Jump to content
Festivalanlæg dk

Skal folk på Smukfest?

Marcusrs
 Share

Recommended Posts

Smukfest er lige om hjørnet, og derfor vil jeg høre om folk herinde også tager på Smukfest, eller om det kun er Roskilde?

Såfremt nogle af jer skal afsted, har I så anlæg med? og hvilket?

Jeg tager selv afsted og medbringer en standard halfinator

Haha ja det kunne man xD og ja det gør jeg, men har lavet et skjult rum til et 20 ah forbrugsbatteri, det bliver spændende at se om det bliver opdaget :D har dog også 36 D batterier 

Så må den da også være stor efterhånden? :D

Jeg synes der er så mange anlæg der reklamerer med at de kan bruges til skanderborg som Soundboks osv, og de har har også batterier der er større end D, så jeg er ikke bange for at have min med.. Desuden ligner min efterhånden et færdigkøbt anlæg.. - Folk bliver hvertfald overraskede når de hører det er selvbyg. Regner så med at det skal lades et par gange deroppe, men det lyder til der er stikkontakter ved ladestederne, og det tager heldigvis ikke mere end en god times tid før den er ladet igen..

to stativer og en stang med led sat imellem så kan i holde en lille fest :)

Led er nok udelukket med de fesne batterier vi må bruge deroppe :( 

Ja, men det er ikke syrebatterier de bruger, og det ved vagterne nok også, i og med at de også er masseproduceret :D og ja, mit sskal også males snart, så det skulle gerne blive så flot som muligt. Og nej det er faktisk ikke vanvittig stort synes jeg, men det vejer lidt mere selvfølgelig :) 

Jeg ville nu ikke kalde det for syrebatteri.. Her er jeg ret sikker på der menes åbne bilbatterier, med risiko for lækage. 

Det er mere det at de skriver "Store batterier (eksempelvis bilbatterier, scooterbatterier, bådbatterier o.l.) er ikke tilladte"

Jeg ville nu ikke kalde det for syrebatteri.. Her er jeg ret sikker på der menes åbne bilbatterier, med risiko for lækage. 

Det er mere det at de skriver "Store batterier (eksempelvis bilbatterier, scooterbatterier, bådbatterier o.l.) er ikke tilladte"

Jeg var til Smukfest for nogle år siden, hvor jeg havde denne højttaler med

eFju2QRm.jpg

Den blev bygget til formålet. Den er lille og anonym. Der er plads til to 12 Ah SLA batterier i den.

En af de første dage vi var der kom vagterne og tjekkede om den kørte på "lovlige" batterier. Det var alt fint. Lørdag ved eftermiddagstid kom vagterne igen og her blev batteriet konfiskeret.

Mit bud er at de har det ok med fornuftige batterier indtil de vil have folk ind på festivalpladsen og bruge penge på fadøl.

Kom de og tjekkede batteriet? I så fald må jeg hellere få lavet en løsning til dummy-d-batterier. Bruger I en holder til formålet eller hvordan?

Jeg var til Smukfest for nogle år siden, hvor jeg havde denne højttaler med

eFju2QRm.jpg

Den blev bygget til formålet. Den er lille og anonym. Der er plads til to 12 Ah SLA batterier i den.

En af de første dage vi var der kom vagterne og tjekkede om den kørte på "lovlige" batterier. Det var alt fint. Lørdag ved eftermiddagstid kom vagterne igen og her blev batteriet konfiskeret.

Mit bud er at de har det ok med fornuftige batterier indtil de vil have folk ind på festivalpladsen og bruge penge på fadøl.

Vi har kun endagsarmbånd.. Da vi fandt ud af vi ville afsted var partout udsolgt, og vi gad ikke give overpris.. Sidste gang hørte vi max 5 koncerter alligevel.. Så vi har givet 400kr for søndagsbilletter - og de giver adgang til alle campingpladser, shuttlebusser, parkering og sherwood hele ugen.. :D

DSC_0028.JPG

I så fald må jeg hellere få lavet en løsning til dummy-d-batterier. Bruger I en holder til formålet eller hvordan?

Ja, købte to holdere til 4 stk batterier, og 1 til 2 stk batterier (i alt 10 batterier):) I tilfælde af at mit batteri alligevel på en måde bliver opdaget, skal jeg jo kunne køre 12 volt på en anden måde :) 

Ja, købte to holdere til 4 stk batterier, og 1 til 2 stk batterier (i alt 10 batterier):) I tilfælde af at mit batteri alligevel på en måde bliver opdaget, skal jeg jo kunne køre 12 volt på en anden måde :) 

Hvorhenne?

Hvad indebærer sådan en konfiskering? kunne du hente batterierne igen?

Jeg skal afsted :) Er igang med at smække et anlæg sammen i øjeblikket.. Det bliver en Cubo12 kombineret med en top bestående af en 10" og et horn. Det hele bliver i én kasse så det er nemmere at transportere. Kassen er 1 meter høj og en halv meter dyb, så den er rimelig stor :D Anlægget kommer til at køre udelukkende på D batterier. 24 af slagsen så vi rammer 36V :) Har købt 100 stk. VARTA Industrial hjem for lige under 1000 kr.. Sidste år kørte vi også udelukkende på D batterier, og det fungerede over al forventning! Derudover er der ikke en eneste vagt der brokkede sig over det. Første år hvor vi var afsted kørte vi på SLA batterier som efter et par dage blev konfiskeret. Heldigvis havde vi nogle backup batterier med som vi spillede på resten af festivallen :)

Jeg skal afsted :) Er igang med at smække et anlæg sammen i øjeblikket.. Det bliver en Cubo12 kombineret med en top bestående af en 10" og et horn. Det hele bliver i én kasse så det er nemmere at transportere. Kassen er 1 meter høj og en halv meter dyb, så den er rimelig stor :D Anlægget kommer til at køre udelukkende på D batterier. 24 af slagsen så vi rammer 36V :) Har købt 100 stk. VARTA Industrial hjem for lige under 1000 kr.. Sidste år kørte vi også udelukkende på D batterier, og det fungerede over al forventning! Derudover er der ikke en eneste vagt der brokkede sig over det. Første år hvor vi var afsted kørte vi på SLA batterier som efter et par dage blev konfiskeret. Heldigvis havde vi nogle backup batterier med som vi spillede på resten af festivallen :)

Det lyder seriøst :D Hvad bruger du så af forstærker?

Ja, de tilbød at registrere at det var vores, så vi kunne hente det i en bod efter festivalen. De fik dog lov at beholde det, fordi vi var dovne :)

Ja okay, fint nok

Edited by Marcusrs

Vi bor kærligheden, fik med nød og næppe plads til to telte, så mit telt er stadig ikke pakket ud haha. Men ja, det kan vi sagtens finde ud af. Vi bor nede ved motorvejen på højre side af indgangen og har lavet en flagstang med et mexicansk flag og vi har poncho og sombrero på og drikker tequila :D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.