Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator. Budget: 5k

C.Hjortsoe
 Share

Recommended Posts

Hey, Vi er nogle drenge der gerne vil have bygget et anlæg til årets festival. Jeg har læst en del rundt her i forummet, og umiddelbart er tanken en boominator. Men da vi er ikke de store hifinørder, så håber jeg, at der er nogen der vil lære lidt fra sig. Tanken er som sagt en boominator bestående af: T2020 forstærker (hvor kåber man den?) 4 x HP10W (på www.intertechnik.de har de dem ikke på lager, så hvor finder man dem så) 2 x Zomax HP800 (som Jens Jensen sælger) 3 x Zomax HP100 (som Jens Jensen sælger) Ang. LED strips og oplader mit mobiler ect. er vi ikke helt klar over hvordan det skal gøres Derudover har vi nogle 75Ah marinebatterier, så hvis de kan bruges vil det være perfekt. Materialer til kassen jeg vi vist godt fremskaffe gratis, håber vi.. Ellers skriv gerne hvis der er nogen der har plader tilovers :) I første omgang vil vi gerne have bestilt tingene hjem, så vender jeg nok tilbage hvor det hele skal samles;) Så hvordan kommer vi i gang? Mvh

Reply To: Boominator. Budget: 5k Det meste af det du skal bruge kører på 12V og det gør batterierne nok også så de kan sagtens bruges. Forstærkeren kan du finde på Ebay. LED bånd 12V skal bare sættes til et batteri (+ til + og - til -) og du kan evt. købe en soundcontroller (kan lave effekter til RGB båndet) og et RGB bånd (kan blinke/lyse i forskellige farver). Hvis du vil oplade mobiler så køb en adapter der kan lade mobiler op via cigaretstik og køb et cigaretstik, det kan også sluttes direkte til 12V Så er der lidt at komme igang med :)

Reply To: Boominator. Budget: 5k Der kommer lige lidt flere spørgsmål:) Kan HP10W'eren skiftes ud med HP12W'eren?? 10'eren er nemlig udsolg fra intertechnik.de.. Og så glemte jeg lige det vigtigste, er det et realistisk byg til 5000 bobs?

Reply To: Boominator. Budget: 5k

[b]

C.Hjortsoe

[/b]: Der kommer lige lidt flere spørgsmål:) Kan HP10W’eren skiftes ud med HP12W’eren?? 10?eren er nemlig udsolg fra intertechnik.de.. Og så glemte jeg lige det vigtigste, er det et realistisk byg til 5000 bobs?

Nej. Du kan ikke bruge HP12W som erstatning. Den eneste erstatning er Goldwood GW-1058 som desværre skal tages hjem fra USA da den ikke forhandles i Europa. Men prøv lige ljudia.se, de har vist opkøbt hele restlageret fra alle eurpæiske importører for at dække behovet. Du kan sagtens bygge en Boominator for DKK 3500, så har du også noget til overs til lir og bajere.

[b]

Saturnus

[/b]: Nej. Du kan ikke bruge HP12W som erstatning. Den eneste erstatning er Goldwood GW-1058 som desværre skal tages hjem fra USA da den ikke forhandles i Europa. Men prøv lige ljudia.se, de har vist opkøbt hele restlageret fra alle eurpæiske importører for at dække behovet. Du kan sagtens bygge en Boominator for DKK 3500, så har du også noget til overs til lir og bajere.

+1

[b]

Saturnus

[/b]: Nej. Du kan ikke bruge HP12W som erstatning.

Hvorfor egentligt ikke? Har det noget at gøre med at HP-10W har et frekvensområde på 90-3000, hvor HP-12W spiller 45-4000 Hz. Altså at HP-12W ikke dækker så langt op i frekvenserne, og der derfor vil være et "hul" i lydbilledet, eller er der en anden teknisk grund? 8)

[b]

Alex

[/b]: Hvorfor egentligt ikke? Har det noget at gøre med at HP-10W har et frekvensområde på 90-3000, hvor HP-12W spiller45-4000 Hz. Altså at HP-12W ikke dækker så langt op i frekvenserne, og der derfor vil være et “hul” i lydbilledet, eller er der en anden teknisk grund?

qts er for højt. VAS er dobbelt så højt som i hp10w så i kombination med at hp12w er en større woofer kræver den også et større kabinet. xmax er 33% mindre end hp10w. Og så mindes jeg at Saturnus har nævnt at have haft den i hænderne og oplevet den som lidt flimset kvalitet. xmax er kun 2mm.

[b]

Tobias

[/b]: Det meste af det du skal bruge kører på 12V og det gør batterierne nok også så de kan sagtens bruges. Forstærkeren kan du finde på Ebay.

Ang batterierne, kan de så bygges ind i boominatoren, eller skal man have et mindre batteri, og så bare koble de store batterier når man er i campen?? Og kan de passe forstærkeren kun kan fås fra Kina/Hong Kong?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.