Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvilken laderegulator ?

bart
 Share

Recommended Posts

Hey Roskilde-open! Vi mangler kun laderegulator nu :) vi har 2 af disse celler http://www.ebay.de/itm/10W-CIS-solar-panel-12v-amorphous-solar-module-10w-12v-pv-panels-thin-film-/260928940325?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc093a925 og 2 75 AH Scanbrit forbrugsbatterier i serie :) Hvilken laderegulator skal vi bruge ? og hvor mange Ampere skal den være på ? Vi har kigget lidt på denne - men ved ikke om den har nok Ampere? http://www.ebay.de/itm/PHOCOS-CML05-Solarladeregler-Solar-Laderegler-/260658913130?pt=Solaranlagen&hash=item3cb07b5f6a

Reply To: Hvilken laderegulator ? Hej :) nu er det en dreng der spørger en pige til råds ;) og har fulgt lidt med i dine tråde - jeg har overvejet det samme sæt som dig, 2 75ah forbrugsbatterier i serie, samme laderegulator samt solceller, hvor der så sættes en ipod oplader ind? men min undren er ved du hvor lang tid batterierne ville holde?

Reply To: Hvilken laderegulator ?

[b]

wildo

[/b]: og kan man egentlig godt nøjes med 1 batteri

icon_biggrin.gif
Så vidt jeg ved er Hannah's anlæg på 24v (derfor hun sætter dem i serie), så hun kan ikke nøjes med 1 batteri da hendes anlæg kræver 24 v :). Men i realiteten, ja du kan sagtens nøjes med 1 batteri, men så skal solcellerne ikke sidde i serie.

Reply To: Hvilken laderegulator ? 75 ah batterier er mere end rigeligt for alle jer, der kører med de små T-amps. Specielt med 20 watt solceller. I burde også have lidt til overs til ipod-oplader og andet godt. Specielt taget i betragtning, at en ipod er 3-4 timer om en opladning men spiller i 10-12 timer:-)

Reply To: Hvilken laderegulator ? Har ladet mig fortælle, at Cowon mp3-afspillere skulle have væsentligt længere batteritid end ipods. Men det er lidt overkill at købe en ny mp3-afspiller blot for at spare et par milliwatttimer, hvis du spørger mig;-) Mere generelt så bør I tage det roligt mht. opladning af ipods. Selvom det ganske vist sluger lidt strøm er det ikke noget, der dræner batteriet så hurtigt, som mange herinde antyder. Desuden er min erfaring, at så mange har ipods o. lign. med, at man sjældent kører fra samme afspiller mere end højest et par timer alt i alt...

Reply To: Hvilken laderegulator ? som backup sidste år havde jeg en billig "gammeldaws" 2gb usb-dongle/mp3afspiller fra Aldi, som bare skal have 1stk aaa-batteri. den spiller ca. 10-15timer på et batteri og en 10-pack aaa-batterier fra aldi eller lidl koster omkring 25-30kr. dog kan lyden ikke helt måle sig 100% med apple og sonys mp3afspillere, samt at det er lidt mere besværligt at zappe rundt mellem sangene hvis man vil leje Dj/musikdiktator.. :)

Reply To: Hvilken laderegulator ? Jeg skal bare lige have et klart svar, selvom jeg godt forstod hvad soderberg skrev :) kan jeg godt kører 1 stk 75ah batteri og så sætte solcellerne parralle og så have nok strøm til at oplade ipod og have cigaret tænder, eller skal man have 2 stk batterier og så sætte det i serie :)

Reply To: Hvilken laderegulator ?

[b]

wildo

[/b]: Jeg skal bare lige have et klart svar, selvom jeg godt forstod hvad soderberg skrev

icon_smile.gif

kan jeg godt kører 1 stk 75ah batteri og så sætte solcellerne parralle og så have nok strøm til at oplade ipod og have cigaret tænder

Det kan du godt. Det er næsten det jeg gør i mit eget :) Jeg har dog kun én solcelle, der så giver 30 w.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.