Jump to content
Festivalanlæg dk

MathiasPM
 Share

Recommended Posts

Hej FA. I forsøget på at give et ekstra spark til min halfinator, kunne jeg godt tænke mig at opgradere rent forstærker mæssigt. Jeg har indtil videre kørt på en MaxAmp, men vil gerne opgradere til en 100 watt forstærker. Jeg har set mig varm på en tk2050, men er i tvivl om det er det samme som en t-amp? Jeg har fundet følgende på Sure Electronics: http://store.sure-electronics.com/audio/aa-ab32971-1488 - er den fornuftig? Og ligeledes - er den bare plugnplay som maxampen, eller skal jeg have fat i nogle andre dele(udover en stepup converter selvfølgelig)

T'et i T-Amp står for Tripath og er bare patenterede forstærkere af en bestemt producent. De er altså også klasse-D, som er det gode strømbesparende. Hvis pladsen er træng, findes den også i en udgave uden blæser men kun med køleelementer og til den halve pris

Dog er det stik til strømforsyningen en lidt speciel type og ikke bare den typiske 12V. Måske er du heldig at finde en der passer, ellers må du lodde den af og lodde + og - direkte på

Edited by Alfred

Nu siger du den halve pris - tør man godt købe noget "billigt" fra ebay, og stadig få en ordentlig kvalitet? Når jeg søger får jeg et hav til under 10 pund, og det er jo en god pris - men kan det betale sig(i forhold til at skulle købe en ny igen)?

Er lidt på bar bund, og er glad for alt dne hjælp jeg kan få :3

Nu siger du den halve pris - tør man godt købe noget "billigt" fra ebay, og stadig få en ordentlig kvalitet? Når jeg søger får jeg et hav til under 10 pund, og det er jo en god pris - men kan det betale sig(i forhold til at skulle købe en ny igen)?

Er lidt på bar bund, og er glad for alt dne hjælp jeg kan få :3

Hvis du kan finde den forstærker du skal bruge hos en sælger med en høj rating på ebay, så er der intet galt med det. Dog skal du vide at der for det meste bliver fortoldet fra ebay :) 

Hvis du kan finde den forstærker du skal bruge hos en sælger med en høj rating på ebay, så er der intet galt med det. Dog skal du vide at der for det meste bliver fortoldet fra ebay :) 

Jeg er aldrig blevet fortoldet på nogle af de forstærkere jeg har købt hjem, og jeg har efterhånden købt en 10-12 STA508'ere. Man skal bare holde sig fra at købe fra USA og bede forhandleren fra Kina om at pakke pakken diskret.

@MathiasPM de er ganske ganske fin kvalitet. Det du kan finde i Danmark og England, er samme indmad bare til den 3-dobbelte pris. http://www.aliexpress.com/item/Hot-STA508-CLASS-D-AMP-Kit-80W-80W-Audio-Power-Amplifier-Stereo-Assembled-Board/32346167537.html

For eksempel

Kommer an på dine højttalere og hvilken forstærker du opgraderer fra og til. Der er ikke et entydigt svar

Nu skrev han jo Maxamp, og jeg går udfra den er lavet med standard enheder, så det var med udgangspunkt i dét, jeg spurgte.

Okay det lyder alt sammen godt! 

@Marcusrs det ved jeg ikke helt - derfor forsøger jeg det.. skal nok give en tilbagemelding på hvordan det kommer til at lyde :)

Looking forward!

Nu skrev han jo Maxamp, og jeg går udfra den er lavet med standard enheder, så det var med udgangspunkt i dét, jeg spurgte.

Looking forward!

Ah min fejl, havde helt glemt det drejede sig om halfinator og Maxamp :) I så fald ville en STA508'er være et fint valg, hvis man vil presse lidt mere juice ud i den, men samtidig er strømforbruget også 10 gange så højt ca. Kraftigere end STA508, ville jeg ikke sige kunne svare sig. 

Jeg har 2 maxamps, så jeg tænker lidt at have både en STA508 samt en maxamp i mit setup - så vil jeg have en kontakt hvor jeg kan skifte mellem de to og derved kunne spille "hygge" - og skifte over på sta'eren når det skal være lidt vildere... Jeg tænker at der må være nogle kontakter der kan skifter mellem hvad batteriet skal være sluttet til :3

Jeg har deruover købt en billig laderegulator - helt præcis denne - http://www.ebay.com/itm/221773112109?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - min idé er så at sætte en gammel laptopoplader på 19 volt i, istedet for en solcelle. På den måde kan jeg også bruge anlægget til "privat" brug og bare smide den i en stik kontakt - samtidig med at jeg også har oplademulighed indbygget i den. Er der nogle som har indskydelser i forhold til det?

Ah min fejl, havde helt glemt det drejede sig om halfinator og Maxamp :) I så fald ville en STA508'er være et fint valg, hvis man vil presse lidt mere juice ud i den, men samtidig er strømforbruget også 10 gange så højt ca. Kraftigere end STA508, ville jeg ikke sige kunne svare sig. 

arh, plejer man ikke at sige 4 gange så højt, eller er jeg helt galt på den? Det mener jeg i hvert fald med tk2050'ere :) 

jeg har ikke undersøgt det, jeg mener bare at det plejer at hedde 4 gange så meget :) 

Angående forskel på lyd plejer man vidst nok at sige 10 gange så mange watt giver en fordobling på lydtryk.

Så vidt jeg lige husker det, så siger man dobbelt så højt lydtryk = 4 x power og dobbelt så høj lydstyrke = 10 x power :D

Så vidt jeg lige husker det, så siger man dobbelt så højt lydtryk = 4 x power og dobbelt så høj lydstyrke = 10 x power :D

Altså når man snakker lydstyrke har du vel 2 former.. Den subjektive som menneskets ører opfatter, og den objektive målt i decibel. Den objektive lydstyrke er altså = lydtryk :o Så mener at det er 10 * watt = lydtryk + 8 dB

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.