Jump to content
Festivalanlæg dk

Rookie Boominatorprojekt

Control
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg tillader mig at nummerere alle spørgsmålene i min tråd, så det er lettere at overskue.

Jeg har fået til opgave at bygge en Boominator til vores kommende Roskilde camp på ca. 30 mennesker. 

Jeg har så godt som ingen erfaring med træ- og loddearbejde, så alt må meget gerne forklares på et meget lavt plan :-)

Jeg tænker på, at købe pakken fra Canopysound til 3000kr. Derudover skal der bruges noget træ, trælim og nogle skruer, så vidt jeg ved. - evt. maling.

1. Er dette ALT jeg skal bruge?

2. Kan man implementere en USB udgang til opladning af mobiltelefon, og hvor svært er det?

3. Hvad vil Canopy-pakken + trælim, skruer, trælim og ALT man skal bruge komme til at koste totalt?

4. Jeg går pt. på højskole og har et sløjdlokale til rådighed. Tror i, at de værktøjer man har til rådig i et simpelt sløjdlokale er nok? 

5.Vil i fraråde mig at slå mig ud i projektet, nu jeg ikke har nogen erfaring med det hele, eller er det til at gå til, hvis man tager det step by step?

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

Edited by Control

1 ja nogenlunde

2 du kan godt, men jeg fraråder det. Det tager for meget strøm i forhold til batteristørrelsen. Selvfølgelig kan du vælge et større batteri, men i kan i stedet købe volt opladere på festivalen 

3 du kan gøre det for 4500

4 ja, jeg lavede min med primitive værktøjer, så det du har til rådighed i et sløjdlokale bør være nok 

5 nej, kom i gang med at bygge, det er sjovt, lærerigt og du vil fortryde hvis du ikke gør det. Du kan altid spørge om hjælp hos os :)  

1. Du kommer til at købe nogle småting - der er altid noget man bliver nødt til at købe ved siden af. Til maling hører for eksempel en pensel og penslen skal renses i terpentin :) Blot for at give et eksempel. Du skal desuden også have noget kemisk metal.. Meget vigtigt! 

3. Pakken koster i sig selv 3000 uden batterier, jeg vil anbefale minimum 2 batterier - 440 kr. ekstra. Træet skal være i ordentlig kvalitet, maling er ikke gratis og anlægget skal gerne grundes inden du maler det (med mindre du bruger støbefinér) :) Som skrevet ovenfor kommer der altid nogle småting, så jeg vil mene at 4500 er et fint skud :) 

Nu håber jeg ikke jeg har skræmt dig væk fra boominatoren. Den kan jo altid sælges bagefter og hvis du selv lægger mere end de andre, er det jo bare dig der får pengene når du sælger den igen. 
Jeg lagde selv 5000 for min boominator sidste festival uden at få en bukket femøre fra de andre, og jeg kan godt sælge den igen. 
Hvis du har lyst til at købe min, må du også gerne det :D 

Kemisk metal er et must, eller i hvert fald det, der er lettest at arbejde med og giver det bedste resultat. 

Den kemiske metal holder bagenden af wooferne fast på braceren, og er en af de meget vigtige design parametre i boominatoren, derfor kan du ikke undvære det + kemisk metal koster ikke mere end 45 kroner ;-)  

Okay, så bliver det en halfinator, som vel også er et o.k. kompromis.

SÅ jeg er klar til at købe dette ind:

Canopysound halfinatorpakke, kemisk metal, træ, trælim, skruer, grunder, maling, terpentin, 2 batterier.

Er der andet jeg bør vide, inden jeg bestiller?

I øvrigt mange tak for hjælpen so far!

Efter fremlægning af totalpris for campen, er vi blevet enige om at lave en boominator alligevel :-)

Forresten - skal jeg købe en oplader til batterierne? Stopper den selv når batteriet er fuldt opladet, eller skal man bruge et voltmeter?

Nej, det tillader de ikke og dertnoget pis, for så skal du oplade for 150 kr pr batteri uanset hvor mange aH dit batteri er på. Vi skulle betale 300 for at få ladet 14 amperetimer op, fordi det var på to batterier :(

​Seriøst? Det er jo for dumt! Til gengæld vil jeg lige tippe folk om, at der står nogle containere rundt omkring på festivalen med en stikdåse på ydersiden :) Tag en ramme bajere med og sid og chill, men bliv ikke opdaget! Vi lagde en 10'er sidste år efter at have opladet et par telefoner xD Så er strømmen da i hvert fald betalt

Edited by vesthardt

Det er dybt absurd at de ikke differentierer batterier efter størrelse. Du kan lade 225ah til samme pris som 7,2ah. Latterligt lavet. Som minimum kunne de da lave nogle prisgrupper for f.eks. <25ah >25ah eller lign. Måske man skulle skrive og foreslå det til dem :) 

Hov - kan se at pakkerne er udsolgt. Hvor kan man ellers erhverve sig delene?

Kan se at accusafe har nogle af delene. Er der en der gider at linke de samtlige dele jeg skal tilføje til indkøbskurven fra Accusafe?

Jeg vil være dig evigt taknemmelig :-)

Mit førstefødte barn er i øvrigt dit, hvis du gør det!

Edited by Control

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.