Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til Festivalanlæg m. Passive højtalere

CampFuckingNærigt
 Share

Recommended Posts

Hej Festivalanlæg!
Vores camp bestående af 6 jomfruelige gutter, skal have skabt et festivalanlæg - og jeg beklager herfra start endnu et irreterende cry for help, af endnu en amatør..

Men jeg håber på en venlig sjæl kan sætte et sekund af og give os en god gang hjælp her fra start!
Vi har et budget på beskedne 3000 kr
Vi vil gerne have noget der spiller fortrinligt, men selvfølgelig ikke guddommeligt da vi har budgettet derpå.

Og jeg ved så meget(tror jeg), at man kan købe et sæt passive højtalere, smække en forstærker med et bil batteri til, kaste det i et kabinet på en trækvogn fra Harald også er man rullende.

Men som jeg har kigget rundt på trådene herinde, virker det som så meget andet, heller ikke liiige så skide nemt.

Så før jeg smider penge efter et anlæg, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke ting som man skal tage højde for?

For det virker som det bedste bud, at købe en højtaler + forstærker( for at få så meget som muligt for pengene) igennem DBA. Og har stødt på nogle forskellige højtalere(især af CERWIN VEGA) som kunne virke attraktive - men hvad er go or no go? 

Altså vi har ingen erfaring med hi-fi overhovedet, så udfra watt, khz, ohm osv, hvad er det så at gå til? Eller er det irrelevant?

Så ledes også med forstærker, kan en hvilken som helst også bruges? eller skal man tage højde fra højtaleren osv.

Vi regner med at købe 2 beskedne bil batterier, som oplades på skift, så det kunne være rart at have noget der ihvertfald holdte 8-12+ timer ad gangen.

Jeg krydser fingre for noget kvalificeret hjælp - mange tak! 

Velkommen til.

I jeres situation vil jeg lede efter nogle PA (Public Announcement)-højtalere med en følsomhed på >99 db. Glem alt om watt, khz og ohm når det kommer til højtalerne.

Hvis i så samtidig køber en MaxAmp 20, og et enkelt forbrugsbatteri, så burde i være godt kørende til at have lidt musik til jer 6 gutter.

Vi kan så lægge en umiddelbart budget:

Forstærker: MaxAmp 20 = 250 kr (http://canopysound.dk/da/maxamp-20)

Batteri: 75 aH forbrugsbatteri = 800 kr (http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=1129). Måske kan i endda nøjes med et mindre og billigere?

Trækvogn i harald = 200-300 kr?

Kabler og utilsigtige udgifter = 100-200 kr?

Træ + skruer + lim = ??

Rest til højtalere = omkring 1500-1600 kr

Andre må endelig rette mig hvis jeg tager fejl, eller komme med andre forslag.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.