Jump to content
Festivalanlæg dk

Cubo i stuen?

vesthardt
 Share

Recommended Posts

Altså jeg bor flere hundrede meter væk fra naboer, så det er no probs! Men zaxder tror du at det ville lyde mærkeligt indenfor? Det burde jo bare være højere end udenfor? :) 

Jeg er ret sikker på, at det ville give nogle problemer, men altså.. Du kan altid prøve, så kan du jo bedømme, om det er en lyd, som du kan leve med :) 

Tror ikke de vil lyde skidt, men kan være de næsten er mere tilstedeværende i rummet ved siden af.:P

Byg et tapped horn istedet.:-)

tham 15.

Det var ikke nogen dum idé! tror du at den vil virke godt i en hjemmebiograf også? Jeg skal bruge den her i stuen nu, men om et års tid skal den forhåbentlig lande i en hjemmebiograf. Leder selvfølgelig efter noget med voldsom tung bass til at rumle hele hytten :P

Har nogengange brugt Cubo når jeg har været ude og spille, og det lyd fandme godt. Godt nok i rum større end en stue, men har prøvet med 4 hvor det stadig lød godt, så man kan vel skalere ned og få samme lydbillede :) 

Edited by Nicolajs

Det var ikke nogen dum idé! tror du at den vil virke godt i en hjemmebiograf også? Jeg skal bruge den her i stuen nu, men om et års tid skal den forhåbentlig lande i en hjemmebiograf. Leder selvfølgelig efter noget med voldsom tung bass til at rumle hele hytten :P

Køb et par stykker af disse og smæk under sofaen: http://www.monacor.dk/produkter/tilbehoer-8/vnr/142560/

De giver en virkelig fed ekstra effekt når man ser film :)

Jeg har ikke noget legetøj jeg kan lægge i puljen, men ideen om en build session lyder nice :P Er det noget som er open invite? :3

Jeg tror sgu ikke jeg har plads nok derhjemme til at holde kæmpe build session :D Tror kun lige vi har plads og udstyr nok til at bygge 2-3 projekter på en gang… Men vi kan da gøre det i omgange! Skal have bygget kabinetter til vennerne også

• 7 months later...

Altså jeg bor flere hundrede meter væk fra naboer, så det er no probs! Men zaxder tror du at det ville lyde mærkeligt indenfor? Det burde jo bare være højere end udenfor? :) 

Det eneste problem jeg tror du får er pga Q-værdien. Du vil få en del mere fullness i bassen pga. resonans fra væggende. Jeg tror du vil synes det er irriterende, hvis du vil lytte meget til det, da fullness vil overstige punch/kick i bassen. Det vil lyde som om impulsresponsen ikke er så god, men det vil helt klart imponere, da det ville komme til at lyde meget aggressivt ;) 

Så smider jeg 6 CNc fræsere og 3 Cnc drejebænke i!:p

skal vi finde ud af hvad der skal bruges og en dag så?

trello?

Hold da kæft! :D Så vil jeg fandme også være med! :P 

Det eneste problem jeg tror du får er pga Q-værdien. Du vil få en del mere fullness i bassen pga. resonans fra væggende. Jeg tror du vil synes det er irriterende, hvis du vil lytte meget til det, da fullness vil overstige punch/kick i bassen. Det vil lyde som om impulsresponsen ikke er så god, men det vil helt klart imponere, da det ville komme til at lyde meget aggressivt ;) 

Hvordan problemer pga. q-værdi?

Såvidt jeg har læst ligger BFM's Tuba HT i den vilde ænde af hjemmebioskalaen :) 
ned til små 15Hz og en føsomhed på ca 110dB fra 30Hz og op :P 
^ Har selv overvejet at byge sådan en hjem til i aktiv udgave ;D 

Det bliver ikke meget bedre end noget som BFM har rørt ved :D 

Hold da kæft! :D Så vil jeg fandme også være med! :P 

Hvordan problemer pga. q-værdi?

Det bliver ikke meget bedre end noget som BFM har rørt ved :D 

Du vil få mere resonerende bas end Cuboen er lavet til ;) Q-værdien er anderledes når du designer udendørs og indendørs. :) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.