Jump to content
Festivalanlæg dk

Kæmpe camp 2016

vesthardt
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Så er planerne på plads! Det har været en lang process, da der har været en hel masser at skulle have styr på. Næste år kommer mig og Kreativ til at bygge sammen, og forhåbentlig ligge i Dream City. Vi stræber efter at bygge et anlæg med koncert-lyd :) Følgende ting er på plads:

- 8x Titan48

- 8x Omnitop12

- 16 meter hjemmelavede LED bars

- 4 Movingheads med både beam og wash funktion

- 1x Traktor Kontrol S4 og 2x Kontrol X1

- Stairville DMX Master 1 lys-controller

- MiniDSP

Vi bygger 2 tårne med en terrasse i midten. Der vil være mulighed for at spille både BeerPong og Bordfodbold i vores camp. 

Det lyder ambitiøst :) Men snak lige med Roskilde festival organisationen før i begynder. Sidst en camp prøvede at lave noget i den størrelses orden, fik de ikke lov at sætte det op på festivalen. Her tænker jeg på promille service i 2012. 

Det lyder ambitiøst :) Men snak lige med Roskilde festival organisationen før i begynder. Sidst en camp prøvede at lave noget i den størrelses orden, fik de ikke lov at sætte det op på festivalen. Her tænker jeg på promille service i 2012. 

Hele problemet i Promilleservice var, at de før det nye Camp Codex blev indført, havde de fået lov at komme før og slå det hele op. Dette valgte Roskilde så at sætte en stopper for. Så hvis i kommer i Dreamcity har i mulighed for at komme før. Dog kan de vel i princippet godt afvise jer pga. for meget lyd. 

Held og lykke med det hele! Bliver spændende at høre!

Hele problemet i Promilleservice var, at de før det nye Camp Codex blev indført, havde de fået lov at komme før og slå det hele op. Dette valgte Roskilde så at sætte en stopper for. Så hvis i kommer i Dreamcity har i mulighed for at komme før. Dog kan de vel i princippet godt afvise jer pga. for meget lyd. 

Et andet problem med promilleservice var, at det nærmest udviklede sig til at være en réel scene, som Roskilde festival ikke havde kontrol over. Dette indebar var, så vidt jeg fhusker, også et crowd safety problem. Så når jeg læser, at i har brug for et pit-fence for sikkerheden, så tænker jeg at i lige bør tjekke op på hvad festivalen vil give jer lov til. 

Hmm... Måske skulle vi snakke lidt sammen Vesthardt?

Det var umiddelbart også tanken at vi ville op i den størrelse der og ud på Dream City. Nu er de første 4 Titans kasser bygget færdigt, og vi går snart i gang med omnitops og så er planen at tage en tur mere. 
Men måske skulle man hjælpe hinanden lidt? :P

Egentlig er pit-fencet for at beskytte vores udstyr! Folk skal helst ikke vælte rundt i tårne og scener :D Hvis vi kune spiller højt når der er fest om aftenen / natten, tror jeg ærligt ikke at vi får nogle problemer. Promilleservice havde københavns største booker med på teamet, så de fik kæmpe DJs til at spille for dem. Klart at festivalen ærgede sig lidt over det! 

Hmm... Måske skulle vi snakke lidt sammen Vesthardt?

Det var umiddelbart også tanken at vi ville op i den størrelse der og ud på Dream City. Nu er de første 4 Titans kasser bygget færdigt, og vi går snart i gang med omnitops og så er planen at tage en tur mere. 
Men måske skulle man hjælpe hinanden lidt? :P

Sikke noget hø! Når, men ja så må vi jo lige snakke sammen så 1, vi ikke blæser forskellig musik ind fra 2 vinkler, og 2, vi muligvis kan arbejde lidt sammen. Gider RIGTIG godt høre 16 Titan48... xD Det er lige til at græde over! 

Har ledt diverse Dream City materialer igennem for info omkring det med at gå helt amok med anlæg, da jeg er helt sikkert på at at have læst noget tidligere.

Fandt dette i den lukkede gruppe for de deltagende camps i DC2015:

Kære Dreamers - husk at det er ABSOLUT PRUT FORBUDT at afholde koncerter - det gælder også DJ koncerter, harpestrengskoncerter og egentlig alle slags koncerter!

Hvis man har hyret nogen til at komme og vende pladerne, har dem på et annonceret program eller man på anden måde reklamere for musikken er det vel koncert. Jeg tænker de fleste godt kan kende forskel på hvornår det en fra lejren som spiller musik og hvornår det hopper over grænsen og bliver koncert/arrangeret... 

