Jump to content
Festivalanlæg dk

KHesse's Boominator 2015

KHesse
 Share

Recommended Posts

Så blev jeg endelig færdig! Efter lang tid er min Boominator 100% færdig, og den spiller som sagt som en drøm. For dem der skulle have lyst, er her min byggetråd.

Boominatoren er bygget efter Saturnus originale design, men jeg har valgt at udvide batterirummet med 10cm, så Boominatoren er i alt 1 meter lang. Selvom det gør den lidt sværere at bære rundt på en mand er det stadig muligt, og den ekstra plads til at rumstere rundt på inde i er super lækker.

Til at lukke batterirummet har jeg, som I kan se, bare brugt to almindelige hængsler, samt et overfald+kodelås, så der ikke er nogle nøgler jeg kan smide væk ;)

Det eneste jeg pt. ville gøre anderledes er min plade til PowerCon og 3.5mm jack. Som I kan se sidder den ikke helt i vater... Og jeg fatter det virkelig ikke :/ Jeg havde målt op, sat prikker, målt igen, og så boret mine huller, men på en måde har jeg formået at dreje den et par millimeter nedad til den ene side. Det er en lille ting, men det er lidt irriterende når man har brugt så meget tid på ellers at gøre den lækker!

Med det sagt, er jeg stadig helt oppe og køre over endelig at være færdig. Vi ses på Roskilde! :D

DSCN8823.JPG

DSCN8828.JPG

DSCN8832.JPG

DSCN8834.JPG

DSCN8835.JPG

Haha, tak :D Nej, jeg har to standard 12V, 7.2Ah batterier i den. Jeg havde 2 batterier liggende, og så var det nemmere at opbevare dem begge inde i Boominatoren, end at have et i boominatoren og et stående i teltet, til når der skal skiftes. Kan ikke give dig et præcist tal på vægten, men lad mig hive en badevægt frem i morgen og finde ud af det ;)

Okay fedt nok! Det ville også være ærgerligt med et kæmpe batteri i elektronikrummet, så forsvinder mobiliteten først for alvor! Men det kan være virkeligt brugbart med lidt ekstra rum i midten. Tror min boominator fra 2013 kunne få prisen for mest uoverskuelige elektronikrum xD

Nu hvor vi snakker om batterirum, så skal I ikke snydes for mit!

På telefonhylden ovre til højre ligger min GPS tracker, som skal monteres i loftet af anlægget. Står stadig og overvejer hvad den bedste løsning er der. Overvejer 1) en hulens masse gaffatape, eller 2) lime skidtet fast. Hvad har I andre gjort med jeres trackers?

Og nu spørger I sikkert jer selv, hvorfor jeg ikke bruger "load" terminalerne på min laderegulator, og det er et super spørgsmål! Den negative pol på load er gået i stykker, og der er derfor ikke forbindelse tilbage til batteriet hvis jeg forbinder forstærker og voltmeter til laderegulatoren i stedet for batterier... Så jeg har taget til takke med at bruge et batteri af gangen, mens det andet er forbundet til min laderegulator, hvor det så lader op. Jeg har lavet to ledninger med krokodillenæb i gul og grøn, for at sikre at jeg kan se forskel på dem. Ikke ligefrem den kønneste løsning, men det fungerer!

IMG_20150608_150200.jpg

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.