Jump to content
Festivalanlæg dk

Ny diskant til Cerwin vega 316R ny diskant

boef91
 Share

Recommended Posts

Hejsa derude, jeg har anskaffet mig et par CW 316r som jeg vil bruge til næste års Roskilde festival :D

men men, ud af de 4 diskanter der sidder i, virker 1 ! så jeg skal have fat i nogle nye som kan erstatte dem :) men det umuligt at opdrive nogen originale :(  så jeg tænkte at der sikkert var nogen af jer derude der viste hvad jeg kunne bruge til dem :) 

alt hvad jeg har oplysninger på dem er hvad jeg har fundet i et gammelt HI-FI blad. håber i kan hjælpe derude :D

Floor Standing Systems.jpg

Hvis det er dem her: http://www.simplyspeakers.com/replacement-speaker-tweeter-t-123.html
Så har jeg fire liggende der er brugte, men i fin stand. De bliver brugt på rigtig mange CV højttalere. Det ligner det dog ikke dem på billedet..

Edit:
Er faktisk rimelig sikker på at det er dem :)

De går dog kun til 4kHz og er forkert størrelse. Det er svært at sige om det vil lyde godt eller hvad man skal gå efter. Jeg ville spørge på et lidt mere nørdet forum end her :) prøv diyaudio.com eller hvis du er på reddit så /r/diyaudio

Prøv at tage diskanterne ud og læs hvad der står bagpå. Hvis der står CS5 eller C5G passer dem jeg har linket til (Hvis du vil have originale har jeg 4 brugte originale). Dog tror jeg der står HS5 på dine. Det er så her at jeg vil mene at du godt kan bruge CS5/C5G til en højttaler der oprindeligt har brugt HS5. 

@Alfred det burde være den rigtige størrelse. 

Hvad er der galt med diskanterne? Spiller de overhovedet ikke? 

jeg har lige haft dem ude nu, og de hedder CS5 :D 

så jeg vil meget gerne købe dem hvis de virker, du kan lige smide en PM ;) 

men der er kun en af dem der kan spille ( der kommer ingen lyd ud af de andre,) men jeg har prøvet at tage den der virker og sætte på de andres plads og der kommer der lyd ud :D så delefilterne fejler ikke noget, 

nå, mit multimeter har lige valgt at stå af :( så jeg kan ikke måle modstanden :/ men jeg skilte en af diskanterne ad og jeg tror de er brændt af, ( de små ledninger fra terminalerne til membranen var faldet/brændt over) så jeg går udfra at det er det samme på de andre :/ men jeg har købt to nye på ebay så nu må jeg se hvad der sker når de kommer :) 

ps. tror i man kan rykke diskanterne der sidder bag på højtalerne om foran ? eller vil det ikke virker i forhold til lyden ?

nå, mit multimeter har lige valgt at stå af :( så jeg kan ikke måle modstanden :/ men jeg skilte en af diskanterne ad og jeg tror de er brændt af, ( de små ledninger fra terminalerne til membranen var faldet/brændt over) så jeg går udfra at det er det samme på de andre :/ men jeg har købt to nye på ebay så nu må jeg se hvad der sker når de kommer :) 

ps. tror i man kan rykke diskanterne der sidder bag på højtalerne om foran ? eller vil det ikke virker i forhold til lyden ?

Ja okay de er nok brandt af så.

Altså du skal jo både have en diskant i foran og bagved. Og diskanten foran og bagved er ens. I hvert fald ud fra det spec sheet du har uploaded.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.