Jump to content
Festivalanlæg dk

Halv boominator - nybegynder

Jens-Urup
 Share

Recommended Posts

hej, jeg står og skal lave et anlæg til Roskilde Festival, vi tænker på at bygge et lille og økonomisk anlæg, det skal kun spille musik i vores camp, og vi skal ikke holde vilde fester, vi er ca. 10 personer, jeg har kigget en del fora'er igennem og har en del baggrundsviden, men vil gerne have svar, vi tænkte på at byggen en halv boominator, men med højtalerne på samme side, (som her: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=b38916e3d35b9b8e48e7f28fd1e1399b) men dog kun med højtalere på den ene side, vil det være muligt? jeg har kigget på følgende enheder: 2x http://www.lydshop.dk/sp_302e-p-1151.html 2x http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-padiskant/vnr/110470/ 1x http://dk.ioffer.com/i/SA-36A-TA2020-Tripath-Class-T-Digital-Amplifier-HiFi-198328296 håber det er den rigtige TA2020 jeg har fundet vil det kunne blive til et fornuftigt anlæg? og har ikke lige fundet et batteri endnu, men jeg leder stadig, håber i kan hjælpe mig :)

Reply To: Halv boominator - nybegynder Alt du henviser til, er jo næsten lige i boominatoren's ånd. Hvorfor ikke bare investerer i de HP-10W som Saturnus selv anbefaler? Kan anbefale intertechnik.de - de leverede uden problemer til mig. HP-10w hos intertechnik de har også HP-12w hvis du ville have 12-tommer enhed istedet. (det er selv dem jeg har investeret i)

Reply To: Halv boominator - nybegynder Hvis du skal bygge en halv boominator, vil jeg helt klart anbefale at bygge megnet mod magnet, da det er det der gør højttalerkabinetter så velfungerende i boominatoren (correct me if i'm wrong) Jeg ville klart bygge en ligesom denne dog bare med HP-10w enheder Der er flere billeder af den her

Reply To: Halv boominator - nybegynder Jeg ville uden tvivl tage hp-10w'erne ! Saturnus har lagt krop og sjæl i boominatoren! Den er tweaked på alle måder til at passe med hp-10w. Det vil altså sige at du får en anlæg som du ved bare spiller som det skal ! Laver du en boominator med den anden enhed - så er jeg da sikker på at du får et "okay" resultat - som sikker spiller fint :) men sætter du den op ved siden af en boominator så tror jeg også du kan høre en kæmope forskel ! Nu har jeg ikke lige kigget på mål osv. på den du linker ! Men boominatoren har jo de præcise mål til at passe med hp-10w - hvorimod du med en anden højtaler skal til at måle påny ! og derved skal du udregne kabinet størrelse og ikke mindst bassport endnu engang ! :) Jeg kan derfor slet ikke se nogen grund til ikke at hente et par hp-10w hjem :)

Reply To: Halv boominator - nybegynder når du siger magnet mod magnet Thomas? mener du så noget i stil med den her: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=1803f5f8e694ae0d75fa5879e0c49e00&prevstart=0 og viktor, jeg har opdaget min fejl, havde lige lavet en mindre regnefejl med HP10w, og det er også den jeg er kommet frem til at jeg skal bruge, men jeg vil gerne vide om jeg skal investere i et forbrugerbatteri og en solcelle? eller simpelthen købe en masse 60 AH bilbatterier til 100-150 kroner?

Reply To: Halv boominator - nybegynder Nu kan jeg ikke lige se hvilken forstærker i har da linket ikke virker her :( Men en masse batterier er et overkill - et batteri på 75 AH vil snildt kunne klare hele festivallen uden at skulle lades ;)

Reply To: Halv boominator - nybegynder sært, men det er en tripatch Ta2020, men når du siger at det batteri på 75 AH kan klare det, er det så et bilbatteri eller forbrugerbatteri? for ellers skal vi jo bare have fat i 2 60 AH bilbatterier :)

Reply To: Halv boominator - nybegynder Det er MERE end rigeligt - du kan endda lade telefoner - have led lys osv på også uden problemer ! En TA2020 forstærker bruger ca. 5 w på fuld volume. Eftersom du har (75*12)*0.8 =720 w så har du altså 144 timer på fuld smadder :) svarende til 6 hele døgn ;)

Reply To: Halv boominator - nybegynder okay, men med hensyn til samlingen, er der en fuld gennemgang af det? eller skal man bare kigge på sketch up filen, og så tage sine mål udfra der, der skal vel også ledninger til? skal det bestilles seperat eller følger de med til højtalerne?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.