Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp med boominator og evt. cubo

Grafit
 Share

Recommended Posts

Hej festivalanlæg

Vi håber virkelig, at i vil hjælpe nogle nybegyndere indenfor jeres felt. Vi føler, at vi virkelig er på bar bund.

Vi skal have bygget et roskildeanlæg og har snævret os ind på, at det nok bliver en boominator med evt. tilhørende cubo. Vi har allerede 3x fritidsbatterier og oplader.

Et par spørgsmål. Jeg lister dem i nummerform, så det er nemmere at svare på.

1. Indeholder en boominator bas, eller er det dèt en cubo er til for?

2. Hvad ville en boominator eksklusiv batterier koste?

3. Hvad ville en boominator og cubo eksklusiv batterier koste?

4. Er der nogen der kan give en "opskrift" på alle de materialer man skal bruge for at bygge en boominator?

5. Er der nogen der kan give en "opskrift" på alle de materialer man skal bruge for at bygge en cubo?

6. Er der nogle ting vi skal være opmærksomme på som førstegangsbyggere?

På forhånd tak for hjælpen, hjælpen vil vi gerne kvittere for med billeder når vi først er kommet i gang med at bygge :)

Venlig hilsen

De håbefulde festivalgængere og førstegangsbyggere ;)

1) En boominator har bas, men den er tunet til 82hz, så det er ikke bragende dyb bas, som også er svær at få udenfor. Du kan sagtens spille god musik på den, men hvis det er vild trap du skal høre, er en cubo aldrig en dårlig idé!

2) Rundt regnet 4000, formentlig lidt mere til de uforudsete udgifter ;)

4) Jeg er selv i færd med at bygge en Boominator, og har I mit byggetråd en relativt udførlig indkøbsliste (dvs. jeg har købt lidt flere ting siden da, som jeg ikke har opdateret den med endnu...) - http://www.festivalanlaeg.dk/topic/1893-khesses-boominator-2015/

6) Measure twice, cut once! Derudover, sørg for at vælge den rigtige lim (PU (Polyurethan) baseret lim er noget af det bedste), og vær ikke bange for at spørge om hjælp!

(Jeg har skippet de cubo-relaterede spørgsmål da jeg ikke selv har en :P Men god arbejdslyst, glæder mig til at se hvad I hitter på)!

1. Indeholder en boominator bas, eller er det dèt en cubo er til for?

En boominator indeholde 4 HP10W enheder,som fungerer både som bas og mellemtone. Det skal siges, at den ikke går lige så dybt som en cubo eller lige så kraftigt, men taget størrelsen i betragtning, så gør den det glimrende! 

2. Hvad ville en boominator eksklusiv batterier koste?

Tror du kan bygge en for cirka 4000 kr. 

3. Hvad ville en boominator og cubo eksklusiv batterier koste?

En Cubo 15 ligger til cirka 2500, så cirka 6500 kroner. 

4. Er der nogen der kan give en "opskrift" på alle de materialer man skal bruge for at bygge en boominator?

4 * HP10W, 4 * MPT-001, træ, PU lim eller bare normal trælim, kemisk metal, 4 modstande, Maxamp20, ledninger, højttalergitter, og diverse knapper og bøsninger. En sikring er desuden et MUST.

5. Er der nogen der kan give en "opskrift" på alle de materialer man skal bruge for at bygge en cubo?

18 mm birk krydsfiner, Kappa15LFA, PU lim, 4 mm2 ledninger og diverse bøsninger. (Kappa 15 LFA skal bygges i en extended Cubo)

6. Er der nogle ting vi skal være opmærksomme på som førstegangsbyggere?

Læs godt op på byggeriet og planlæg før i begynder at skære. 

Edited by zaxder

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.