Jump to content
Festivalanlæg dk

Opladning under festivalen?

MarkR
 Share

Recommended Posts

Hej alle! :)

Efter at have testet min halfinator til Jelling festivalen har jeg fundet ud af, at den "kun" holder strøm 3-4 dage for mit vedkommende. Derfor bliver det nødvendigt for mig at oplade den under festivalen (jeg vil foretrække ikke at skulle medbringe flere batterier).

Min halfinator har et udvendigt ladestik, og dertil har jeg en oplader, der lader batteriet (okay) op på omtrent én time.

Jeg ved godt, at man kan få ladet batterierne op for like 2xx kr på et bestemt sted på festivalen, men jeg tænkte, at hvis jeg har et udvendigt opladerstik og en oplader, der går direkte i et almindeligt 220v vægstik og det kun skal oplades en time, kan det måske lade sig gøre at få ladet halfinatoren op andre steder på festivalen så? Måske ved en almindelig mobilopladnings-bod?

Jeg stiller spørgsmålet, da i år er mit første på Roskilde og da jeg ikke ved, hvordan det hele fungerer med opladnings-muligheder osv.. Jeg håber I vil prøve at svare på mit spørgsmål og komme med nogle bud. Vi ses på festivalen!

Edited by MarcR

Altså min erfaring er, at de bliver at være rimelig iskolde, så snart du kommer med et almindeligt vægstik i hånden. Har faktisk aldrig opladt på selve festivalen, men mener det koster 150 kr + en form for pant. Hvis jeg var dig, ville jeg tage et ekstra batteri med også bare have det i teltet, eller finde ud af om du kender nogen der arbejder på festivalen, som har adgang til en stikontakt. Ellers må du komme forbi min camp og hooke dig på de store solceller ;)

Altså min erfaring er, at de bliver at være rimelig iskolde, så snart du kommer med et almindeligt vægstik i hånden. Har faktisk aldrig opladt på selve festivalen, men mener det koster 150 kr + en form for pant. Hvis jeg var dig, ville jeg tage et ekstra batteri med også bare have det i teltet, eller finde ud af om du kender nogen der arbejder på festivalen, som har adgang til en stikontakt. Ellers må du komme forbi min camp og hooke dig på de store solceller ;)

​Det tager jeg som en invitation ;)
Medbringer selvfølgelig drikkevare (y)

Synes jeg har hørt et eller andet om man godt kan oplade i mobil-opladnings boderne, hvis der er et helt almindeligt vægstik. (Men er ikke sikker)

På soundboks hjemmeside står der i hvert fald at man kan oplade deres anlæg i mobilopladerstanden
https://soundboks.com/ Så det ville næsten være mærkeligt hvis man ikke kunne oplade andre anlæg, medmindre de har en speciel aftale...

Synes også jeg læste at der skulle stå nogle containere rundt omkring uden for festivalen, hvor der er stikkontakter. 

Go green, go solar panels! Så skal du ikke en gang flytte dig fra din camp for at lade batteriet.

Jeg ville i hvert fald ikke ture satse på, at man kan lade et forbrugsbatteri op i mobilstanderne, selvom du har har en omformer inde i anlægget :)

​Det tager jeg som en invitation ;)
Medbringer selvfølgelig drikkevare (y)

​Jeg er på (y)

Synes jeg har hørt et eller andet om man godt kan oplade i mobil-opladnings boderne, hvis der er et helt almindeligt vægstik. (Men er ikke sikker)

På soundboks hjemmeside står der i hvert fald at man kan oplade deres anlæg i mobilopladerstanden
https://soundboks.com/ Så det ville næsten være mærkeligt hvis man ikke kunne oplade andre anlæg, medmindre de har en speciel aftale...

Synes også jeg læste at der skulle stå nogle containere rundt omkring uden for festivalen, hvor der er stikkontakter. 

​Okay, det lyder måske som en mulighed så! Nogen herinde fra, der ved, hvor jeg måske kan finde kontaktoplysninger til nogle af mobilopladnings-boderne? Så vil jeg ringe til dem på forhånd og spørge dem af. :)

Alternativt kunne du købe en solcelle på 50 watt fra Tyskland samt en laderegulator. Køber du fra Tyskland, så kan du få begge dele for lige godt 500 kroner, og så skal jeg ellers love for, at der er nok strøm til både batteri og mobiler :) 

Men er det så ikke lidt underligt at der står på soundboks hjemmeside at man godt kan oplade dem i mobil boderne?

Kan det være noget med de har en speciel aftale eller noget?
http://puu.sh/i2lax/381209850e.png

​Hej igen alle og mange tak for responsen!