Jeg vil helst ikke sidde og vurdere enkelte projekter, men man kan sige at der er go og no-goes:

Ingen koncerter

Ingen scener
Ingen annoncering
Ingen booking, dvs planlægning og/eller programligning- det vil sige man kan ikke aftale tid og dag med nogen om at spille, give dem noget for at komme og spille osv.

Man kan selvfølgelig selv sætte musik på anlæg
Ens ven kan skifte musikken - eller en fremmed
Og man skal selvfølgelig overholde decibelgrænserne

Dette er forhåbentlig ikke en nyhed for jer, derfor vil jeg bede jer om at følge denne henstilling og aflyse eventuelle aftaler I skulle have kommet til at lave - og især tilpasse jeres offentliggjorte programmer så de er tilpasset dette.

Festivalen har af flere årsager bestemt at det skal være sådan. Dels ønsker de ikke forvirring omkring, hvem der booker hvilke bands hvorhenne, og dels ønsker de ikke at DC bruges til dette - men lige nøjagtig til alt andet...

Vi forsøger at skabe denne balance mellem krav og drømme og vi ønsker selv at der skal være plads til så mange og store drømme som muligt - og det er ikke altid en let balancegang, og nogen gange ikke så yndefuldt. Men det her med at lave en festival i festivalen kan vi ikke understøtte i Dream City. jeg håber I er med os - og jeg glæder mig sådan til på lørdag

Hvor brede har i tænkt jer at lave de Titans?
Står selv og skal lave 4 stks. Har tænkt mig at lave dem 36". V-plate et sæt og så en på hver side i 30 graders vinkel over jorden.

36"??? Holy christ :D Det bliver ikke sjovt at skulle rykke rundt på dem.. Kan ikke huske hvor brede vores titans er

Har ledt diverse Dream City materialer igennem for info omkring det med at gå helt amok med anlæg, da jeg er helt sikkert på at at have læst noget tidligere.

Fandt dette i den lukkede gruppe for de deltagende camps i DC2015:

mange mange tak Kostecki! Det her er GULD for os. Fedt at vide hvor grænserne er (Y) Vi må finde på noget andet i forhold til scene så.. 

36"??? Holy christ :D Det bliver ikke sjovt at skulle rykke rundt på dem.. Kan ikke huske hvor brede vores titans er

mange mange tak Kostecki! Det her er GULD for os. Fedt at vide hvor grænserne er (Y) Vi må finde på noget andet i forhold til scene så.. 

Lav scenen og argumenter for et dansepodie!:P

Uden at lyde som en sur gammel mand så synes jeg stadigvæk er det er vildt overkill at føde samtlige højttalere med rigelige mængder watt. Mange højttalere er skønt, men det handler nu ikke om at bygge det største anlæg husk det nu :)

Ud over det er det et mega fedt projekt og jeg synes virkelig i skal lægge kræfter i de dansepodier og bænke/teressearealer vi har snakket om.

Og angående de max 96dB så skal man altså også huske at 96dB er virkelig voldsomt hvis det er hele spektret der spiller så højt. Vi er i fuld gang med Heineken Star Dome i søndermarken i københavn og til tysk Watergate tekno house dak i fredags lå lydniveauet på Ellen Alien på 94-97dB og det var høøøøøøøjt og med masser af bas. Det samme når man står foran FOH'en på Apollo til stor koncert der kommer lydniveauet heller ikke over 105dB og oftest ligger det på nærmere 100dB og det er jo stadig voldsomt.

Vi køber ikke kæmpe effektforstærkere og brænder 100 tons batterier af i omformere og andet lort. Vi kører stadig festival stilen i forstærkere. Fordelen ved vores mængde af højttalere er, at vi kan spille højt nok til kæmpe fest uden at presse forstærker, og dermed bruge mindre strøm. Hvis vi kigger tilbage på promilleservice vil jeg sige at det tog overhånd da de medbragte en vindmølle, alutruss og projektor. Hovedfokus for os er at lave noget som alle vil have glæde af. Afslapning, skyggepladser og konkurrencer etc. Lyden er bare en kæmpe passion for os, derfor bygger vi noget ordenligt som kommer til at lyde eminent og spille rigeligt højt med lavt forbrug. Men mon ikke der en enkelt gang imellem vil være bas nok til at håret flyver :) 

• 2 months later...

Alright, så er der sket lidt! Vi har lavet et test-tårn for at se om længderne på det komponenterne passede sammen, og det gjorde de! Vi har også lavet et 'terasse' modul som der kommer billeder af meget snart :) Vi blev ret overraskede over størrelsen på tårnet :P

12376531_1690517917861109_4452577184438686856_n.jpg

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.