Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp O.P.'s Roberta 2.0

Camp O.P.
 Share

Recommended Posts

Vi er igang med at bygge dette store bæst til dette års roskilde!

Anlægget består af 2 dual omnitops 12'ere, 2 titan 39'ere og en soundboks deluxe.

Soundboksen er som man kan se allerede bygget færdig. Den er laserskåret med boks joints og er udstyret med en elektronikskuffe med plads til to lithium polymer batterier på hver 15Ah, en 4 kanals tk2050 forstærker med en 300w boostconverter, der forsyner den med 24v og en mini dsp til at styre frekvenserne. Diskanterne udgøres af fire PHT-407N'ere og bassen af fire HP-10w. Som lydkilde bruges et sure electronics bluetooth 4.0 modul.

Resten af anlægget er vi i fuld gang med at bygge. De to dual omnitop 12'ere trækkes af  fire kappa 12a'ere og 4 asd 1001 kompression horn drivers. Titan 39'erne trækkes af 2 delta 12lfa'ere. Alt dette trækkes af to 2x500w, 48v, klasse d forstærkere fra sure electronics, to 500w boost convertere og en mini dsp. Som lys montere vi to par 56 lamper der kan bypasses til 12v.

Billeder af resten af projektet bliver lagt op løbende :)

Håber i kan lide det!

Roberta2.03D.jpg

Sound-boks-Fælledparken-1-maj.jpg

Sound-boks-Under-konstruktion-3.jpg

Sound-boks-Under-konstruktion-2.jpg

Sound-boks-Under-konstruktion-1.jpg

Må jeg spørger hvorfor i bruger en soundboks i det setup, bliver den ikke overdøvet fuldstændig af dine omnitops? Jeg ville heller få omnitops'ne op i vejret og bruge soundboks som en hygge/strømspare anlæg, tænker jeg.
Men udover det, så ser det fååcking nice ud!

Soundboksen er overflødig, og vil kun føre til fasefejl m.m.
Dual Omnitops vil spille syret højt, og de kan løbe totalt fra de to T39. Så placér toppene rigtigt, og skru op til det lyder balanceret ;)
Soundboksen er perfekt til et strømsparende anlæg om dagen på Roskilde, som Ganon også påpeger :)

Edited by adrianhinge

Må jeg spørger hvorfor i bruger en soundboks i det setup, bliver den ikke overdøvet fuldstændig af dine omnitops? Jeg ville heller få omnitops'ne op i vejret og bruge soundboks som en hygge/strømspare anlæg, tænker jeg.
Men udover det, så ser det fååcking nice ud!

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Men tanken er at skære alt bund af Soundboksen vha. minidsp'en og så lade Omnitopsne klare de lavere frekvenser..

Jeg har lavet om på opsætningen så Omnitopsne Bi Ampes med de to 500w forstærkere http://store.sure-electronics.com/audio/audio-amplifier-board/high-power/aa-ab32514

og minidsp'en.

Subs'ne trækkes nu af en GM-D8601.

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Men tanken er at skære alt bund af Soundboksen vha. minidsp'en og så lade Omnitopsne klare de lavere frekvenser..

Jeg har lavet om på opsætningen så Omnitopsne Bi Ampes med de to 500w forstærkere http://store.sure-electronics.com/audio/audio-amplifier-board/high-power/aa-ab32514

og minidsp'en.

Subs'ne trækkes nu af en GM-D8601.

Det giver jo ikke mening?

Jeg må give de andre ret i, at bruge en Soundboks til kun at klare høje frekvenser virker en smule omsonst? Det er et lækkert anlæg I har jer, men OT kan spille markant højere end Soundboks, og det ville sgu være synd ikke at lade dem vise deres fulde potentiale. I har allerede to Titan39 som jo er nogle vilde bas-bokse, så bare overlad de lave frekvenser til dem ;)

Det giver jo ikke mening?

Meget konstruktiv kommentar Viktor! Kan du måske uddybe hvad det er der ikke giver mening? Den nye setup i forhold til t39 og ot12'erne eller at skære bunden af Soundboksen.

Jeg har svært ved at se hvordan det kan skade at Soundboksen også spiller, så længe det hele equalizes ordentligt med de to minidsp'er og pioneer forstærkeren.

