Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp Go' Karmas Roskildeanlæg review!

nielsrye
 Share

Recommended Posts

Selvom jeg godt ved det efterhånden er utroligt lang tid siden vi var på festival, vil jeg nu alligevel lige dele min festival (set med anlægsbriller) med forummet! Jeg har haft så enormt travlt med alt andet som studie, ny lejlighed osv, så det blev først her i oktober! :huh: Det er lidt for dårligt, og jeg kom ovenikøbet også til at love at lægge et ledningdiagram ud inden festivallen, hvilket jeg totalt hat glemt, og det vil jeg undskylde for, men nu kommer det hele altså!

Generelt

Roskilde 2015 var en kæmpe succes! vores primære fokus i år var at gøre vores anlæg mere transportabelt og generelt bedre bygget, (da det i 2014 spillede super, men var et vanvittigt helvede at køre rundt med og med konstant fare for at det væltede <_<) dette lykkedes og vi fik samtidig råd til to ekstra subwoofere, flere batterier og en ekstra forstærker(mere om den senere). Resultatet var et anlæg, der nemt kunne vendes rundt osv, som det lige passede med campen, men samtidig spillede helvedes højt, fuldstændigt rent og med den mest fantastiske og dybe bass. Jeg nød anlægget mere og mere, hver gang jeg gik forbi et kolossalt anlæg, der spillede vanvittigt højt, men med enormt dårlig lyd, en tendens jeg desværre synes var udbredt på festivallen! :( 

Her er et billede: 

post_festivalhjemmeside.thumb.jpg.234a68

Ikke det bedste og mest visende billede ved jeg godt, men det var lige hvad jeg kunne finde frem :P Maling af anlæg stod min dejlige kæreste for, som resulterede i, at anlægget fik et utroligt fedt look, det var meget rendyrket at se på og var på ydre parametre tusind gange flottere end sidste år!

Sammensætning

anlægget bestod af:

2x titan39
2x Cerwin vega b36
2x EV SX300

1x Bass Face db1.2
1x pioneer gm-8604
1x Bass face db4.2

1x miniDSP

1x LED controller
15 meter LED lys

derudover en TA2020 til at spille toppene om dagen, når vi bare vil høre hyggemusik

Her er et billede af, hvordan samlingerne så ud indeni anlægget samt et ledningsdiagram:billede_post.thumb.jpg.0e0c49fd67acd8038ledning_diagram.thumb.png.67679a9ae57da5

Anlægget var skruet sammen således batteriets positive pol var forbundet med ledningsplitter, som delte ledningerne og derefter sender fem ledninger igennem fem kontakter og videre ind i de tre forstærkere, miniDSP'en og lyscontrolleren. Batteriets negative pol var forbundet til en anden ledningsplitter, som sendte ledninger til de respektive apparater. Arrangementet med stikkontakter og et voltmeter, som jeg har glemt at tegne ind på diagrammet, var sat sammen i en plastikfront, så det hele sad fast og det værste ledningehelvede var gemt væk :D
Samling af signalerne fra forstærkerne voldte lidt problemer, da vi kun havde en lille miniDSP 2x4. Løsningen blev at samle signalerne fra vores Bass face db1.2 og vores pionner (de to forstærkere der styrede bundende), således at vi kunne sætte delay på vores CV-bunde. Gain skete også igennem miniDSP'en til bundende. Toppene blev styret af bassface db4.2, hvor vi brugte dennes high pass filter, til at skære bunden af vores toppe, vi satte desuden også gain direkte på bassface db4.2. Ledning fra miniDSP'en og fra bassface db4.2 blev så samlet til sidst. At samle ledningerne til sidst og ikke køre tophøjtalerne igennem miniDPS'en var en løsning jeg var ret bekymret for ville forringe lydkvaliteten, dette var dog ikke tilfældet! det hele sang så rent, som overhovedet muligt (efter min vurdering).
Lige et par ekstra kommentarer omkring setuppet:
- Vores Pioneer gm-d8604 var brokoblet, så alle fire kanaler var i brug til de to CV b36. Det var af økonomiske årsager, at vi brugte denne forstærker til bunde, vores oprindelige plan var at købe en bassface til og bruge pioneren til toppene, dette kunne dog ikke hænge sammen økonomisk :) Jeg vil dog rose denne pioneer forstærker, der virkelig stadig kunne sparke noget liv i de bunde!

