Jump to content
Festivalanlæg dk

Gode hjemmesider til 12v dc lys

jannismh
 Share

Recommended Posts

Ville lige høre jer ad, om I har nogle gode råd til hvor man kan få noget fedt 12v lys til sit anlæg. 

Jeg ved mange af jer bruger LED strips, som man jo kan få over det hele. Men er der nogle af jer, 

der bruger andre hjemmesider, der sælger noget fedt 12v lys der kan bruges til anlæg? 

vh Jannis 

Hvis du leder efter LED strips er ebay.com stedet at søge. Led efter en sælger med høj rating og lav pris selvfølgelig! (Køb waterproof strip, da sprut, bræk og regn kan smadre en LED-strip på no-time). Hvis du leder efter PAR-Lamper, moving heads osv. skal du kigge på thomann.de. Thomann har et beget bredt lager af forskellige LED lys, men bemærk at nogle af lamperne ikke bruger 12v, men de kan jo så bruges med en step down converter (stjæler lidt strøm til gengæld). Håber det hjælper! 

• 4 weeks later...

Hej Lasse M, 

Jeg har også en mushroom, som jeg ved festivalen kørte ved 220V hvilket selvfølgelig var ret dumt :P, fordi det kræver en del strøm. 

Men til boombox træf på Roskilde sagde én til mig, at den interne spædning er 12v. Så er det meget svært at fjerne konverteren? og kan man evt. sætte den ind igen? 

Er det "bare" den på det vedhæftede billede der skal fjernes?

11125199_10205011656583999_678673883_n.jpg

Edited by jannismh

• 11 months later...
  • 3 weeks later...
On 22/4/2016 at 15:47, ThomasB said:

Hej Lasse M og Jannismh

Er det muligt for jeres "mushroom / magic Ball" at køre i cyklus/programmering efter i har pillet converteren ud? 

Thomas

Ja alt virker som før.

Husk at måle udgangsspændingen på transformeren da der findes forskellige udgaver som ser ens ud, så derfor kan du ikke gå ud fra at din bruger 12V.

• 4 weeks later...
On 11/5/2015 at 14:32, jannismh said:

Hej Lasse M, 

Jeg har også en mushroom, som jeg ved festivalen kørte ved 220V hvilket selvfølgelig var ret dumt :P, fordi det kræver en del strøm. 

Men til boombox træf på Roskilde sagde én til mig, at den interne spædning er 12v. Så er det meget svært at fjerne konverteren? og kan man evt. sætte den ind igen? 

Er det "bare" den på det vedhæftede billede der skal fjernes?

11125199_10205011656583999_678673883_n.jpg

Fjernede du bare 12v modulet? Jeg har lignende situation som dig, står med en lampe der har intern 12v spænding, men den kan køre på 230v i stikkontakten. Tænker hvis jeg fjerne modulet så kan den vel køre direkte på et bilbatteri?

Du skal ikke fjerne 12V modulet, nej. 

I min lampe gik 220V spændingen ind i én transformer, hvorefter det blev til 12V. 

Så man klipper bare kablet over dér, hvor 12V spændingen normalt kommer ud af transformeren og lodder et nyt kabel på som du så kan forbinde til dig 12V batteri uden at skulle bruge en transformer. 

Vær dog opmærksom på, at der nogle gange sidder en sikring FØR transformeren i lampen, som det kan være nødvendigt at flytte hvis du fortsat vil have en sikring i lampen :-) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.