Jeg ringede til soundboks i dag og hørte dem af. Han sagde i telefonen, at der var rig mulighed for at få batteriet opladet på mobilstande, da batterierne er små/lette (lipo), og de ikke plejede at blive afvist. Han nævnte også noget om, at mobilselskabet 3 eller Telia sponsorede nogle store stande med en masse stikkontakter, som man frit kunne benytte sig af. Nogen herfra, der har hørt om det? For så tænker jeg, at jeg kunne oplade halfinatoren der og så spille lidt op for musikken imens (så kan folk da ikke klage). :D

Alternativt kender jeg en enkelt frivillig under festivalen. Måske jeg ender med at søge mulighederne hos ham.

​Hej igen alle og mange tak for responsen!
Jeg ringede til soundboks i dag og hørte dem af. Han sagde i telefonen, at der var rig mulighed for at få batteriet opladet på mobilstande, da batterierne er små/lette (lipo), og de ikke plejede at blive afvist. Han nævnte også noget om, at mobilselskabet 3 eller Telia sponsorede nogle store stande med en masse stikkontakter, som man frit kunne benytte sig af. Nogen herfra, der har hørt om det? For så tænker jeg, at jeg kunne oplade halfinatoren der og så spille lidt op for musikken imens (så kan folk da ikke klage). :D

Alternativt kender jeg en enkelt frivillig under festivalen. Måske jeg ender med at søge mulighederne hos ham.

​Ellers kan du bare benytte dig at tilbudet fra andre her på siden, det tager ikke lang tid, med nogle store solceller. Du kan også, hvis du vil, komme forbi vores camp og få ladt batteri op, vi skulle gerne ende på 200 watt i solceller, hvis vi lige får skaffet det sidste 50 watt modul :) 

​Ellers kan du bare benytte dig at tilbudet fra andre her på siden, det tager ikke lang tid, med nogle store solceller. Du kan også, hvis du vil, komme forbi vores camp og få ladt batteri op, vi skulle gerne ende på 200 watt i solceller, hvis vi lige får skaffet det sidste 50 watt modul :) 

​Ja, det vil være rart! Jeg vil medbringe drikkelse i så fald. I hvilket område ligger I? Skal jeg medbringe ledninger? (hvor jeg i den ene ende har et DC-stik der går i min halfinator). Eller hvad? :)

Ellers må du komme forbi min camp og hooke dig på de store solceller ;)

​Tak for invitationen også! I hvilket område ligger I?

Jeg har i øvrigt en solcelle monteret på min halfinator! Det er dog en mono-krystal. Den skulle angiveligt have 12.7w, 0.7A og være 18v. Nogen, der har nogen idé om, hvor mange aH den kan give?

Edited by MarcR

En opladning af et stort batteri koster 80 kr på Roskilde Festival. Har nogle gange fået ladt 7ah batterier til mobilpris :) Intet depositum i boden, det er noget man betaler, når man kommer ind på festivalen med store batterier - Men har aldrig hørt om nogen, der er blevet stoppet eller aktivt har insisteret på at deklarere deres store batterier og betale penge. Det hele skyldes, at mange efterlader batterier med syre og bly, som koster penge at fjerne! (Farligt affald). Derfor får man først sit depositum tilbage, når man forlader festivalen med sine batterier. Men har aldrig hørt om nogen, der har betalt depositum.

Husk din egen lader på Roskilde, og tjek at de rent faktisk starter en opladning korrekt. Jeg har oplevet at få flade batterier tilbage, fordi de ikke kan finde ud af mine ladere, ikke kan finde ud af at sætte to krokodillenæb på nogle poler, eller har trukket stikket for tidligt.

Solceller og mere effektive anlæg så behøves man slet ikke lade. Jeg klarede festivalen sidste år med en TK2050 til vores toppe og en BassFace db1.2 til to Cubo15 på to 120Ah fritidsbatterier og et enkelt 220Ah lastbilbatteri vel at mærke uden at trække nogen af batterierne under 12V så reelt set kunne vi godt have klaret os med de to første batterier.
Hertil kom ~6m LED bånd og uendelig mobilopladning for folk.

Men hvis du endelig vil lade så kend en i roskilde eller en der arbejder der lige kan tage det med om bagved, det kan nærmest ikke betale sig at bruge deres boder synes jeg, uden at man sidder med en dårlig smag i munden og nærmest beder folk dæmpe sig så man kan høre den musik man har betalt dyre domme for haha ;)

​Ja, det vil være rart! Jeg vil medbringe drikkelse i så fald. I hvilket område ligger I? Skal jeg medbringe ledninger? (hvor jeg i den ene ende har et DC-stik der går i min halfinator). Eller hvad? :)

​Vi skulle gerne havne i G, og ledninger har vi. Det eneste krav fra vores side er, at der bliver taget et shot Stroh rom ;)  

​Vi skulle gerne havne i G, og ledninger har vi. Det eneste krav fra vores side er, at der bliver taget et shot Stroh rom ;)  

​Stroh er hvad jeg foretrækker, hvis der skal drikkes noget stærkere end øl. :P

Er folk aktive på facebook-gruppen under RF?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.