Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvor lang batteritid

Dresss
 Share

Recommended Posts

Hej herinde :)

Vi (vores camp) har i år fundet en del nye ting til vores lille anlæg:

1 X PAb-12xc (http://tec-connect.dk/pab-12xc.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner)
1 X Power Acoustik RZ4-2000D forstærker (http://poweracoustik.com/store/products/amplifiers/razor/rz4-2000d.html)
1 X bilradio med indgang til USB, SD-kort samt AUX
1 X bilbatteri (45 Ah)

Jeg ved at det er en forstærker med flere udgange end vi bruger, men jeg tænkte at der er plads til at udbygge et andet år så :)

Jeg har ikke helt kunne finde ud af hvordan i regner tingene ud herinde. Har kigget i de andre tråde, men det med ohm forvirrer mig meget. Derfor håber jeg at nogen kan hjælpe mig med at regne ud, hvor lang tid dette anlæg vil kunne spille på dette bilbatteri :) På forhånd tak! :)

Hvad vil du bruge din bilradio til?

angående forstærkeren så ved jeg det ikke. Det er godt at det er en klasse D forstærker.

strømforbruget på den afhænger meget af dens tomggangsforbrug (den strøm den bruger når den er tændt), man ka kalde det for konstanten i regne stykket.

Det eneste jeg Ka fortælle dig er at et bilbatteri ihvertfald ikke er nok.

Og som sædvanlig vil jeg lige komme med den kommentar jeg altid kommer med når der er tale om bilbatterier:

Bilbatterier: De er dårlige, farlige, giftige mm og hører efter min mening ikke hjemme på en festival. Find jer nogle lukkede SLA/AGM/VRLA batteri. Koster lidt mere men så kan i også bruge dem næste år

Bilradioen bruger vi da den har indgang til SD-kort og USB :) eller bruger den meget strøm og er en dårlig ide?

er der nogen der ved hvordan jeg finder tomgangsforbruget så vi kan få regnet ud hvor længe vores anlæg vil spille eller om der skal laves ændringer? :) 

håber meget på jeres hjælp da et dødt anlæg på anden-dagen ikke er sjovt ;P!

okay, så kan det være vi skal pille bilradioen ud :)

jeg har fundet en manual til forstærkeren, og den bruger 30 amp står der! Er dette peak eller gennemsnit. For ellers kan jeg godt se at vi ikke kan bruge den! :( og ellers kan jeg ikke finde ud af hvad den bruger i tomgang :/

Har hørt om den billige og strømbesparende maxamp 20. Er der nogen der ved hvor længe denne vil kunne holde gang i vores anlæg, og om den kan spille højtaleren på 180 WRMS op, når den leverer 22,5 WRMS på hver udgang?? Eller skal vi hellere op i en TK2050, som jeg har set flere bruge herinde :)? 

Edited by Dresss

okay, så kan det være vi skal pille bilradioen ud :)

jeg har fundet en manual til forstærkeren, og den bruger 30 amp står der! Er dette peak eller gennemsnit. For ellers kan jeg godt se at vi ikke kan bruge den! :( og ellers kan jeg ikke finde ud af hvad den bruger i tomgang :/

Har hørt om den billige og strømbesparende maxamp 20. Er der nogen der ved hvor længe denne vil kunne holde gang i vores anlæg, og om den kan spille højtaleren på 180 WRMS op, når den leverer 22,5 WRMS på hver udgang?? Eller skal vi hellere op i en TK2050, som jeg har set flere bruge herinde :)? 

Det skulle gerne være i peaks, det trækker en Pioneer GMD8604 også cirka i peaks :) 

Zaxder, vil det sige at den kan sammenlignes med GM-d8604?

kan også se i andre tråde at du har brugt maxamp 20 og TK2050 forstærkere før. Vil du mene at begge kan spille højtaleren op, for så kan vi spare meget strøm jo :) eller er de begge for "svage" til at kunne spille højt?

det skal forresten lige siges at vi har et 130W solcellepanel. Det havde jeg helt glem! 

Eftersom vi ik selv har så meget forstand på alt det her anlægs-byggeri håber vi at i kan komme med et forslag til en effektiv forstærker som kan udnytte højtaleren, men gør at vi ikke skal bruge flere penge på batterier :)

Hvis I allerede har forstærkeren, så vil jeg beholde den. Dog ville jeg stærkt overveje at bruge ekstra penge på en højttaler mere, så får I også brugt jeres forstærker bedre, da den kan brokoples. 

Med den solcelle I har, så skulle du have nok strøm til hele festivallen, hvis du ikke spiller på fuld smadder hele tiden :) 

Jeg ville ikke bruge penge på en maxamp eller TK2050, når I allerede har denne forstærker :) 

Vi har lavet en aftale om at købe forstærkeren (1000kr), men ikke købt den endnu. Vi kan altså nå at bakke ud af aftalen og finde noget andet i stedet.

Vi har ikke råd til en ekstra højtaler i år, men vi overvejer stærkt at købe en mere til næste år da pengene på det tidspunkt forhåbentligt ikke er et problem ;) Derfor vil vi gerne have en forstærker der også kan klare en ekstra højtaler når vi smider den på på et tidspunkt :)

Men hvis batteriet + solcellerne kan holde anlægget kørende hele festivallen i år, så er denne forstærker vel ikke noget dårligt valg når vi også vil udbygge senere? Eller ? :)

Vi har lavet en aftale om at købe forstærkeren (1000kr), men ikke købt den endnu. Vi kan altså nå at bakke ud af aftalen og finde noget andet i stedet.

Vi har ikke råd til en ekstra højtaler i år, men vi overvejer stærkt at købe en mere til næste år da pengene på det tidspunkt forhåbentligt ikke er et problem ;) Derfor vil vi gerne have en forstærker der også kan klare en ekstra højtaler når vi smider den på på et tidspunkt :)

Men hvis batteriet + solcellerne kan holde anlægget kørende hele festivallen i år, så er denne forstærker vel ikke noget dårligt valg når vi også vil udbygge senere? Eller ? :)

Jeg kender ikke til hverken mærket eller forstærkeren, så kan ikke sige noget om den. Men den burde være fin, ellers skulle BassFace have lavet en ny forstærker, tror måske den hedder bassface db4.3, og den skulle være rigtig lille og ganske udmærket til cirka 1000 kroner, mener jeg.  :) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.