Jump to content
Festivalanlæg dk

forstærker til pa-højtalere

gulev
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Vil jeg godt kunne trække disse højtalere: http://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b212xl.htm med denne forstærker: http://www.ebay.co.uk/itm/TA2020-SA-36A-Tripath-Class-T-Digital-Amplifier-HiFi-B-/260749125590?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item3cb5dbe7d6&fb_source=message#ht_3987wt_1051 Lige et lille spørgsmål til ;) Der følger ikke strømforsyning med til forstærkeren, men kan jeg godt tage noget almindeligt strømkabel og så smide denne her på: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H36101 ??

Reply To: forstærker til pa-højtalere Jeg vill helt klart finde nogle højtalere med en del højere følsomhed (dB) da 93 ikke er ret meget - og i vil derfor ende op med at bruger oceaner af strøm :=) Der følger ikke AC adapter med :) Det vil altså sige at du ikke bare kan tage og sætte den i stikkontakten :) Der sidder helt sikker en DC 12 v indgang bag på :) Så du tager bare plus og minus fra dit batteri og så sætter du dem i :) Ingen adapter eller andet stik er nødvendigt (Som jeg læser det :) Correct med if i am wrong) Held og lykke med det ! Kan desværre ikke anbefale nogle andre højtalere da jeg ikke kender så meget til dem :) Ved dog at 93 dB er for lavt, hvis det altså er til en festival ? hvilket jeg går ud fra ? eller hvad ? :)

Reply To: forstærker til pa-højtalere well, det vil ikke tage mere strøm at højtaleren er ineffektiv. Det vil bruge det samme, men bare ikke spille så højt som en med højere følsomhed. Og du kan godt bruge det der stik fra elextra. Så skal du bare lige tjekke bag på forstærkeren om +/- er indvendig/udvendig eller hvordan, inden du sætter det sammen.

Reply To: forstærker til pa-højtalere Det vil da bruge mere strøm ? :) Watt bliver fordoblet pr. 3 dB ? Ergo skal der bruges dobbelt så meget strøm for at højtaleren spiller lige så højt som en på 96 dB ? Eller hvad ?

Reply To: forstærker til pa-højtalere Jo, men hvis han har en forstærker der yder X, vil valget af højtalere ikke have indflydelse på forbruget. Det er helt rigtigt at man er nødt til at smide mere strøm i højtaleren for at nå samme lydniveau, men så er det jo egentlig valget af forstærker der hæver strømforbruget - ikke højtaleren. At det vil være nødvendigt at gøre osv. er jo en anden sag, men rent praktisk vil den forstærker trådstarter linker til bruge det samme strøm, om han bruger højtalere med høj eller med lav effektivitet :) Synes bare lige det stod lidt uklart i din post :) -er sikker på du godt ved det, men det kan jo være Alexander bliver i tvivl. ps. som altid kommer det også an på til hvilket formål man skal bruge dem? Sidder i 5 mennesker i lejren er de jo fine nok, men skal der spilles til fest er det en anden sag :)

Reply To: forstærker til pa-højtalere Strøm er intet problem :) vi har 4 batterier stående, så strøm bliver ikke det største problem. Vognen skal gerne kunne spille højt nok til 20-30 personer. Så hvilken en ville du foreslå at vi bruger? Hvis du selv kender en bedre pa-højtaler til nogenlunde samme pris så må du gerne smide et link. ;)

Reply To: forstærker til pa-højtalere Så synes jeg nummer 2 ser ok ud :) Vi har selv haft 2 B215XL og de virkede rigtig godt til sådan en 20-30 mennesker. Og med god lydkvalitet synes jeg. Tror faktisk vi sælger dem, hvis du ville score nogle billig højtalere.

Reply To: forstærker til pa-højtalere Vores Muse TA2020'er kunne i hvert fald godt :) Jeg ville dog anbefale en TK2050 og en 12-24v dc converter. Så får du lidt mere lyd. Kan du ligeså godt gøre, når I har så meget strøm. Tror vi sætter dem til 1000. Så er det halv pris. Skal lige vende den med resten af campen :)

Reply To: forstærker til pa-højtalere Er det den her i brugte: http://www.ebay.co.uk/itm/S-Pro-MUSE-M20-EX-TA2020-Class-T-Amp-Stereo-Amplifier-/300539294524?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item45f989b33c#ht_4236wt_1037 ?? :) Du vender bare tilbage når du ved noget mere omkring højtalerne. Hvis i sælger begge 2 for 1000 kr, så er jeg meget interesseret i at købe dem ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.