Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
DonD

Kun diskanten der spiller på PA højtalere

Recommended Posts

Jeg har har i en årrække haft et sæt store PA højtalere, som altid har været yderst pålidelige. Da jeg skulle teste dem idag, kunne jeg dog høre at der var noget helt galt på den ene højtaler. Det virker til at det kun er diskanten, som spiller. Jeg har prøvet at bytte om på kablerne på de to højtalere for at se om det var en løs forbindelse, det havde dog ingen effekt. Jeg tænker derfor om der er nogle, som har nogle ideer til hvad det kan skyldes og om det er muligt at redde? eller om det simpelthen bare er farvel og tak til den :)

Mvh.

Frederik

God idé du kan dog kun åbne et meget lille låg, så er ikke sikker på at der er mulighed for at gøre så meget, men vil forsøge. Hvis nogle andre har foreslag, så sig endelig til :)

Tak på forhånd

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By carlcrede
      Mangler et par toppe til årets Roskilde anlæg. Har hørt gode ord om diverse Behringer og Electro Voice højttalere, så er naturligvis interesseret i disse. Men ellers hit me ud med hvad I nu har der samler støv eller blot mangler ny ejer (så længe de spiller godt og højt).
    • By jeppemonge
      Står og vil begive mig ud på et byggeeventyr igen.
      Søger derfor EN bundkasse, der behøves ikke være enhed i nødvendigvis. 
      Placering ville være fantastisk hvis det var i Jylland. 
      Smid endelig en besked og nogle billeder, så kigger jeg på det!
      God festival til jer alle
    • By chris2511dk
      Hej alle.
      Jeg ligger inde med to Piezo diskanter med modstanden 8 ohm på hver, en mellemtone på 8 ohm og en 12" bas på 8 ohm. Mit spørgsmål lyder, hvordan i vi foreslå jeg forbinder enhederne, hvis jeg ønsker at forbinde dem alle til en enkelt kanal på en forstærker? Jeg ligger nemlig pt inde med en 1 kanals forstærker fra Sure, men er dog lidt i tvivl om hvordan enhederne skal forbindes, for at opnå det bedste resultat. Jeg har selv forsøgt at forbinde diskanterne i serie, og mellemtonen + bassen i serie, og så paralelforbinde de to serieforbindelser med hinanden, men dette var ikke med stor succes.
      Det næste er så, at jeg overvejer at skaffe mig en to kanals forstærker i stedet for den fra Sure, hvor jeg så har tænkt mig at køre bassen på den ene kanal med et lowpass filter, og mellemtone og diskanter på den anden kanal. Men inden jeg bevæger mig ud i dette, hvordan vil i så foreslå at forbinde mellemtonen + diskanterne på den ene af kanalerne på den evt nye to kanals forstærker?
      Jeg kunne alternativt også købe en 4 kanals forstærker som kan brokobles, så bassen kan brokobles på to af kanalerne, mellemtonen på en enkelt kanal og de to diskanter på en enkelt kanal. Vil i anbefale denne løsning?

Håber mine forklaringer giver mening!
      På forhånd tak
      - Chris
    • By carlcrede
      Jeg kigger efter et par toppe, og har kigget på de populære pa'er som ev sx300 og behringer b212xl eurolive. Søger dog rundt på DBA for at se hvad der nu findes, og falder over andre billigere pa'er. 
      Specifikt disse to:
      https://www.dba.dk/hoejttaler-skytec-170312/id-1041553051/
      https://www.dba.dk/pa-carvin-832-400-w-passi/id-1043612203/
      Har kigget på specs'ne, og ud fra hvad jeg forstår (er stadig ny i gamet), så er der ikke stor forskel på dem og de dyrere alternativer der i stor stil anbefales herinde. Så vil nogle kloge hoveder fortælle mig om det vil være gode alternativer, eller er der noget jeg overser og helst skal holde mig fra?
    • By rosensta
      Hey...
      Min soundboks er OK - men ærligt synes jeg sgu' ikke der kommer meget diskant ud af den - de spiller, men der mangler diskant synes jeg.
      Jeg kan tweake diskanten op fra kilden, f.eks. iPhone med Spotify, men der kommer derved så også forvrængning...:-(
      Nogen der også opleved diskanten i Soundboks svag - og ved om man kan gøre noget?
      Thx
      /Jens
  • Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..