Jump to content
Festivalanlæg dk

BFM Omni 15 tallboy

KBJ
 Share

Recommended Posts

Hey

så begynder det at ligne noget

i år har jeg besluttet at starte helt forfra med højtaleren

Jeg har bygget en Omni 15 tallboy. Til at trække den har vi vores sta508 fra sidste år som vi har pakket ind i en kasse med voltmeter og 2 ampere metere (1 til forbrug og 1 til opladning) så man rigtig kan holde øje med strømforbruget.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Jeg skal bygge en til men jeg har indset at jeg ikke når det inden Roskilde så vi nøjes med den ene i år. Er dog i tvivl om jeg skal finde en kraftigere forstærker.  Jeg kører den på 2 bilbatterier i serie og 2 solpaneler i serie

enheder:

sub: 3015Lf

mellemtone: eminence alpha 6cbmra

diskant: eminence apt150

Kostecki-edit:

Ja der mangler runde kanter og maling. Har bestilt 10kg Warnex :)

BTW. Det sidste display er termometer så man  kan holde øje med temperatur på forstærkeren :)

Edited by Kostecki
Ingen grund til at double poste. Brug edit i stedet for :)

Nu vi er ved det så får i da lige en video fra sidste års anlæg med.

https://m.youtube.com/watch?v=OAQWk6yiS2E

Det var bare nogle kasser som indeholdt

2 x horn diskanter,

2 x Cerwin Vega 6x9, 

1 x 12" PA højtaler (kan ikke huske mærke men følsomheden er ikke den bedste)

1 x Cerwin Vega 10" sub i refleks kasse

2 x solpaneler

der var kasser til alle højtalerne inden i de store kasser, samt aktivt delefilter/equalizer. Vi havde bygget i 21mm mdf så det vejede en krig men spillede hele ugen på Roskilde. Dog håber jeg i år at få et lidt bedre lydbillede og lidt mere knald på i år, samt bedre effektivitet og mindre vægt

Hej KBJ

Jeg er rigtig interesseret i at høre, hvilke LED-Strips i har brugt på jeres boombox fra sidst år (den i din video).
Derudover vil jeg spørge ad, hvordan i har forbundet jeres strips rundt om hjørnerne.

Vi har haft købt 5m. LED-Strips, men har ikke kunne connecte dem succesfuldt - vi har haft de her små hjørner (L-formede - http://www.amazon.co.uk/TWLC-Shape-Connector-5050-Strip/dp/B00JOFJV16/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1433246030&sr=8-8&keywords=led+strip+connectors), hvilke man klipser en plastikklips henover for at stramme det hele. ​Dog kunne vi ikke få ordentlig forbindelse.

Hvilken form for lys-styring brugte i?

Vi borede to huller lige ved hvert hjørne og så trak dem ind og ud der og limede dem fast. man skal bare være forsigtig så det ikke flækker når man trækker dem igennem hullerne. Til styring brugte vi noget billigt knald fra thansen. De har dem ikke længere det var sådan noget alt skal væk tilbud.. Lyset var ret kraftigt men det brugte også næsten ligeså meget strøm som anlægget på fuld power, så har købt noget lidt mindre i år

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det spiller rimelig godt og højt og kan lige stå på en sækkevogn (100x45x50). Vi kunne faktisk godt konkurrere med et af de større trækvognsanlæg hvis vi gad. Dog satte forstærkeren (STA-508) en begrænsning så det var lidt synd at jeg ikke havde investeret i en pioneer forstærker. Bassen manglede lidt bund i forhold til diskant og mellemtone når der blev skruet helt op. Det er jo sådan lidt en blanding af en hornladet og en portet bund, så jeg tror en større forstærker vil gøre underværker evt med en ekstra udgang til sub'en

• 1 year later...

@tr0lle, hvis jeg var dig ville jeg bare gange alle mål op med 2,54, så får du dit svar i centimeter. Hvis du føler dig tilfreds med en smule fejlmargen kan du nøjes med at gange op med 2,5. Så kan det være du får nogle tal som er nemmere at regne med, men selvfølgelig gør det også at størrelsen ikke kommer til at være *helt* korrekt.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.