Jump to content
Festivalanlæg dk

Indbygning af lys i grill-kanten

Emilhobolt
 Share

Recommended Posts

Det er noget man gør når man bygger det. Ka sku lige se nogen måde du ka gøre det på når anlægget er blevet limet

Jeg havde overvejet at bore et hul fra teknikrummet og så ud ved siden af grillen. Putte led-strip igennem og fuge det sammen igen!

Lyder som en mulighed, men også lidt farligt. Du skal vel også igennem højtallerrumet for at komme ud ved siden af grillen?

Ja, det har du ret i.  Men det er jo kun en lille smule og skal bare fuges sammen igen.  Man skal selvfølgelig passe på ikke at ramme enhederne.

Men hvordan vil du rent lavpraktisk trække en ledning fra et lille hul ved siden af højtalergitteret gennem et lukket højtalerrum og ud gennem et andet lille hul ved elektronikrummet? Det bliver lidt som at foretage en kikkertoperation på et anlæg :P

Jeg så en (tror det var under showoff eller byggetråd) der netop fik installeret lys efter grill var sat på.

Han borede et lille hul, kun til ledning, fra træ-kanten omkring enheden til undersiden af boominatoren, fræsede en rille på undersiden af boominatoren fra hullet hen under elektronikrummet og et hul op gennem der. Efter ledningerne var lagt brugte han enten poly fylde eller spartel til at dække rillen.

Jeg ville prøve at tegne det, men ved ikke lige hvordan jeg får det herind :)

Well, der er flere løsningsmuligheder. Hvis du har en fræser, burde det sagtens kunne lade sig gøre:

http://www.festivalanlaeg.dk/topic/1608-så-kom-der-lys-på-boominatoren-lige-i-sidste-øjeblik/ 

Edited by Emil93

• 4 weeks later...

Så lige denne tråd og vil komme med et indspark, hvis det dog ikke er for sent?
Som Emil93 har posted så virker den metode jeg brugte ganske godt. Jeg vil dog anbefale at du lige skyder ledningen fast med to klips, da det der filler ikke kan holde den nede alene.

Jeg har sat LED lys på min boominator rundt i om bassen, og jeg har gjort det ved at bore hul ovenfra og ned til undersiden, fræset en rille til midterrummet i bunden af boominatoren og ført ledningerne igennem der. :) Jeg har et album med hele min byggeproces af boominatoren, samt ombygning af boominatoren på facebook, mener nok jeg har offentliggjort det. :) Billederne med lys rundt i kanten ligger nederst. Herunder er linket. :)
https://www.facebook.com/victor.skov.96/media_set?set=a.10203972994506926.1073741828.1284617352&type=3

I bunden har jeg fuget de udfræste riller til igen med en meget stærk fugemasse, ledningerne er beskyttet under laget og løber sgu ingen steder. :) Tilføjer lige nogle flere billeder til albummet nu her.

Alt lys er sat på et år efter boominatoren er lavet, så det kan sagtens lade sig gøre. :)

Edited by Victor

• 10 months later...
On 15/6/2015 at 13:52, Emil93 said:

Jeg så en (tror det var under showoff eller byggetråd) der netop fik installeret lys efter grill var sat på.

Han borede et lille hul, kun til ledning, fra træ-kanten omkring enheden til undersiden af boominatoren, fræsede en rille på undersiden af boominatoren fra hullet hen under elektronikrummet og et hul op gennem der. Efter ledningerne var lagt brugte han enten poly fylde eller spartel til at dække rillen.

Jeg ville prøve at tegne det, men ved ikke lige hvordan jeg får det herind :)

Well, der er flere løsningsmuligheder. Hvis du har en fræser, burde det sagtens kunne lade sig gøre:

http://www.festivalanlaeg.dk/topic/1608-så-kom-der-lys-på-boominatoren-lige-i-sidste-øjeblik/ 

Det er mig der har lavet det! :) Hvis i mangler billeder, spørger i bare. :) 

Edit: hov, jeg kan se at jeg allerede har kommenteret. haha lol. :P

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.