Jump to content
Festivalanlæg dk

støj i pht-407n

Guest
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Vi har netop tilsluttet én hp10w og én pht-407n. De sidder i hver sin kanal fra vores TDA7498 forstærker og vi har en miniDSP som gerne skulle have filteret beskrevet i denne tråd:

http://www.festivalanlaeg.dk/topic/517-minidsp-hvordan-fnden-gør-jeg/#comment-6483

Når vi tænder systemet (uden at spille musik) kan vi høre en del støj i pht-407N. Vores TDA7498 har en dipswitch , hvor man kan øge/sænke gain på kanalen. Jo mindre gain jo mindre støj er der.

Mit spørgsmål er om dette kan være meningen? Er det typisk at der kommer støj ? 

Vil det evt. blive mindre når vi sætter tweeteren i parallel med en anden tweeter?

Eller er det fordi den lige "skal spilles ind" da den er helt ny?

Diagram er vedhæftet. Der er vist en TK2050, men det er som sagt IKKE denne forstærker vi har, men i stedet en TDA7498.

Håber i kan svare, tak :)

vh gahk11355630_10153086990738681_1695483002_n.

Nej , det tænkte jeg også var en dårlig ide :)

Hmm nej vi har ikke andre at prøve med. Men jeg fandt tilfældigvis en youtube film, som illustrerer hvordan det lyder i en boominator:

Hvis man læser specifikationerne kan man se hvor meget de her switches giver af gains:

http://store.sure-electronics.com/audio/audio-amplifier-board/medium-power/aa-ab33184

Da vi kører 24 V er det vel et sted imellem 36.6 og 37.6 dB. 

Jeg ved ikke om det kan give klarhed over om der er et problem ?
Kan det evt. have noget at gøre med, at vi fra denne tweeter havde loddet to ekstra ledninger på , som skal føres til den anden tweeter, men da vi kun ville teste den ene var ledningerne ikke tilsluttet, altså open loop. Kan det evt. generere støj når de ikke hænger langt fra magneten på hp10w ?

Vi har nu lokaliseret at støjen kommer fra miniDSP en, da der ingen støj er når vi slår den fra.

Jeg har læst mig til, at nogen får støj fordi deres strømforsyning til miniDSP er for ringe. Er der andre der har haft problemer med støj i en miniDSP ? Ellers tænkt ejeg på, at det måske er fordi den ikke er afskærmet ?

Det ser ud til at være det samme som Saturnus skriver i denne tråd:

http://www.festivalanlaeg.dk/topic/1529-støj-fra-diskanter-på-boominator/#comment-15346

"Du skal lige have justeret så maxamp er på lav indgangsfølsomhed når du bruger den med miniDSP og så justere op på udgangen af denne istedet. Det du hører er nemlig miniDSP'ens baggrundsstøj forstærket op af maxAMP'en."

Skal det forståes sådan at min forstærkers input sensitivitet skal sænkes og outputtet skal øges? Tror nemlig ikke jeg kan gøre andet end at øge output gain , hvilket øger støjen. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.