Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator mini V1

Alex
 Share

Recommended Posts

Nu fik jeg ikke min mini med til boominator meetup, så i stedet har jeg lige 2 billeder, som jeg kan dele med jer. 

Jeg havde min boominator med på Roskilde, og jeg må sige at den gjorde det godt, men desværre lå vi i trekanten af 3 større anlæg, så det var ikke meget, at den fik lov at spille. I stedet blev vi nødt til at tage vores store anlæg i brug, for at kunne holde fest. 

Egentligt havde jeg gjort rigtig meget ud af malingen, og til at starte med havde den faktisk et sølv spejl effekt, men da klarlakken skulle på, så reagerede den med malingen og smadrede det hele. Jeg prøvede efterfølgende en lak mere, men det hjalp heller ikke. Jeg besluttede til sidst at prøve uden klarlak, men det nyttede ikke. Malingen var ødelagt, og jeg ved ikke hvor mange timers slibning og maling var ødelagt. Derfor valgte jeg at tape hele lortet ind i gaffa, og dette er så det endelige resultat. 

Den er udsyret med bluetooth, men af en eller anden grund, så blev det ødelagt under roskilde, så jeg blev nødt til at køre den over aux stik efterfølgende, hvilket er irriterende, men til at leve med. Desuden blev der inden Roskilde også tilføjet gitter foran wooferne, som helt klart er et must, for de har godt nok fået tæsk under Roskilde. 

Jeg har bygget den med standard elektronikrum, og hvis folk vælger, at de gerne vil have solceller på, så skal de være opmærksom på, at den kan lade sig gøre at få det hele ind i elektronikrummet, men at det er fandens svært. Derfor anbefaler jeg kraftigt at udvide rummet en lille smule, for at få plads til det hele. 

boominator mini 2.jpg

Boominator mini 1.jpg

• 3 weeks later...

Hvilke solceller har brugt og hvilken laderegulator har du fået lagt der i? 

Jeg er ret imponeret over at du faktisk har fået plads til det i den, da jeg har bøvlet en del med pladsen i min :P

Det er supfer ærgeligt med din maling - men den har da et meget fedt look som den står der :D 

Hvilke solceller har brugt og hvilken laderegulator har du fået lagt der i? 

Jeg er ret imponeret over at du faktisk har fået plads til det i den, da jeg har bøvlet en del med pladsen i min :P

Det er supfer ærgeligt med din maling - men den har da et meget fedt look som den står der :D 

Jeg har brugt disse solceller og denne laderegulator. Det fungerer super godt, at man kommer virkelig aldrig til at mangle strøm (med mindre solen snyder os selvfølgelig) :) 

Jeg var også overrasket over, at det faktisk kunne lade sig gøre, men på den anden side, så er mit elektronikrum virkelig også et mareridt, haha.. Desværre døde mit bluetooth board, mens jeg var på Roskilde. Jeg ved stadigt ikke, hvad der er galt med det, men jeg overvejer at prøve at få det ud, selvom det bliver forholdsvist svært.. 

Ja, malingen var jeg også virkelig ked af, men det må blive det næste projekt. Pt. står den på at bygge en boominator inden for den nærmeste fremtid, så jeg håber på, at kunne give den et lidt pænere udseende til den tid ;) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.