Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp Guldkårn - Boominator på hjul

tc87
 Share

Recommended Posts

Vil lige starte med at rose dette forum, hold nu kæft der er meget guld at hente her inde! :D

Jeg står i år for anlæg til vores lejer på roskilde, de sidste par år har vi haft en JVC Boomblaster med, men jeg synes det bliver ret dyrt i batterier, så i år skal der bygges selv!
Jeg lavede i 2010 et klassisk (dårligt) begynder anlæg som var bygget ind i en barnevogn, bestående af 2 bilbatterier, et par thansen højtalere og en bilradio og noget lys - den fejl laver man kun én gang, derfor søger jeg nu ekspertise her inde.

Valget er faldet på et boominator design, da det virkelig lyder til at man får meget power for pengene. Anlæget bliver bygget på en vogn med elektronikrum under højtalerkassen.
Inden jeg begynder at bestille dele hjem kunne jeg godt tænke mig at få lidt feedback på planerne, jeg har derfor vedhæftet et flot tegnet diagram og en indkøbsliste.
Er der noget her som er helt hen i vejret, eller ser det fornuftigt ud?

Du burde sætte nogle kontakter på før dine volt metre så de ikke kører hele tiden. Du har lige fået en ledning for meget ind ved dine højtalere. Det skal se sådan her ud 

Edit: Tegningen er forkert

Dette er den rigtige...

Edited by ESO

Super, tak for hjælpen! Nu må jeg bare i gang med at få købt ind, så der kan ske noget! :D
Jeg vil holde tråden her opdateret med progress billeder.

Edited by tc87

Nej.. De aflange håndtag er specielt designet til boominatoren, og kan ikke erstattes af dem du linker til :-) 

Det er noget med, at de er designet lidt for små, således at woofersne bliver beskyttet fra at bevæge sig for langt frem eller tilbage, hvilket kan ødelægge højttaleren.. 

Nej.. De aflange håndtag er specielt designet til boominatoren, og kan ikke erstattes af dem du linker til :-) 

Det er noget med, at de er designet lidt for små, således at woofersne bliver beskyttet fra at bevæge sig for langt frem eller tilbage, hvilket kan ødelægge højttaleren.. 

Mange tak, så må jeg "nøjes" med de aflange huller :)

Edited by tc87

Så er der sket lidt.
Bundkassen begynder at tage form.
Alle højtaler-dele var desværre blevet sendt tilbage til accusafe i holland, fordi postdanmark lavede en fejl, men de er nu på vej igen.
Alle fremgangs billeder vil blive lagt op på https://drive.google.com/folderview?id=0Bx03tHp_Kc0gfnlSZHZIRno0LVl0emhuQlFmdnQtb3U5am92dEtTM0d3cE1SVUFiTlVQNW8&usp=sharing

Ser fedt ud! Men du bygger simpelthen en kasse, som er meget større en boominatoren, til alt elektronik, og så bygger du en boominator oven på den kasse? Det bliver lidt af et projekt ud fra tegningen af anlægget :D

​Det virker måske lidt klodset, men campen ville gerne have anlægget på en trækvogn, og der tillod ocd'en ikke, at vognen ikke blev fyldt ud til kanterne. :lol: Der ud over var solcellen også en smule bredere end en boominator, hvilket igen ikke var rart at se på, derfor den lidt brede top.
Har også forestillet mig at den vil sprede lyden en smule bedre ud, ved at blive hævet lidt fra jorden - dette er dog mit eget, meget ukvalificerede, gætteri. :lol:

Haha ja, hvis campen har et krav, så må man jo efterkomme det!!

Men der er ikke nogen tvivl om, at lyden spredes bedre, hvis det lige bliver hævet en lille meter op over jorden. Jeg havde selv en klassisk boominator med på Roskilde sidste år, der efterkom jeg problemet med et par gamle ølkasser. Allerede det hjælper!

Dog hvad synes jeg, at det er lidt ærgerligt, at boominatoren bygges ind i resten af anlægget, så boominatoren til andre lejligheder er knap så transportabel... Men når det er sagt, så er jeg mega fan af, at I bygger noget god lyd, men gør det til jeres helt eget med den trækvogn der! Glæder mig til at se det færdige resultat ;)

Har valgt at foretage en mindre design ændring. Boxen bliver nu bygget i 2 moduler (Øvre og nedre kasse), da det både gøre det lettere at fixe noget, hvis noget skulle gå i stykker, og samtidig gør det nemmere at lave eventuelle udbygninger til næste år.
I dage blev side panelerne til øvre kasse færdige.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.