Jump to content
Festivalanlæg dk

Undskyld mit sprogbrug, men.....

Phaedras
 Share

Recommended Posts

Reply To: Undskyld mit sprogbrug, men..... Det gør de ikke men PromilleService ville ikke leve op til Roskilde's krav til lydtryk og spilletidspunkt. De forsøgte at holde Roskilde hen og tænkte at Roskilde nok giver sig lidt eller helt til sidst. Det gjorde de så ikke. Dumt gjort PromilleService. Tak til Roskilde Festival for at holde på sit. Men man skal nok forvente at de miljømæssigt dybt problematiske bil- og driftsbatterier bliver fuldstændigt bandlyst fra næste år.

Reply To: Undskyld mit sprogbrug, men.....

Saturnus
said
:
Men man skal nok forvente at de miljømæssigt dybt problematiske bil- og driftsbatterier bliver fuldstændigt bandlyst fra næste år.

Det tvivler jeg på. Tror der kommer flere regler, men jeg tror ikke de bliver bandlyst

Reply To: Undskyld mit sprogbrug, men..... Jeg har det fra relativt pålidelig kilde. En af hovedårsagerne er der jo er masser af alternativer hvis man endelig vil. Først og fremmest skal man bare mindske strømforbruget. Og det gør vi jo ved at bruge klasse D forstærkere, og bruge bedre og mere følsomme enheder. Det er jo noget vi alle her prioriterer ret kraftigt. Og så er der jo solceller. Og man kan også bruge hjemmelavede vindmøller som faktisk producerer ok med strøm. Sidst men ikke mindst, der er et lithium ion alternativ der hedder LFP celler. De koster ca. 3 gange så meget per Ah end (nye) driftsbatterier. Tilgengæld holder de til mindst 2000, og de fleste til over 5000 genopladninger. Det er alstså 14 års levetid med genopladning hver eneste dag. Og de er komplet ufarlige på for helbred (kan ikke eksplodere eller overophede på nogen måde) og indholder absolut ingen farlige stoffer overhovedet. Det er ikke sikkert at forbuddet kommer næste år, men det kommer. Og der bliver helt sikkert restriktioner fra næste år allerede.

Reply To: Undskyld mit sprogbrug, men..... Jeg tror sgu også at det neste nye bliver solceller, det er for sweet, håber at få det inkorporeret næste år i vognen.. Men vil man så i principet kunne køre masser af højtalere på en klasse D forstærker, som alternativ til Bilforstærkeren?

Reply To: Undskyld mit sprogbrug, men..... Må sige at jeg faktisk næsten håber at man bandlyser store bilbatterier fra næste år, det tvinger folk til at tænke alternativt og bygge noget smartere og grønnere istedet for større og mindre gennemtænkt!

Jeg forudser at Boominatoren bliver endnu populær de kommende år (måske jeg allerede skal igang med at planlægge v3.0 med LiFePo4 celler osv :) Men trist med PromilleService, selvom det er sværere at ha' ondt af dem hvis de ikke har gjort en indsats for at leve op til RF's regler..

Reply To: Undskyld mit sprogbrug, men.....

Viktor
:
Så kommer der nok en bandlysning pga. lydniveauet!
;)

Den opfylder faktisk kravene næsten helt præcist. Med mindre selvfølgelig man spiller fuld volumen over længere tid efter kl. 24 før torsdag. Og det var jo nok det PMS ikke ville garantere.

Boominatoren spiller ved max vedvarende volumen (med amp6b) 104dB/w/m. Det giver 94dB(A) ved 10 meters afstand som er det præcise krav Roskilde har opstillet. Man skulle næsten tro Roskilde har valgt deres krav efter mit design. :D Og så skal jeg huske at sige at jeg har snakket med PMS designerne før, og de var fløjtene ligeglade med strømforbrug. Sidste år brugte de 70 (halvfjeds) stk 120Ah batterier. Det er jo latterligt ud fra et miljø hensyn, og tanke på Roskilde's grønne profil.

Reply To: Undskyld mit sprogbrug, men..... Kan godt lide du vælger at kalde dem PMS :-p

Aner ikke om vores spiller for højt eller ej, men vi kører på solenergi allerede, så noget finder vi nok på til næste år hvis der bliver indskærpelser

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.