Jump to content
Festivalanlæg dk

Højtalere

clank
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har brug for noget ekspertise. Jeg er nybegynder, så i må bære over med mig. Jeg overvejer, som så mange andre, at købe en T2020 forstærker, da den kan klare en del. Jeg vil gerne bygge et anlæg/boominator til en camp bestående af 10-20 mennesker. Hvad jeg allerede ved, jeg skal købe: -Batteri med 60 AH og opad -T2020 forstærker Men højtalerne bliver straks et andet problem, da jeg slet ikke ved, hvad jeg præcis skal gå efter. Jeg har læst mig frem til, at højtalere med 4-8 ohm og en følsomhed på 92 og derover er at foretrække. Mange siger, at HP10W skulle være gode højtalere, men har søgt og søgt efter dem på nettet og kan virkelig ikke finde nogen hjemmesider, hvor man kan købe dem. Da det er en T2020 forstærker, jeg vil købe, er det vel en 2-kanals højtaler, jeg skal bruge? Dertil forstår jeg ganske ikke, hvordan jeg slutter højtalerne til forstærkeren. Jeg forstiller mig selv: - 2 bas/mellemtone - 2 tweetere Det skulle vel være nok til en camp med 10-20 personer? De skal kunne spille højt, men ikke til 100 mennesker. Når du skal koble forstærkeren til batteriet, klipper du jo DC kablet over og tilslutter det til batteriet. Mit spørgsmål er så, om der sidder to mindre kabler inde i DC kablet som sluttes til henholdvis + og - på batteriet? På forhånd tak!

Reply To: Højtalere Jeg ville gå efter to HP-10W'er og to af de tweeters, der linkes til i andre tråde. :) Der skal bare kobles en HP-10W og en tweeter på hver kanal på TA2020'eren (TA2020 er altid 2-kanals) i parallel. Bare + til + og - til - fra alle enheder. Det kommer til at kunne spille fint højt. Der sidder to mindre kabler inde i DC-kablet, ja, som bare skal kobles direkte til batteriet.

Reply To: Højtalere Mange gange tak for jeres svar. Det er hjælper umådelig meget! Hvor kan jeg i øvrigt købe de HP10W højtalere? Har virkelig ledt på nettet, men kan ikke finde et sted, hvor jeg kan købe dem :( @ viktor Vil det så sige, at det kun er - som er i DC-kablet, når jeg klipper det op?

Reply To: Højtalere Lige præcis, utroligt at folk tror at de skal have det hele serveret på et sølvfad, det er dælme demotiverende. Hvis John havde kigget på side 2 her på forummet, så havde han fundet tråden "Billigste Halv Boominator" og der er alt beskrevet.

Reply To: Højtalere Undskyld mit spørgsmål. Jeg har oprigtigt kigget på google, men har jo overset det første link. Jeg stiller ikke spørgsmål, fordi jeg er doven eller for at spilde jeres tid, slet ikke. Jeg har søgt rundt for at finde ud af tingene selv, og jeg har spurgt om hjælp herinde for at være sikker på en række forskellige ting. Jeg synes, det er anstødeligt, at i angriber mig på den måde. Fortæl mig dog at i er mætte af basale spørgsmål, og jeg finder hjælp andetsteds. Jeg ville aldrig svare andre, som spurgte mig hjælp på den måde, som i har svaret mig. Jeg skal nok lade vær med spilde jeres tid igen, men tak for hjælpen til jer alle.

Reply To: Højtalere Drop det der, det handler ikke kun om dig, men du er bare et rigtig godt eksempel på problemet. Hvis du virkelig havde søgt på dette forum og nettet, så havde du fundet svar. Dine tekniske spørgsmål er helt fine, men spørgsmålet der omhandler enheder osv kunne du selv havde haft fundet svar på ved at søge effektivt. Problemet er at der konstant bliver svaret på de samme spørgsmål i nye tråde, og det er sku trættende at folk ikke selv lige bladre forummet igennem, eller bruger søgefunktionen.

Reply To: Højtalere Ved jeg godt, det er heller ikke for at angribe dig. Men håber da at andre lige læser denne tråd igennem før de starter et topic, også skal vi lige huske at det jo heller ikke skal forstås sådan at folk ikke kan spørgere uden at blive skudt ned, men bare at de skal huske at søge på forummet her først, der ligger rigtig mange fede tråde med mange gode svar og løsninger herinde :) Læs tråden "Billigste Halv Boominator" også ved du hvad du skal købe ;)

Reply To: Højtalere

[b]

Anders Hegner

[/b]: Drop det der, det handler ikke kun om dig, men du er bare et rigtig godt eksempel på problemet. Hvis du virkelig havde søgt på dette forum og nettet, så havde du fundet svar. Dine tekniske spørgsmål er helt fine, men spørgsmålet der omhandler enheder osv kunne du selv havde haft fundet svar på ved at søge effektivt. Problemet er at der konstant bliver svaret på de samme spørgsmål i nye tråde, og det er sku trættende at folk ikke selv lige bladre forummet igennem, eller bruger søgefunktionen.

Der er ingen der tvinger dig til at svare. Hvis du føler du har svaret på et spørgsmål mange gange, så er der nok også flere der har opbygget sig noget viden på den baggrund, og i kraft af dette, er kompetente nok til at svare, så du ikke behøver. Alternativt kan du svare meget kort og præcist med en henvisning til en post du mener besvarer hans spørgsmål.

Reply To: Højtalere

[b]

Anders Hegner

[/b]: Du kan SERIØST ikke mene at du ikke kan finde dem på nettet, når det første forbandet link på google der kommer frem, når du [b]GOOGLER[/b] HP10W, er en side hvor du kan købe dem…

Jeg synes også lige, at det er lidt i overkanten det der. Han kunne selvfølgelig have kigget lidt bedre på Google, eller have læst nogle tråde her, men stadigvæk.. ;)

Reply To: Højtalere Det var også bare et "wake up call" til de generelle nybegyndere herinde, ikke at jeg betragter mig selv som nogen form for ekspert, men mange af de spørgsmål der bliver stillet, kan der findes svar på bare ved at søge herinde. Det kan også sparer folks egen tid, istedet for at de sidder og venter på svar, når svaret er 2-3 museklik væk.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.