Jump to content
Festivalanlæg dk

Sure STA508 blæser?

kento
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt mig en Sure STA508 til vores PA højtalere til årets Roskilde Festival.

Lavede en super god og hurtig handel herinde :) Kun positivt at sige om handlen :)

Men nu vil jeg da lige høre jer andre herinde, som evt bruger en STA508. Har i prøvet den ved lav spænding? (12V), og i den forbindelse, kørte blæseren så rundt?

Sælger har ikke selv afprøvet den ved 12V. Har kun pt mulighed for at teste med 12V, da det er en anden fra campen, der står for batterier mv.

Som udgangspunkt, så tror jeg kun, at du får det fulde udbytte af en STA508/TK2050, hvis du fodrer den med noget 24 v. Strømforbruget bliver for højt i forhold til outputtet, og en Maxamp eller lignende ville i så fald være et bedre bud, selvom den stadig giver lidt mindre end STA508 ved 12 v. 

Hvorfor investerer du ikke bare i en 12-24 step up converter? Det er helt klart pengene vejr! :)

Og blæseren bør stadig virke ved 12 v. Når STA508 er funktionel ved 10 v-30 v, så er det hele forstærkeren som er funktionel.

Som jeg lidt henviser til i den første besked, skal den også køre 24V på festivalen. Har bare kun mulighed for at teste 12V lige her og nu. Mht blæseren, må jeg så have målt på, om der er noget galt. For kører gør den i hvert fald ikke. Øv øv. 

Edited by kento

Ja ja, forstærker funger helt fint ellers :D håber der kun er blæseren så. Har du en STA508, så du ved, at blæseren skal køre. Tænker nemlig om sådan en kan være temperatur styret. Om de har gjort så meget ud af der overhovedet. 

Okay godt godt!!

Jeg har selv sådan en, men har nemlig heller aldrig fået testet den ved 12v.. Men det kunne være, at man skulle prøve! Umiddelbart skulle den dog blive varmere ved 12v end 24v, eftersom der bliver afledt mere varme ved en lav spænding og stor strømstyrke end omvendt (selvom effekten samlet set er lavere ved 12v på en STA508)..

Ok, takker for dit bud, i hvert fald :) Håber andre som måske har prøvet 12V kan melde ind. Og så må jeg selv se, om jeg lige kan få målt på boardet, om der er spæning på stikket til blæseren :)

Hvis det er en temperaturreguleret blæser, så bør den heller ikke gå i gang med det samme ved en 24-volts-forsyning. Men du kan jo eventuelt spørger køber, om vedkommende har et link til hvor forstærkeren er købt. Og så selv foretage målinger på stikket til blæseren.

Ellers er det bare at prøve at lade den kører med noget ordentligt dakke dak og så håbe på, at blæseren går i gang før eller siden ;)

Hej, Så fik jeg endeligt svar på mit spørgsmål. Og tænkte da, at jeg lige ville dele det herinde, til folk som måske oplever det samme.

Jeg skrev simpelthen direkte til producenten, og deres melding tilbage var:

Dear Kenneth
Thanks for your e-mail.
Yes, the Fan only be activated at about 45-50℃.

Så gætter på, at den bare ikke er nået at blive varm nok, i den tid, jeg lige testede den :)

Jeg vil prøve at give den mere "gas", på et tidspunkt, og så må vi se. Men er da mere rolig nu :) 

God information at dele Kento!! Det er godt at vide, hvis andre skulle gå hen og være i tvivl. Men nogle begynder også så snart der er tilsluttet strøm til forstærkeren som min. 

Hvis den skal bruges på Roskilde Festival, så skal du nok få sat blæseren i gang så ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.