Jump to content
Festivalanlæg dk

Strøm til Traktor Kontrol z1

vesthardt
 Share

Recommended Posts

Hej FA.

Jeg har besluttet mig for at købe en Traktor Kontrol Z1 mixer til mit anlæg, men kan ikke helt finde i manualen en præcis beskrivelse af hvordan mixeren bliver powered. Jeg vil bruge den med iOS, og kan læse mig frem til i manualen at man så skal bruge et 15V 1.2A DC stik til at give strøm til mixeren.. Skal jeg så have en 12-15V omformer? XD Det er sikkert super åbenlyst, men jeg kan simpelthen ikke lige få hovedet rundt om dette

Min ven har en traktor control s4 (han har to faktisk), og der er indbygget forstærker i. Jeg har ikke undersøgt om der også er i Z1'eren, men hvis der er kan det måske godt have en negativ virkning hvis du giver den færre volt end den er lavet til. Men igen, jeg ved det ikke :) 

Min ven har en traktor control s4 (han har to faktisk), og der er indbygget forstærker i. Jeg har ikke undersøgt om der også er i Z1'eren, men hvis der er kan det måske godt have en negativ virkning hvis du giver den færre volt end den er lavet til. Men igen, jeg ved det ikke :) 

​Der er ikke indbygget forstærker i Z1'eren så vidt som jeg ved. Men ja kan godt se det ville være lidt sketchy hvis jeg ikke smed 15 volt på den, og der var indbygget forstærker.

Der er hverken indbygget forstærker i S4'eren eller Z1'eren eller nogen anden midi controller man lige finder. Der er ganske rigtigt forforstærker i, så man får et dejligt højt signal fra den, men jeg ville aldrig drive en højttaler med det.

Det er det samme som at koble den afklippede ende af et jackkabel direkte fra sin iPhone til en stuehøjttaler og så bare banke op for iPhonen - det burde sige en smule, men det er bestemt ikke tiltænkt.

Edited by William

Der er hverken indbygget forstærker i S4'eren eller Z1'eren eller nogen anden midi controller man lige finder. Der er ganske rigtigt forforstærker i, så man får et dejligt højt signal fra den, men jeg ville aldrig drive en højttaler med det.

Det er det samme som at lodde den afklippede ende af et jackkabel direkte fra sin iPhone og så bare banke op for en stuehøjttaler - det burde sige en smule, men det er bestemt ikke tiltænkt.

​Kunne ikke have beskrevet det bedre selv xD
En midi controller som en dj controller nu engang er svare til at sætte en telefon til et anlæg altså den levere et lydsignal 

Det her leder faktisk til et spørgsmål jeg aldrig fik et svar på i en anden tråd.. Kan jeg hooke et voltmeter til lydsignalet mellem min traktor og min miniDSP og måle V værdien?? miniDSP'en kan jo holde til 2.0Vrms, og traktoren kan give 3.3 tror jeg det er.. Så med 12v burde det være lidt mindre (2.5 måske?). Hvis jeg kan måle volt på det lydsignal kan jeg jo nemt indstille traktoren til at spille det maksimale mit system kan håndtere

Synes nu ellers (for)forstærkeren i s4'eren er rimelig heftig, det var derfor jeg kaldte det for en regulær forstærker selvom det nok bare er en forforstærker :) 

​Der er jo egentlig ikke forskel på en forforstærker og en forstærker, andet end forstærkningen

Kan jeg hooke et voltmeter til lydsignalet mellem min traktor og min miniDSP og måle V værdien?? 

​Ja det kan du godt, men et voltmeter er tit frygteligt langsomt så jeg ville bruge et oscilloskop istedet hvis du kan få adgang til et, et sted. Desuden er de 3,3V den kan spytte ud, sansyneligvis målt i en sinustone på fuld skrald hvilket er et væsentligt højere signal end al normal musik (med mindre de da indeholder en sinustone på fuld skrald haha). Så reelt set tror jeg ikke du får problemer, men det er da værd lige at måle efter eller smide en mail efter dem der producerer MiniDSP :)

​Ja det kan du godt, men et voltmeter er tit frygteligt langsomt så jeg ville bruge et oscilloskop istedet hvis du kan få adgang til et, et sted. Desuden er de 3,3V den kan spytte ud, sansyneligvis målt i en sinustone på fuld skrald hvilket er et væsentligt højere signal end al normal musik (med mindre de da indeholder en sinustone på fuld skrald haha). Så reelt set tror jeg ikke du får problemer, men det er da værd lige at måle efter eller smide en mail efter dem der producerer MiniDSP :)

​Fantastisk! Tak for input :)

​Men når du siger at et voltmeter er 'langsomt' mener du så at reaktionstiden er høj når man ændrer antal volt i output?

Et voltmeter har ikke en særlig høj reaktionstid og du kan kun måle middelspænding eller hvad fanden det nu hedder, det er sgu for lang tid siden jeg har haft fysik :)

Der er en faktor du skal gange spændingen med, kan ikke lige huske hvad det hedder eller hvor meget. Anyway, hvis du smider en sinustone på så prøv at mål lidt ved forskellige frekvenser - skal ikke kunne sige om 100Hz er et højere output end 10000 f.eks.

Et voltmeter har ikke en særlig høj reaktionstid og du kan kun måle middelspænding eller hvad fanden det nu hedder, det er sgu for lang tid siden jeg har haft fysik :)

Der er en faktor du skal gange spændingen med, kan ikke lige huske hvad det hedder eller hvor meget. Anyway, hvis du smider en sinustone på så prøv at mål lidt ved forskellige frekvenser - skal ikke kunne sige om 100Hz er et højere output end 10000 f.eks.

​Ahh, jeg vil prøve at undersøge det lidt nærmere! Tak for hjælpen :) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.