Jump to content
Festivalanlæg dk

hjælp til lydvogn!?

lauge
 Share

Recommended Posts

hej mig og nogle af mine venner har tænkt os at bygge en lydvogn for første gang i år, vi har fundet alt hvad vi tro vi skal bruge, ved at læse på diverse forummer her inde... men vi ved egentlig ikke helt hvordan man forbinde batteriet til vores forstærker? hvordan man finder ud af hvor mange litter kabinen skal være? og om vores forstærker vil kunne trække de højtalere vi har? hvis ikke nogle forlag til en anden? :D de vi har fundet indtil videre er følgende: Forstærker: Ta2020 batterie: forbrugsbatteri 75 Ah højtalere: 2 stk. 400W/8z (kan ikke lige huske mærket nu.. men det er nogle vi har klunset fra parken) materialer og ligende er ikke noget problem, da jeg er tømte og min far har et værksted hvor vi har fået lov at klunse hvad vi skal bruge.. håber der er nogle der kan hjælpe os!! :D obs.. lydvognen skal primært bruges uden for roskilde men skal selvfølgelig med i år hvis vi når det. så det gør ikke noget hvis den ikke er 100P strøm venlig, bare den kan spille højt uden så meget pis.. :D

Reply To: hjælp til lydvogn!? Hej Lauge Ved ike 100% med TA2020, men tror du skal have fat i sådan en: http://www.ebay.co.uk/itm/DC-Power-Jack-Connector-Male-CCTV-12v-CABLE-ADAPTOR-PLUG-ADAPTER-FIXING-SOCKET-/160676217102?pt=UK_CCTV&hash=item25690c810e#ht_2390wt_1139 Så smider du bare + og - i denne og + og - på batteriet og smækker den i forstærkeren. med hensyn til om forstærkeren vil kunne trække højtalerne, er svært at svare på når man ikke ved hvilke højtalere det drejer sig om.

Reply To: hjælp til lydvogn!? Mange 'hjemme'-apparater, f.eks. små radioer oa., bruger 12 volt og kommer med en ekstern omformer (den klods, du normalt sætter i stikkontakten). Hvis du har et par gamle omformere liggende, kan du prøve, om nogen af dem passer i jeres TA2020. Man kan jo være heldig. Ellers virker Frederiks bud fornuftigt. Mht. højttalere, er det så 'færdige' højttalere, eller er det bare enhederne, I har? Hvis det bare er enhederne, findes der mange 'gode' højttalerfirmaer, der laver færdige tegninger til deres enheder. Hvis det derimod er discount-enheder må I bare prøve jeg frem I guess:-P

Reply To: hjælp til lydvogn!?

[b]

Frederik

[/b]: Hej Lauge Ved ike 100% med TA2020, men tror du skal have fat i sådan en:

http://www.ebay.co.uk/itm/DC-Power-Jack-Connector-Male-CCTV-12v-CABLE-ADAPTOR-PLUG-ADAPTER-FIXING-SOCKET-/160676217102?pt=UK_CCTV&hash=item25690c810e#ht_2390wt_1139

Så smider du bare + og – i denne og + og – på batteriet og smækker den i forstærkeren. med hensyn til om forstærkeren vil kunne trække højtalerne, er svært at svare på når man ikke ved hvilke højtalere det drejer sig om.

Vil lige gøre opmærksom på at det stik også kan fås her i danmark: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H32720 Den størrelse er den der power min muse ta2020 lige nu :)

Reply To: hjælp til lydvogn!? tak for hjælpen! :) nu er det sådan at vi ikke har købt Ta2020 forstærkeren endnu så vi vil stadig kunne nå at "opgradere" den... det er færdige højtalere som vi var så heldige at få.. men jeg regner med at vi skiller dem af og bygger vores egen kabine for de her fylder voldsomt meget :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.