Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til valg af forstærker

CampSP
 Share

Recommended Posts

Hey Gutter. Efter lidt tid har vi besluttet i vores camp at vi ikke ville have en genesis forstærker til 4500 kr med på festivalen. Og nu står jeg med et lille valg jeg skal træffe, enten vil jeg købe to af dem her : http://www.ebay.com/itm/2-Channel-300Watt-Class-D-Audio-Power-Amplifier-Board-TAS5630-/230777803312?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item35bb6dd230 Eller to af dem her : http://hifimediy.com/index.php?route=product/product&path=59&product_id=51 Håber der er nogen der kan hjælpe med at gøre valget lettere :)

Reply To: Hjælp til valg af forstærker

[b]

Anders Hegner

[/b]: Hey Gutter. Efter lidt tid har vi besluttet i vores camp at vi ikke ville have en genesis forstærker til 4500 kr med på festivalen. Og nu står jeg med et lille valg jeg skal træffe, enten vil jeg købe to af dem her :

http://www.ebay.com/itm/2-Channel-300Watt-Class-D-Audio-Power-Amplifier-Board-TAS5630-/230777803312?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item35bb6dd230

Eller to af dem her :

http://hifimediy.com/index.php?route=product/product&path=59&product_id=51

Håber der er nogen der kan hjælpe med at gøre valget lettere

icon_smile.gif
Svært valg. Number 2 er en super hi-end forstærker der spiller næsten hvilken som helst forstærker ned under gulvbrænderne. Men bass gengivelsen er dens eneste svaghed. Og her er et number et rigtigt god. Den er til gengæld ikke helt så god til resten. For begge gælder det at hvis du forsyner dem fra 4 batterier i serie må du under ingen omstændigheder belaste dem med mindre end 8 ohm, ellers er der røg i stuen temmeligt hurtigt.

Reply To: Hjælp til valg af forstærker Det er så nice at have dig her Saturnus! Tusind tak for hjælpen :) Valget bliver så TAS5630 med den 12v-48v omformer du anbefalede :) Så har jeg lige et sidst spørgsmål, vi har jo købt sådan en sød lille MiniDsp, er det så nødvendigt med delefiltre i vores dr250 eller skal vi have modstande i mellem piezo'erne og beta'en? Der sidder 20 MPT 016 piezoer og 1 Eminence Beta10 enhed i hver.

Reply To: Hjælp til valg af forstærker Der må I lige prøve Jer frem hvad der lyder bedst. Jeg vil sige én modstand på 47 ohm i serie HVER piezo er fint, uanset hvordan du sætter dem i serie og parallel derefter. En modstand dæmper ikke piezo. Det gør kondensatorere. Men det er meget nemmere at styre følsomheden bare ved at sætte dem rigtigt i serie og parallel. MPT-016 har vist 91dB følsomhed, og vi skal lande på omkring 104-105dB, så ca. 13-14dB off-axis gain. Det falder så heldigt at det får du ved at sætte dem alle i parallel. Husk en modstand på hver piezo.

Reply To: Hjælp til valg af forstærker Lige et andet spørgsmål Saturnus, de converterer du har anbefalet, de leverer 240w og 5A i 48v er det nok til vores forstærkere ? Tænker bare på at TK2050'eren skal mindst have 5A med 2 8ohm højtalere..

Reply To: Hjælp til valg af forstærker Hegner, deen eneste grund til jeg har anbefalet den specifikke "5A converter" er at jeg ved at den kan klare de 8A peaks som er minimum. Så den er reelt ikke 240W men 360W i peaks. Hvis du vælger en anden type skal du have omkring 8A rating som minimum.

Reply To: Hjælp til valg af forstærker Okay, nu har vi købt to af de 5A converter, og vil bare være sikker på at de kan klarer TAS5630'erne, for ellers køber vi bare to nye T4'ere i stedet, men kan de det? :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.