Jump to content
Festivalanlæg dk

Modstand??? und sound controller

virumflame
 Share

Recommended Posts

Hey folkens:) Har to hp-15w med disse her diskanter http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=31834 . Skal jeg ha' mostand på for at forbinde de to forskellige enheder??? spørgsmål 2:) Jeg fik linket denne her sound controller af Hifibanditten( http://www.thansen.dk/product.asp?c=6822929544&n=1199149605&pn=1215982615 )... Virker den til at skifte mellem farverne på en RGB strip? Forstår nemlig så ikke hvordan den skal tilkobles til lyset 4 ledninger???

Reply To: Modstand??? und sound controller Nej den virker kun til at kontrollere en udgang.. når lydsensoren registrerer et "peak" i lydtryk, sender den strøm igennem, så LED-båndet (med én farve) blinker. skrueknappen bestemmer hvor lang tid lyset skal være tændt efter et peak.. pas på med at sætte den et sted hvor lyden er alt for kraftig, da følsomheden ikke kan reguleres. til 10kroner er det et godt køb (synes jeg), men den er langt fra lige så avanceret som den roskilde-open gutterne sælger på webshoppen.. angående modstande, tror jeg at du må lytte dig frem, da der ikke er andre der har erfaring med lige præcis dit setup... du må selv bedømme om det lyder for skingert?

Reply To: Modstand??? und sound controller De 12 ampere betegner hvor meget controlleren kan klare. 5 meter RGB (af 300 led/meter 5050 LED-bånd) bruger 6 ampere og dvs. den kan klare 10 meter. Forbruget er altså sat efter hvor meget bånd man sætter på og selve controlleren skulle ikke bruge noget af betydning. Så 5 meter RGB af det vi sælger + controller bruger ca. 6 ampere. Hvis du vælger ens-farvet bånd (den blå) er forbruget 3 ampere og her vil du så kunne have 20 meter på controlleren for samme forbrug.

Reply To: Modstand??? und sound controller Har selv kørt et 5 meter bånd + controller på et 9 ah batteri i 7-8 timer, så jeg får det ikke til at passe med 75 watt i timen. Måske det er 75w / 60min = 1,25 watt i timen? Træder lidt vande her :P

Reply To: Modstand??? und sound controller 75 watt i timen er noget vås - den kan bruge 75 watt og hvis den gør det i en time, har den brugt 75 watt-timer (wh)., svarende til ca. 6 ampere-timer (ah) ved 12 volt. Hvis fem meter LED-strip (eks. controller) bruger 3 ampere, svarer det til 36 watt. Hvis den kun lyser noget ca. halvdelen af tiden, fordi den blinker er det i sagens natur ca. halvt så meget. Controlleren ved jeg ikke, hvor meget bruger, men det er næppe alverden:-D

Reply To: Modstand??? und sound controller

[b]

magnusgottlieb

[/b]: - at Viktor har kunnet køre så længe på et 9 ah. batteri kan muligvis forklares ved at den har blinket, samt at den ikke har lyst på fuld styrke hele tiden…?

Kørte sådan et fade-program mellem farverne. Den kan dog meget vel have været skruet lidt ned - var ikke så ferm med controlleren da jeg lavede den test :P

Reply To: Modstand??? und sound controller Ah.. Troede egentlig, båndet var enkeltfarvet:-D Det giver lidt bedre mening, hvis det er rød-grøn-blå, for så er strømforbruget jo kun en tredjedel af de 3 ampere, hvis det kun er en tredjedel af dioderne, der lyser af gangen;-)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.