- Vores bassface db4.2: jeg har lovet lige at knytte en kommentar til dennes ydeevne. Vi brokoblede dens fire kanaler og kørte de to toppe. Jeg må sige at den var virkelig god og levede god lyd uden rigtige problemer. Jeg vil dog sige, at sammenlignet med en Pioneer gm-d8604, som vi brugte til toppene i 2014, kan den ikke helt være med, den kunne ikke helt presse højtalerne ligeså meget uden, at lyden blev en lille smule skinger, så gain blev ikke sat ligeså højt, som jeg havde håbet på, og lydniveauet blev en lille smule lavere end hvis man havde brugt en pioneer. Dog vil jeg sige, at til halv pris(mener jeg) i forhold til en pioneer gm-d8604 ydede den helt vildt godt, og jeg vil klart anbefale den, hvis man ikke lige synes man har 1800 kr at smide efter en forstærker! Dens protect-mode virkede også til at virke rigtig godt(lidt mere om det senere).

Hvis jeg har glemt noget omkring forklaring til setup, så spørg endelig ind!.

Tak for hjælpen!

Jeg vil også benytte lejligheden til at sige tak for hjælpen til først og fremmest forummet for virkelig god guidence. Jeg vil desuden sige tak til @Ganon, som hjalp med noget måleudstyr da vores anlæg lige pludselig ikke spillede! Fejlen viste sig at skyldes at ledningen til den venstre tophøjtaler var røget ud af samlingerne i speakonstikket, hvordan dette nogensinde var sket er mig et kæmpe mysterie! Denne gjorde at bassface db4.2 satte protect mode til, så ingen af toppene spillede, endnu et thumps up til bassface og mange tak til @Ganon! 
Også tusind tak til @palmedrengen, som jeg boede overfor, og som var nogle utroligt fede naboer. Vi lånte også en mikrofon af @palmedrenge, hvilket gjorde at vi kunne holde den fedeste fest, jeg personligt har været med til på RF!

Den fedeste fest i RF's historie?

Den største succesoplevelse var nok den fest vi endte med at holde efter Bik Stok's koncert på arena. Kort og godt så Pharfar vores anlæg og da en af mine venner kender hans fætter endte det med at Pharfar var DJ klokken halv fem om natten. Det næste der sker er, at Wafande, Klumben, Kaka og resten af Donkeysound står ved vores anlæg og rapper og holder fest for en 200 mennesker til klokken halv otte om morgenen! 

Her er et link video! optagelsen af lyden er ikke det bedste, da jeg stod ret tæt på anlægget .. :

https://www.youtube.com/watch?v=E4_cpor7iek&feature=youtu.be 

Hvad skal der ske næste år?

Planen for næste år er egentlig ikke det helt vilde. Vi har tænkt os at købe en mikrofon til anlægget og så har vi tænkt os at få installeret en form for støtte ben i hver hjørne af anlægget, så det bliver fuldstændigt stabilt, når det står stille, så folk kan hoppe og danse på det, det nemlig et lidt ømt punkt for anlægget lige pt, da trækvognen, der bærer anlægget ikke er den nyeste i verden :D

Det var vidst nok det hele! Spørg endelig ind!

Super lækkert med sådan en gennemgang af jeres anlæg, det giver sgu et godt overblik over præcis hvad I har gjort og hvorfor. Jeg har set mig ret varm på BassFace db 4.2, men desværre er den virkelig svær at opstøve! Jeg ved at de har den hos Thompsonsltd.co.uk, men den har ikke været på lager der de sidste gange jeg har tjekket. Er det hvor I har købt jeres, eller er det et andet sted?

Jeg kan slet ikke huske at jeg hjalp.:P
Hvornår var det? jeg rendte vel ikke rundt med noget danskvand, hylderblomst koncentrat og Gin, for så ved jeg godt hvorfor jeg ikke husker det.:P

Det havde du i hvert fald ikke med da du var hos os, men jeg havde set William få timer før i var hos os med en hel flaske Jäger. Den var tom da i kom! :D 

niels jeg er meget interesseret i at vide hvor meget strøm sådan en DB4.2 bruger. Ved du det? :) 

Det havde du i hvert fald ikke med da du var hos os, men jeg havde set William få timer før i var hos os med en hel flaske Jäger. Den var tom da i kom! :D 

niels jeg er meget interesseret i at vide hvor meget strøm sådan en DB4.2 bruger. Ved du det? :) 

og jo, det havde jeg faktisk.:P
Men jeg cyklede jo rundt, så det var lidt svært at drikke samtidigt!

og jo, det havde jeg faktisk.:PMen jeg cyklede jo rundt, så det var lidt svært at drikke samtidigt!

