Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til halfinator

irming
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg luret længe nok og ikke fundet en tråd der umiddelbart kunne hjælpe mig.

Vi har i vores lejr for nogle år siden fået bygget en halfinator, men efter lejren ikke har været afsted de seneste år har den ikke været i brug.
Nu hvor vi skal afsted igen, har jeg givet den et kig, og alt elektronikken var mere eller mindre skilt ad! Jeg har godt nok lidt erfaring med at lodde og lege med Arduinos, men det her er lige en anelse uden for min tekniske rækkevidde, og jeg har brug for hjælp!

Vi har to sammensluttede batterier. Det er scooterbatterier så vidt jeg lige kan gennemskue der kører 12v med 7,2ah
Forstærkeren er tilsluttet højtalerne, men der er en "ting" jeg ikke ved hvad er (Billede 1). Den ligner lidt en maxamp. Der går et jack-stik som forbinder "tingen" og forstærkeren. Men hvordan jeg indsætter strømmen i tingen og laver et reelt kredsløb og får det hele til at spille igen. Endvidere ved jeg heller ikke lige hvordan jeg får min tænd-sluk-tænd knap med (den har 3 points) ind i det også.
Hjæælp så jeg ikke brænder lortet af! Og så giver jeg en bajer på roskilde!

På forhånd, tak! :)

Billederne er i spoilertags, da jeg tror umiddelbart de er ret store!

Tingen:

IMG_1928.thumb.jpg.0e4c195ace27360abe38bd

Forstærkeren:

IMG_1929.thumb.jpg.7ed7123c0ee5c62985182

Vores tænd-sluk knap:

IMG_1927.thumb.jpg.7d06a54c873d023165e4b

Batterierne kan du roligt sætte på genbrugspladsen. Når de har stået et par år i afladet tilstand er de lige så gode til at holde på strøm som en svensker er til at holde til alkohol.

"Tingen" som du kalder den er en forstærker... en bedre forstærker end din forstærker faktisk.

I kontakten sættes batteriet til de to midterste og forstærkeren til de to ydeste på den ene af siderne... bestem selv hvilken.

Wow okay! Du kan måske fornemme på min uvidenhed at det ikke er mig der byggede den.

Jackstikket er loddet fast, så de to forstærkere faktisk hænger sammen, men hvilken forstærker vil du råde mig til at bruge?

Til forstærkeren i sølvboksen er der ingen strømindgangen, medmindre jeg finder en gammel strømforsyning af en slags og klipper noget ledningsværk.
Og til den anden aner jeg ikke hvilke indgange jeg skal gøre ledning til: GND/12v eller en af de to OUT +/-?

men hvilken forstærker vil du råde mig til at bruge?

Til forstærkeren i sølvboksen er der ingen strømindgangen, medmindre jeg finder en gammel strømforsyning af en slags og klipper noget ledningsværk.
Og til den anden aner jeg ikke hvilke indgange jeg skal gøre ledning til: GND/12v eller en af de to OUT +/-?

Brug den lille grønne. Den grå lepai er.. Lort.

Strøm sættes til GND/12V+ minus til GND og plus til 12V+.

OUT +/- er udgange til højre og venstre kanal. De skal forbindes til dine højttalere.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.