Jump to content
Festivalanlæg dk

Højtalere

clank
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har brug for noget ekspertise. Jeg er nybegynder, så i må bære over med mig. Jeg overvejer, som så mange andre, at købe en T2020 forstærker, da den kan klare en del. Jeg vil gerne bygge et anlæg/boominator til en camp bestående af 10-20 mennesker. Hvad jeg allerede ved, jeg skal købe: -Batteri med 60 AH og opad -T2020 forstærker Men højtalerne bliver straks et andet problem, da jeg slet ikke ved, hvad jeg præcis skal gå efter. Jeg har læst mig frem til, at højtalere med 4-8 ohm og en følsomhed på 92 og derover er at foretrække. Mange siger, at HP10W skulle være gode højtalere, men har søgt og søgt efter dem på nettet og kan virkelig ikke finde nogen hjemmesider, hvor man kan købe dem. Da det er en T2020 forstærker, jeg vil købe, er det vel en 2-kanals højtaler, jeg skal bruge? Dertil forstår jeg ganske ikke, hvordan jeg slutter højtalerne til forstærkeren. Jeg forstiller mig selv: - 2 bas/mellemtone - 2 tweetere Det skulle vel være nok til en camp med 10-20 personer? De skal kunne spille højt, men ikke til 100 mennesker. Når du skal koble forstærkeren til batteriet, klipper du jo DC kablet over og tilslutter det til batteriet. Mit spørgsmål er så, om der sidder to mindre kabler inde i DC kablet som sluttes til henholdvis + og - på batteriet? På forhånd tak!

Reply To: Højtalere Jeg ville gå efter to HP-10W'er og to af de tweeters, der linkes til i andre tråde. :) Der skal bare kobles en HP-10W og en tweeter på hver kanal på TA2020'eren (TA2020 er altid 2-kanals) i parallel. Bare + til + og - til - fra alle enheder. Det kommer til at kunne spille fint højt. Der sidder to mindre kabler inde i DC-kablet, ja, som bare skal kobles direkte til batteriet.