Jump to content
Festivalanlæg dk

førstegangsbygger 2*b215xl + 2+cubo 15

ole wewer
 Share

Recommended Posts

hej jeg har lige købt 2 b215xl til 2000 hvor der fulgte en skytec  pro 1000 forstærker med,vi har to marinebatterier, og jeg skal til at bygge to cubo15, hvor jeg havde tænkt de skulle trækkes af en pioneer gm-d9604, så vi eventuelt kunne udbygge med to cubo`er mere på et tidspunkt. men har nogle spørgsmål

1: skytec forstærkeren jeg fik med er til 220 volt, kan jeg køre den forstærker igennem en 12/220 omformer med det ene batteri, og så køre pioneer forstærkeren igennem det andet batteri, eller er der en smartere løsning, der ikke er alt for dyr

2: bygger min cubo af 15mm, men i planerne er der gået ud fra 18mm, hvordan tager jeg højde for det

3: når man bygger lader i så den pæneste side vende ind ad, med hensyn til knaster.

4:googlede lige min skytec forstærkers specs, og der stod den havde en distortion på 90 db, hvad betyder dette. 

1. Du skal bruge en 12v forstærker det andet kommer til at blive ALT for indeffektivt.

2. Du bygger i 18mm gerne noget i retning af støbefiner eller andet højere kvalitets træ.

3. Den pæne side skal da kunne ses xD?

4. Igen drop den skytec forstærker.

hej jeg har lige købt 2 b215xl til 2000 hvor der fulgte en skytec  pro 1000 forstærker med,vi har to marinebatterier, og jeg skal til at bygge to cubo15, hvor jeg havde tænkt de skulle trækkes af en pioneer gm-d9604, så vi eventuelt kunne udbygge med to cubo`er mere på et tidspunkt. men har nogle spørgsmål

1: skytec forstærkeren jeg fik med er til 220 volt, kan jeg køre den forstærker igennem en 12/220 omformer med det ene batteri, og så køre pioneer forstærkeren igennem det andet batteri, eller er der en smartere løsning, der ikke er alt for dyr

2: bygger min cubo af 15mm, men i planerne er der gået ud fra 18mm, hvordan tager jeg højde for det

3: når man bygger lader i så den pæneste side vende ind ad, med hensyn til knaster.

4:googlede lige min skytec forstærkers specs, og der stod den havde en distortion på 90 db, hvad betyder dette. 

køb en pioneer gm-d8604 og ikke 9604. Den kan trække både cuboer og behringer :) og byg cubo i 18mm.

har allerede krydsfiner 15mm og halveret dem, så der er ingen vej tilbage. og er du sikker på at pioneer gm-d8604 kan trække det hele. lige nu for behringerne konstant 500 w hver, og det er kun lige så højt som vi gerne vil have det, så de skal ikke have mindre ind 500 w, skal man så købe 2 pioneer gm-d8604.

har allerede krydsfiner 15mm og halveret dem, så der er ingen vej tilbage. og er du sikker på at pioneer gm-d8604 kan trække det hele. lige nu for behringerne konstant 500 w hver, og det er kun lige så højt som vi gerne vil have det, så de skal ikke have mindre ind 500 w, skal man så købe 2 pioneer gm-d8604.

Må ærligt sige at det var rigtig dumt så. I skal regne alle planerne om til 15mm + i mister en del stivhed i kabinettet. Pioneer'en kan sagtens trække det og spille rigeligt højt. Du giver udtryk for at du mindst vil have 500w, der må du så indfinde dig med at dine to marinebatterier vil kunne spille et par timer højst. 

Har I taget højde for den lave udgangsspænding, som mobiler leverer? I skal nemlig skrue op for gain på forstærkeren, for ellers er det ret lavt, at de spiller. 

Vi kørte selv 2* Behringer 212XL på en brokoplet Pioneer GMD8604, og det kunne altså spille så højt at det både gjorde ondt i ørene + man skulle råbe til hinanden alt efter hvor man stod. Samtidigt kørte vi en Cubo15 extended på en BassFace DB1.2, og der var godt smæk på.

Edit: Er ret kogt, troede I havde en Pioneer forstærker! Den Skytech forstærker skal væk. At køre batteri på omformer fra 12-220 volt er hul i hovedet + jeg er ret sikker på, at det ikke er en class D, hvilket ikke ligefrem gør det bedre.. Ville klart investere i en GMD8604, hvis du vælger at ville udbygge med mere bass og måske et sæt Behringer mere(eller noget bedre), så kan du købe en BassFace og bygge ud på den måde, men som en start er Pioneer GMD8604 mere end rigeligt.

Edited by zaxder

Jeg vil gerne nævne at det er en skytech forstærker, så du kan ikke helt forvente at de oplyste watt er det helt rigtige tal. Så du får nok kun 250-300 watt ud hvis alt sin ret. Og du får svært ved at smide 500+ watt i dem og have lavt forbrug samtidigt. Men hvis du vil spille højere og fuld smadder i 3 timer, og derefter lade, så brug din skytech.:-)

Du skal bare holde indre mål og afstande.å cubo, så kan du godt med 15 mm.

nu er cubo`erne bygget, og der er kommet KAPPA 15LFA i dem, jeg har køb en pioneer GM-d9601 og en GM-d8604 regner med at køre det hele gennem, gm-8604 da jeg kun har et marinebatteri. lyder det fornuftigt, hvilken mixer skal man investere i ?

kan man tilslutte 2 forstærkere til en mixer ?

hvordan fungere traktor pro hvis man har to forstærkere tilsluttet?

Først og fremmest må jeg dog lige spørge, har du behov for en mixer? Du kan sagtens spille direkte fra din telefon ind i din forstærker, hvor en mixer blot ville være et unødigt strømforbrug.

Du kan jo altid bruge et splitterkabel, men nogle mixere har to separate udgange. For Pioneer forstærkere er det så smart at du kan daisy-chain dine forstærkere, så du sender lyd-input til en af dem, som også har et lyd-output som du kan koble over i forstærker #2's input, osv. osv..

Mht. til mixer, så er Traktor Pro et stykke software, og så er det noget lidt andet end når vi snakker om en normal mixer. Er du sikker på at du mener Traktor Pro?

Edited by KHesse

nu er cubo`erne bygget, og der er kommet KAPPA 15LFA i dem, jeg har køb en pioneer GM-d9601 og en GM-d8604 regner med at køre det hele gennem, gm-8604 da jeg kun har et marinebatteri. lyder det fornuftigt, hvilken mixer skal man investere i ?

hvordan fungere traktor pro hvis man har to forstærkere tilsluttet?

Køb en miniDSP. Du kan lave equalizing på den, så lyden kommer til at blive helt eminent. Derudover kan du lave HP/LP cuts på den, så du får crossovers på de rigtige steder. Fra lydkilde (enten mixer eller telefon) kører du bare lydkabel til miniDSP i form af RCA. Det går så videre ud på den anden side, hvor du kan tilslutte begge forstærkere. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.