Når okay så :D jeg kan bare huske William stå foran anlægget og sige "Lidt mere. Mere. MEGET MERE. Alt for meget... Ned... Ned... MEGET NED...Det var for meget.. Op igen!" mens du prøvede at følge anvisningerne med den lille skruetrækker :D 

Når okay så :D jeg kan bare huske William stå foran anlægget og sige "Lidt mere. Mere. MEGET MERE. Alt for meget... Ned... Ned... MEGET NED...Det var for meget.. Op igen!" mens du prøvede at følge anvisningerne med den lille skruetrækker :D 

Det var da top prof indstilning!
Det kom da til at lyde godt, jeg blev dog lidt i tvivl da jeg kom i tanke om hvor godt kørende William var :P Kunne jo være Alkohollen kunne være gået til ørene.

Det var da top prof indstilning!Det kom da til at lyde godt, jeg blev dog lidt i tvivl da jeg kom i tanke om hvor godt kørende William var :P Kunne jo være Alkohollen kunne være gået til ørene.

Haha ja! Jeg synes det kom til at lyde meget bedre :D 

Super lækkert med sådan en gennemgang af jeres anlæg, det giver sgu et godt overblik over præcis hvad I har gjort og hvorfor. Jeg har set mig ret varm på BassFace db 4.2, men desværre er den virkelig svær at opstøve! Jeg ved at de har den hos Thompsonsltd.co.uk, men den har ikke været på lager der de sidste gange jeg har tjekket. Er det hvor I har købt jeres, eller er det et andet sted?

Hey KHesse, ja det var på thompsonsltd vi købte den :) men det ser ud som om de har den på lager herinde :) http://www.bassfaceaudio.co.uk/product/db4-2-compact-class-d-4-channel-amp/ kan virkelig godt anbefale den, fordi den er virkelig ikke så dyr i forhold til andre alternativer!

Jeg kan slet ikke huske at jeg hjalp.:P
Hvornår var det? jeg rendte vel ikke rundt med noget danskvand, hylderblomst koncentrat og Gin, for så ved jeg godt hvorfor jeg ikke husker det.:P

Jeg må ærligt indrømme at jeg heller ikke kan huske det sådan vildt godt, som i hvilken dag det var :b ved dog at det var henne ved jeres anlæg jeg fik hjælp! :D

Hej vesthardt, jeg ved ikke præcis hvor meget strøm den bruger, men det er virkelig ikke meget.. jeg kunne nærmest ikke mærke forskel på hvor meget strøm vi brugte i år sammenlignet med sidste år, hvor vi ikke havde den med ekstra, tror måske vi i løbet af 4-5 dage brugte ét batteri mere, dog også med en lille smule mindre gain på vores anden bass face, men også lidt mere gain på vores pioneer, jeg var ihvertfald meget positivt overrasket over hvor lidt strøm det virkede som om den brugte, men ved som sagt ikke noget konkret :)

Vi har brugt http://www.thansen.dk/camping-marine/undervogn-chassis/faelg/stottebukke-camp-nature-stabilize-jack/n-289584595/pn-289547955/ til at støtte vores vogn når den står stille. 

Det har fungeret rigtig godt de seneste par år.

Pro tip: Smid en lille træplade under bunden, så den ikke borer sig ned i jorden.

Tak! fuldstændigt perfekte og endda bedre og nemmere end jeg havde forestillet mig det! :D

jeg vil også lige tilføje i forhold til batteri, at når jeg siger ét batteri mere er det vel et 85 AH forbrugsbatteri, og hvor vi overhovedet ikke har brugt vores TA2020 faktisk, men endte med kun at køre med alle tre forstærkere på én gang fordi det lød så godt og dejligt højt :D

Jeg må ærligt indrømme at jeg heller ikke kan huske det sådan vildt godt, som i hvilken dag det var :b ved dog at det var henne ved jeres anlæg jeg fik hjælp! :D

Ahh!
Så kan det være af nogen af de andre fra Campen, jeg var lidt mere flyvene rundt, og sov hjemme.
Gik meget rundt og oplevede ting med kæresten og besøgte folk.

Men er glad for der var assistance.:)

• 3 weeks later...
  • 1 year later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.