Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvilken sikring til denne forstærker?

Emilhobolt
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har købt nogle 20A fladsikringer, som jeg har monteret mellem batteri og min Sure amp. Det er en ny version af TK2050. Denne: http://store.sure-electronics.com/aa-ab32971-1444

Er det den rigtige sikring at bruge til denne forstærker, når den kører på 12V?

Mvh 

Det giver ikke mening at køre forstærkeren med 12 volt, da den i så fald cirka yder det samme som en Maxamp20, men med højere strømforbrug. 

Sikringen er dog fin, om du kører 12 eller 24 volt. :) 

Det giver ikke mening at køre forstærkeren med 12 volt, da den i så fald cirka yder det samme som en Maxamp20, men med højere strømforbrug. 

Sikringen er dog fin, om du kører 12 eller 24 volt. :) 

Maxamp er 5,5A ike sandt? Hvor meget er min? (Er ikke helt med på hvor du ser det)

Og vil mit strømforbrug ikke øges yderligere hvis jeg kører 24V med stepup? (hvis vi antager 100% udnyttelse i stepupconverteren)

Jeg har en del batterier med + 10w solcelle, så jeg tror vi klarer den, men derfor er det da rart at høre hvordan mit strømforbrug ligger

Jo, dit strømforbrug vil øges, hvis du skifter til 24 volt, men hele grunden til at køre med TK2050  på 24 volt (eller lidt højere) er for at få større output end en maxamp20. 

Bruger du TK2050 på 12 volt, så leverer den ikke flere watt end en maxamp20, men den bruger til gengæld noget mere strøm. Altså giver det ingen mening. 

Maxamp20 bruger cirka 250 mA ved fuld smæk, og jeg mindes at TK2050 bruger noget omkring 1 ampere ved fuld smæk og 24 volt :) 

​Har forbruget ikke også noget at gøre med impedansen?

​Hvad jeg kan forstå er det: W = (V * V ) / ( 2 * impedans * effektivitet)

Hvilket i mit tilfælde så må være W = ( 12V * 12V) / (2 * 4 Ohm * 82%) 
Jeg tror ikke jeg har ret...

Men vice versa: Hvordan kan i se, at min T-Amp har et større strømforbrug. Hvordan regner jeg det ud ved henholdsvis 12 og 24V?

Her er specs på min amp:

Skærmbillede_2015-06-13_kl._21.49.35.th

Jo. Jo højere modstand, jo flere watt og jo lavere forbrug. 

​Flere watt er vel lige højere forbrug? Jeg ville bare pointere at man ikke kan sætte det så firkantet op, at fx en maxamp bruger 250mA, og det altså har noget at gøre hvordan enhederne er koblet sammen.

​Flere watt er vel lige højere forbrug? Jeg ville bare pointere at man ikke kan sætte det så firkantet op, at fx en maxamp bruger 250mA, og det altså har noget at gøre hvordan enhederne er koblet sammen.

Hov, det var en skrive fejl. Der skulle selvfølgelig stå jo færre watt. 

Det har netop noget med impedans at gøre. Hvis to 8 ohm højttalere sættes i parallel, så vil ens strømforbrug stige. Så det har noget med hvordan enhederne er koblet sammen.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.