vi starter en ny webshop i den kommende uge, hvor vi blandt andet kommer til at forhandle LED-strips og controllere magen til dem vi selv bruger. Altså et produkt jeg personligt kan stå inde for :)

Reply To: Batteri, solceller, LED solcelleanlæg har jeg ikke så meget forstand på.. kan ikke se bedre løsninger end cigarettænder-løsningen til bilbatteri.. måske nogle solceller med tilpas spænding kunne fungere, men det kræver jo at der er sol når i behøver det.

[b]

virumflame

[/b]: Sidste spørgsmål er omkring LED-lys:) Jeg er sikker på at jeg køber sådan en fem meter RGB LED.

:)

disse led-strips fra england er ret billige. den grønne lyser lidt kraftigere end de andre farver. hvis du er heldig, kan du skaffe den her soundcontroller fra thansen hvis de stadig har dem? den fungerer fint, men lad være med at sætte den lige foran højttaleren, da den er lidt følsom. man kan også justere hvor lang tid den skal lyse efter et beat-slag.

Reply To: Batteri, solceller, LED Okay så det vil jeg glæde mig til Viktor:) Ser da ud som en god billig løsning Hifibanditten:) men forstår ikke de skriver "Every strip light need a adapter to be lighted up, you can click the picture to buy one.".... Og ikke nok med det skriver det skriver de at "Working Voltage: 12V AC"... Hvordan Søren giver det mening?? Det er da 12V DC batteriet kører på selvfølgelig:)

Reply To: Batteri, solceller, LED virumflame: “Every strip light need a adapter to be lighted up en strip er 5 meter lang og behøver kun en adapter hvis man bruger strøm fra sit 220v AC-strømstik derhjemme. men som saturnus siger kan LED-lys kun fungere med jævnstrøm(DC) da led-strippen er på 12volt kan man bare sætte den til sit 12volt batteri uden nogen adapter. det er pisse smart!!

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.