Jump to content
Festivalanlæg dk

Hertz HCP4 vs Pioneer GMD8604

DWT
 Share

Recommended Posts

Hey alle!

Vi står og er i gang med at bygge årets roskilde anlæg.
Vores problem står i om vi skal vælge en Hertz HCP4 eller den omtalte: Pioneer GMD8604
Meningen med anlægget er:
Det skal spille højt og rent, og ikke bruges til lav musik. med andre ord: når det er tændt er det for at skabe en fest!
Hvis i tænker en helt tredje forstærker ville være bedre, så link den endelig med en begrundelse! :D
I må gerne begrunde jeres svar, så det ikke bliver "Fordi jeg bruger *forstærker navn* er den bedst" B)

Vores set up:

4 stk. Mid/bas: http://www.bluearan.co.uk/index.php?id=PAUIMFHP10WX_2PK

2 stk. diskant: http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-spl-monster-1663p.html

1 stk. batteri: http://www.thansen.dk/camping-marine/elartikler/agm-gel-batterier/batteri-ek800-exide-microhybrid-80-ah/n-1040802177/pn-1021754008/

2 stk. Hertz delefiltre.

Hertz HCP4: http://caraudiosecurity.com/hcp4-4-channel-760w-amplifier

Pioneer GMD8604: http://www.pioneer.eu/dk/products/25/29/182/GM-D8604/page.html

MVH.
CAMP GÆH2

Er der nogen bestemt grund, til at du meget gerne vil bruge den Hertz forstærker? Lige så snart jeg ser 

CLASS AB

Får jeg det automatisk sådan lidt dårligt. Det er sku lidt synd for isbjørnene med alt det strømspild :( 

Edited by Kostecki

Hej Kostecki!

Situationen er det, at jeg er blevet "rådgivet" til at købe denne Hertz Forstærker. 
Spørgsmålet er egentlig mere præcist:
Skal jeg bytte denne Hertz til Pioneer GMD8604, eller noget andet :)!

Jeg synes godt nok, at det er et ret dårligt råd når det handler om festivalanlæg. Den er alt for ineffektiv og bruger alt for meget strøm i forhold til hvad den leverer.

Hertz HCP4:

• Output Power (RMS) @ 14.4 VDC, THD 1%:
  • 4 Ch: 55 W x 4 (4 Ω)
  • 4 Ch: 85 W x 4 (2 Ω)
  • 3 Ch: 55 W x 2 (4 Ω) + 170 W x 1 (4 Ω)
  • 3 Ch: 85 W x 2 (2 Ω) + 170 W x 1 (4 Ω)
  • 2 Ch: 170 W x 2 (4 Ω)

Pioneer GM-D8604:

Continuous Power Output (1 Ω, ≤ 1% THD+N)125 W x 4
Continuous Power Output (2 Ω, ≤ 1% THD+N)150 W x 4
Continuous Power Output (4 Ω, ≤ 1% THD+N)100 W x 4
Continuous Power Output Bridged (4 Ω)300 W x 2

Jeg er i hvert fald ikke imponeret 

Helt klart! 

I kommer hverken til at spillere højere, bedre eller længere med den Hertz forstærker, tværtimod faktisk, og Pioneer er endda billigere! :-) 

Edited by zaxder

Vores camp bruger en Pioneer GMD8604 til at drive 2 Behringer 212XL, og jeg må ærligt indrømme, at det lyder ganske formidabelt.. Og når vores Cubo bliver slået til, er det altså et super setup.

I forhold til at brugen AB forstærker på en festival, så er det dybt godnat. En AB forstærker har en effektivitet på cirka 30 %, når man spiller musik, så de resterende 70 % er varmetab. Altså kommer du til at skulle have en kapacitet på 1000 Ah i batterier med, for overhovedet at kunne komme igennem festivallen, hvis det overhovedet kan gøre det.. 

Desuden er den forstærker mindre kraftfuld end Pioneeren, så du kan heller ikke spille lige så højt. 

Edited by zaxder

Har personligt haft de to amps til a/b test, og pioneeren lød utroligt ringe i forhold til hertzen.. 

Har efterhånden lært at man skal stikke datablade osv langt op i røven, og høre tingene i virkeligheden :) 

​Et godt datablad er også afslørende - men der er langt imellem dem :) 

Tak for jeres svar og begrundelser!
Jeg tror sgu jeg bytter hertzen, til en Pioneer GMD8604, også køber jeg to nye diskanter, SPL SHOWS ST 44. :)!

Lyder det helt hul i hovedet :ph34r:???

Tak for jeres svar og begrundelser!
Jeg tror sgu jeg bytter hertzen, til en Pioneer GMD8604, også køber jeg to nye diskanter, SPL SHOWS ST 44. :)!

Lyder det helt hul i hovedet :ph34r:???

​Lyder som det eneste fornuftige af de to :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.