Jump to content
Festivalanlæg dk

10-15K: What to do?

ForlorenHare
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen! 

Vi er et hold af en masse søde, friske gutter fra Amager som har tænkt sig at bygge vores eget anlæg i år. Vi har folk i campen der før har bygget Jack210 og Jack112. Vores budget vil ligge på ca. 10.000,- til 15.000,- og vi vil gerne høre hvordan vi vil få mest ud af det, og om der er råd til to Cubo15 også eventuelt? Hvis vi nu bygger det selv, og skal købe alle delene, hvor skal vi så købe delene fra? Vi har virkelig brug for ALT den hjælp vi kan få! Plantegning, hjemmesider osv.

Håber at høre fra jer! 

I kan starte med at kigge lidt rundt på Show-Off og byggetråde og se om der er noget i synes om. Der er jo ikke kun een måde at lave et lydsystem på, og i skal vel også selv har et kreativt input ind over. Generelt er min erfaring at de rigtig fede, kreative lydsystemer er bygget op omkring custom højttalere og ikke predesignede som Jack 112 osv.

Dog skal du ikke være bange for at kaste dig ud i at bygge højttalere selv! Det er ikke så svært igen, specielt hvis i starter i god tid. Jeg hjalp nogle gutter fra mit gym med at samle dette 11224671_10204311952710259_7366910653487

De havde bare købt kassen også monterede vi woofers der passede med det angivne litermål og købte et horn der dækkede den del af frekvensspektrummet, som wooferne ikke kunne og lavede et delefilter og L-PAD udfra en udregner jeg googlede mig til

Hvis folk skal hjælpe dig yderligere, kan det hjælpe at beskrive dine forventninger, erfaringer, evner, præcist budget, værktøj til rådighed osv.

Held og lykke!

Edited by Alfred

Jeg ville klart kigge på nogle Titan48 og Omnitop12 eller Jack112. Du kan bygge Titan48 for ca. 3000 stykket og Omnitop12 eller Jack112 for ca. det samme. Det vil sige at du skal bruge på 2 titans og 2 Omnitop12 12.000. Så har du 3000 til elektronik :) Du skal bruge en miniDSP, pioneer GM-D8604 og en lydkilde. iPhone eller lign. er helt fint, men hvis du vil mixe er en Traktor Kontrol Z1 oplagt. Du har et år til at finde miniDSP og pioneer forstærker brugt, det vil jeg klart anbefale da du så kan bruge flere penge på batterier så du kan køre i laaaaaaang tid. :) 

Hvorfor dog sælge den skønhed @viktor? :) Du har heller aldrig lavet en rigtig show-off af det!

Vores lejr har ikke rigtig størrelsen til den type anlæg mere, så det står bare og samler støv. Så tænker jeg det er bedre at nogle andre kan få glæde af det :) 

• 2 weeks later...

Jeg ville klart kigge på nogle Titan48 og Omnitop12 eller Jack112. Du kan bygge Titan48 for ca. 3000 stykket og Omnitop12 eller Jack112 for ca. det samme. Det vil sige at du skal bruge på 2 titans og 2 Omnitop12 12.000. Så har du 3000 til elektronik :) Du skal bruge en miniDSP, pioneer GM-D8604 og en lydkilde. iPhone eller lign. er helt fint, men hvis du vil mixe er en Traktor Kontrol Z1 oplagt. Du har et år til at finde miniDSP og pioneer forstærker brugt, det vil jeg klart anbefale da du så kan bruge flere penge på batterier så du kan køre i laaaaaaang tid. :) 

Hvilke enheder skulle der i så fald smides i? 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.