Fordelen ved at bruge Soundboksen er at der sidder et sure Bluetooth modul i, der giver et højt udgangssignal som forstærkerne kræver. Ellers skal jeg købe et BT modul mere eller en traktor, hvilket jeg helst var fri for grundet budgettet.

Udover det ser det fedt ud og gør anlægget Island til at spille 360 grader, så man kan fange noget opmærksomhed bag anlægget.

Jeg kan dog godt se problematikken i at de højere frekvenser kommer til at overhale subs'ne.

Er det for omstændigt at sætte alle højtalere til at spille forskellige frekvensområder og på den måde dele frekvenserne op i 5? Det er nok meget svært men det kunne da være sjovt hvis det kunne lade sig gøre :)

Det lyder lidt som om du lige nu bare vil bruge din soundboks for at bruge den. Den ville ikke gavne på nogen måde. I har rigeligt med lyd i det i har. Min mening er ligesom mange af de andres, drop at få soundboksen med i det setup og hold jer til omni+titans. Det andet virker fjollet. Kan godt se at det vil være smart med jeres bt modul. Men jeres anlæg er rimelig kostbart så det burde ikke være de 100-200 i burde spare på

Ved ikke om det var det Viktor hentydede til, men så vidt jeg har forstået, er Omnitops netop kun toppe. Hvis du kigger på deres SPL, er de tunet til først spille fra 100-110 Hz. Det vil altså ikke give nogen mening at lade Omnitops klare de lave frekvenser. Når du i forvejen har et sæt Titans virker det helt fjollet. Som de andre siger: få brugt Soundboksen til noget anden end i sammenhæng med et stort PA anlæg. Brug den i den anden ende af campen under beerpong bordet connected trådløst, eller noget i den stil ;) 

Ja jeg kan sagtens se problematikken. Jeg ville heller ikke spille sub-bass med ot12'erne. Jeg ville blot dele 12" enhederne lidt under soundboksens 10" enheder. Men det ender nok bare med at skabe en masse problemer ift. volumen og eq mellem enhederne. Jeg tror jeg vil prøve mig frem og hvis det ikke lyder godt, køber jeg en traktor z1 til at styre det store anlæg :)

Har nu ikke hørt en soundboks, men kunne ikke forstille mig den kunne følge med omnitops.
Er det ikke muligt at pille Bt modulet ud af Soundboks'en og smide til dit anlæg?
Du behøver da ikke en traktor z1, du kan også bruge Fio, eller andet preamp.

Tænker også hvis du skal spille fuld smadder op til fest, og spille fuld smadder bagud også, uden at festen er der, kan det ødelægge det for dem som bare sidder og vil hygge bag anlægget eller nabo campen.

Prøvede sidste år at nogen smed fuld smadder på deres anlæg og vendte det om, så de kunne sidde i deres camp og chiller med musik, og så skulle vi sidde og få smidt der musik over til os??? heldigvis kunne vi bare selv skrue op, men så skal man til sidst råbe til hinanden.

Har nu ikke hørt en soundboks, men kunne ikke forstille mig den kunne følge med omnitops.
Er det ikke muligt at pille Bt modulet ud af Soundboks'en og smide til dit anlæg?
Du behøver da ikke en traktor z1, du kan også bruge Fio, eller andet preamp.

Tænker også hvis du skal spille fuld smadder op til fest, og spille fuld smadder bagud også, uden at festen er der, kan det ødelægge det for dem som bare sidder og vil hygge bag anlægget eller nabo campen.

Prøvede sidste år at nogen smed fuld smadder på deres anlæg og vendte det om, så de kunne sidde i deres camp og chiller med musik, og så skulle vi sidde og få smidt der musik over til os??? heldigvis kunne vi bare selv skrue op, men så skal man til sidst råbe til hinanden.

​Du har nok ret! Jeg tror jeg prøver mig frem når alt er færdigt.

Jeg glæder mig til at høre omnitops'ne efter i har sat dem op på en pedestal. Specielt nu hvor de hver får deres egen 2x500w forstærker. De kommer ihvertfald ikke til at mangle power :-D 

Traktor z1 er jo ikke voldsomt meget dyrere end en Fiio og har væsentligt flere fede muligheder, ser det ud til. Det er også meget smart at den kan kører direkte på 12V.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.