Jump to content
Festivalanlæg dk

Anlæg til studenterlastbil

olth01
 Share

Recommended Posts

Hej. 

Jeg skal have noget anlæg på ladet af min studenterlastbil, så de glade mennesker kan høre noget høj musik. 

Lastbilens el-anlæg er 12v. Jeg har en Pioneer GM-D8601,  tænker at købe en mere, og skal så bruge nogle højttalere der passer til. 

Jeg har kigget på disse, kan se de har en meget høj følsomhed hvilket skulle være et must til klasse D forstærkere. 

http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=72696

De er på tilbud til 2 stk for 3500 kr. 

Vil de passe til forstærkeren, og er det et godt køb?

Der også en mulighed at købe en sub til D8601, og så købe en D8604 og nogle mindre højttalere til den.

Det hele skal helst klares inden for et rimeligt budget.

Hvad har i af idéer?

Mvh Olav

Har en ven der købte to 15" pa højttalere fra DiscoWorld. De var så dårlige, at det kunne være løgn. Selv ikke med lyd ud af en tk2050 kunne højttalerene være med uden at skratte og lyde horribelt. De højttalere du linker til virker heller ikke helt som om, at de står for kvalitet. Citronic lyder også som en bilkaløsning.
Undskyld til discoworld, men kig og køb fra Thomann.de .. Der KAN du ikke gå forkert i byen. 

Der KAN du ikke gå forkert i byen. 

​Vil mene at man kan gå ligeså galt ved thomann, som enhver anden forhandler. Men kvaliteten af produktudvalget hos thomann virker noget bedre end hos discoworld - så det er nok et skridt den rigtige vej.

Det er svært at vælge PA-højtalere fordi de allesammen lover det samme. Der er så uendelig lidt specs på sådan nogle højtalere, så det er klart at valget kan være umuligt. I bund og grund hedder det allesammen 20hz-20khz og maxspl på 120-131db. Der er intet om deres frekvensrespons eller anden nyttig data. Man er enten nødt til at prøve dem på sit eget setup først eller tage andres anbefalinger for gode. Begge er noget der ikke så nemt lader sig gøre :) 

Hej

Min erfaring siger mig også at thomann mere står for garanti og kvalitet end discoworld gør. 

Jeg har to højtalere til salg, som jeg selv har bygget. De består hver af 2*15" og et horn. De er bygget til en klasse D forstærker, så følsomheden er høj (99dB på 15" og 105dB horn). Grunden til at jeg sælger, er at de blev for store og klodsede til vores roskilde anlæg. Jeg kan evt. også hjælpe med opsætning :) Skriv til 60720015 for mere info.

Mvh Anton

Du kan evt. også leje et par gode aktive højtalere og en generator. Det gjorde vi, og det virkede perfekt. Men vi gjorde det til 2000 kr. for 3 dage Det er selvfølgelig penge "ud af vinduet" at leje, men i kan da overveje det. :)

Dog vigtigt du clearer med lastbilchaufføren om du må have generator med! 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.